به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۰۶ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب : ۱۴۰۱۹۷

ادامه صدرنشینی یک فیلم ابر قهرمانی

گروه فرهنگی: فروش جهانی فیلم ابرقهرمانی «لیگ عدالت» در دومین هفته نمایش به بیش از ۴۸۰ میلیون دلار رسید.
این فیلم که پنجمین فیلم از مجموعه دنیای سینمایی دی‌سی کامیکس به کارگردانی «زاک اسنایدر» و نویسندگی «کریس تریو» است و توزیع بین‌المللی آن را کمپانی برادران وارنر بر عهده دارد، با ادامه اکران خود در بیش از ۳۱ هزار سالن سینمایی ۶۶ کشور جهان به فروش ۷۲.۲ میلیون دلاری دست یافت تا در دومین هفته نمایش به فروشی بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار در گیشه بین‌الملل دست یابد.
صدرنشینی یک فیلم ابر قهرمانی ادامه دارد 
این فیلم در سینماهای آمریکا نیز پس از ۱۰ روز نمایش ۱۷۱.۲ میلیون دلار فروخته تا در مجموع فروش جهانی ۴۸۱.۳ میلیون دلار را تا به امروز رقم زده باشد.در میان کشورهای خارجی سینمای چین با فروش ۱۵.۸ میلیون دلار از محل ۱۰ هزار سالن بهترین عملکرد را در این هفته داشت و تاکنون و پس از دو هفته اکران ۸۳ میلیون دلار برای «لیگ عدالت» فروخته است. سینماهای برزیل با ۵.۶ میلیون دلار، مکزیک، بریتانیا و ژاپن هر کدام با ۳.۸ میلیون دلار و فرانسه با ۳ میلیون دلار از دیگر بازارهای خارجی موفق این فیلم ابرقهرمانی در دومین هفته اکران بودند.

«لیگ  عدالت» در اولین هفته نمایش به فروش ۲۸۰ میلیون دلاری در گیشه جهانی دست یافته بود.اما انیمیشن «کوکو» محصول جدید استودیو پیکسار کمپانی دیزنی در اولین هفته اکران ۱۸.۲ میلیون دلار در سینماهای چین فروخت تا پس از «زوتوپیا» بهترین فروش آغازین را در میان انیمیشن‌های اکران‌شده پیکسار در چین به نام خود ثبت کند.فیلم جدید «قتل در قطار سریع‌السیر به شرق» نیز این هفته ۱۷ میلیون دلار از محل سینماهای ۶۳ کشور به فروش خود اضافه کرد و گیشه خارجی خود را به بیش از ۱۲۲ میلیون دلار ارتقا داد. همچنین فیلم «ثور: راگناروک» نیز با ۱۱ میلیون دلاری که این هفته فروخت، فروش بین‌المللی و جهانی خود را به ترتیب به ۵۱۲ و ۷۹۰ میلیون دلار افزایش داد.