به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۰۸ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۱۴۰۲۵۹
علی مطهری:

تعیین معیار رجل سیاسی در اختیار مجلس

گروه سیاسی: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تعیین معیار رجل سیاسی در حوزه اختیارات مجلس شورای اسلامی است.
تعیین معیار رجل سیاسی در اختیار مجلس
علی مطهری در خصوص تعیین معیارهای رجل سیاسی، اظهار داشت: معیارهای رجل سیاسی را مجلس نیز می‌تواند تعیین کند و لزوما این موضوع محدود به اختیارات شورای نگهبان نیست و این می‌تواند جزء قانون باشد و در اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری مجلس نیز می‌توان به این موضوع ورود کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بهتر این است که خود مجلس شورای اسلامی این کار را انجام دهد و معیارهای مشخصی را تعیین کند تا شورای نگهبان نیز نتواند بدون ادله کافی افراد را رد صلاحیت کند .

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در خصوص علت عدم ورود مجلس به تعیین معیارهای رجل سیاسی تاکنون، بیان کرد: تاکنون چندین بار دولت عنوان کرده که در حال تهیه قانون جامع انتخابات هستیم، مجلس نیز به همین علت به این موضوع وارد نشده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا در سیاست‌های کلی انتخابات، تعیین معیارهای رجل سیاسی به شورای نگهبان واگذار شده است، گفت: با این حال نیز منعی برای قانون گذاری مجلس در این زمینه وجود ندارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس برای تعیین معیارهای رجل سیاسی می‌تواند اقدام کند، گفت: طبعا بعد از تصویب، این مصوبه باید به تایید شورای نگهبان برسد و این شورا می‌تواند ملاک‌هایی برای خودش داشته باشد.
مرجع : خانه ملت
برچسب ها: علی مطهری