به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۱۰ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۱۴۰۳۱۴
آخرین اخبار از زلزله‌ کرمان: وقوع 30 پس‌لرزه

زلزله کرمان تااین لحظه بدون فوتی

گروه جامعه: زلزله ای 6.1ریشتری در ساعت 6 و 2 دقیقه صبح امروز بخش‌هایی از استان کرمان را لرزاند.
زلزله کرمان  تااین لحظه بدون فوتی
کانون زلزله منطقه "هجدک " از بخش کوهساران شهرستان راور در استان کرمان بود و در شهرهای زرند، سیرجان و کرمان نیز احساس شد.

****9:15
جمعیت هلال احمر اعلام کرد: تا کنون حدود ٣٠ باب منزل مسکونی دارای تخریب و بدون تلفات انسانی بوده است. هلال احمر از اعزام ٦ تیم ارزیاب، تیم های آنست ( سگ های تجسس)، اعزام تیم های اسکان اضطراری به منطقه و  اعزام بالگرد جهت ارزیابی هوایی خبر داد.

موسوی معاون عمرانی استانداری کرمان در ساعت 9 صبح در گفت‌وگویی تلویزیونی با اعلام اینکه هم اکنون در منطقه زلزله زده حضور دارد و   با هلی‌کوپتر نیز از منطقه بازدید کرده است، گفت: در این منطقه 50 روستا داری سکنه وجود دارد که 8 روستا درگیر زلزله است.

وی با بیان اینکه تا این لحظه زلزله تلفات جانی نداشت، گفت: در این حادثه تعدادی نیز مصدوم شدند که برخی از آنها به صورت سر پایی درمان و برخی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. به گفته  موسوی،  این حادثه موجب تخریب و ویرانی برخی خانه‌ها خشتی منطقه شده است.

بنا  بر اعلام مرکز لرزه نگاری کشوری این زلزله در عمق ده کیلومتری زمین و با فاصله 37 کیلومتر از هجدک کرمان به وقوع پیوست و تا ساعت 9 و 30 دقیقه صبح امروز بیش از 30 پس‌لرزه ثبت شده است. موسوی با  اشاره به اعزام اکیپ های ستاد بحران، نیروی انتظامی، بخشداری و دهیاری ها به منظقه تصریح کرد: در حال بررسی خسارات احتمالی در منطقه هستیم .

***گزارش های جدید مرکز لرزه نگاری حاکی است پس لرزه های 4 و 3.8 ریشتری به ترتیب در ساعت های شش و نوزده دقیقه و شش و بیست و یک دقیقه در این منطقه به وقوع پیوسته است.

***به گفته مقامات محلی تا این لحظه گزارشی از تلفات دریافت نشده است و تنها تعدادی از منازل خشتی و قدیمی در برخی از روستاها تخریب شده است.

***معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطقی از استان کرمان که زلزله رخ داده است خبر داد. شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مورد دو زلزله‌ای که دقایقی قبل هجدک و شهداد در استان کرمان رخ داد اظهار کرد: تیم‌های ارزیاب برای بررسی‌های اولیه به منطقه اعزام شده‌اند .

***زلزله دیگری با بزرگی 4.2 ریشتر هجدک را لرزاند. به گزارش ایسنا به نقل از مرکز لرزه نگاری کشوری این زمین لرزه در ساعت 6:27 در عمق ده کیلومتری از زمین به وقوع پیوست.

***جلسه ستاد بحران استان در محل استانداری کرمان به ریاست استاندار تشکیل شد.

***شاهین فتحی در مورد گزارش تکمیلی زلزله استان کرمان گفت:بر اساس گزارش دریافتی از مرکز ‎ کنترل و هماهنگی عملیات استان کرمان تا کنون حدود ٣٠ باب منزل مسکونی دارای تخریب و بدون تلفات انسانی بوده است.

***اعزام پنج تیم ارزیاب دانشگاه علوم پزشکی کرمان به محل وقوع زلزله هجدک کرمان
 بنا به اعلام مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه در پی وقوع زلزله 6.1 ریشتری هجدک کرمان پنج تیم از پایگاههای چترود، هجدک، شهداد، گلباف و سیرچ به مرکز وقوع زلزله اعزام شدند. همچنین  مرکز مدیریت بحران(EOC) دانشگاه علوم پزشکی کرمان با حضور اعضا فعال شد و آمبولانس ها و چند دستگاه اتوبوس آمبولانس در حال آماده باش قرار گرفتند.

*** زلزله دیگری به بزرگی 5.5 ریشتر در ساعت هفت و چهار دقیقه برای چندمین بار هجدک را لرزاند.

***رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پی وقوع زلزله 6.1 ریشتری اعلام کرد: روستاهای هجدک، هروز، گورک، دوران، هرجند، ده قاضی، بخش کوهساران از توابع راور، کلیه روستاهای مناطق کوهپایه، اندو هجرد و روستاهای مناطق شهداد و گلبافت، همچنین شهرهای گلبافت و شهداد، توسط هشت تیم ارزیاب اعزامی به طور کامل بازدید شده و مصدوم یا فوتی تا این لحظه گزارش نشده است.

***دکتر "سید محمد صابری" در تشریح آخرین وضعیت مصدومان زلزله هجدک در شمال استان کرمان گفت: خوشبختانه تا کنون این زلزله هیچ خسارت جانی نداشته است. وی ادامه داد: تاکنون تنها خرابی دیوارهای قدیمی و تلفات دامی گزارش شده است. براساس این گزارش همچنین بنا بر اعلام ستاد بحران استانداری کرمان تاکنون  زلزله 5.1 ریشتری شهداد، تنها یک مصدوم را داشته است.

*** زلزله  دیگری با بزرگی 4 ریشتر هجدک را برای چندمین بار لرزاند.

*** هفدهمین پس لرزه با قدرت 3.1 ریشتر استان کرمان را لرزاند.

***(8:25) مدیر کل امور روستایی استانداری کرمان با بیان این مطلب که تا کنون هیچ خسارت جانی نداشته ایم، اظهار کرد: خانه های روستایی که مستحکم نبوده اند خرابی دیوار داشته ایم اما خانه های قدیمی دو روستای گورک و هنک تخریب شدند و قطعی برق و تلفات دامی در این دو روستا گزارش شده است.

"هادی شهسوارپور"با اشاره به آخرین وضعیت زلزله گفت: از ابتدای وقوع زلزله شوراها و دهیاری های مناطق زلزله زده را مامور  بررسی میزان خسارات کردیم. مدیر کل امور روستایی استانداری کرمان با بیان این مطلب که تا کنون هیچ خسارت جانی نداشته ایم.

*** هیجدهمین پس لرزه با 3.5 ریشتر در ساعت 8:26 دقیقه هجدک را لرزاند.

***(8:45) آخرین وضعیت زلزله از زبان استاندار کرمان
استاندار کرمان به تشریح آخرین وضعیت زلزله 6.1 ریشتری هجدک کرمان پرداخت.

"علیرضا رزم‌حسینی" با اشاره به زلزله 6.1 ریشتری صبح امروز دهم آذرماه در هجدک کرمان، گفت: همه شهرستان‌های استان کرمان این زلزله را احساس کردند.

وی از تشکیل ستاد  بحران استان در لحظات اولیه، خبر داد و عنوان کرد: بلافاصله پس از وقوع زلزله تیم‌های اجرایی، جمعیت هلال احمر و ... برای رسیدگی به وضعیت زلزله بسیج شدند.

استاندار کرمان با بیان این مطلب که ستادهای بحران در سراسر استان فعال شده‌اند، اظهار کرد: خوشبختانه این زلزله تا کنون تلفات جانی در بر نداشته است، اما مقداری خسارات به دام‌ها و خانه های قدیمی وارد شده است که در حال برآورد کردن خسارات زلزله هستیم تا به ستاد بحران کشور اعلام کنیم.

وی با اشاره به تماس دکتر «نجار» رییس مدیریت حوادث غیر مترقبه‌ی کشور، تصریح کرد:گروهی متشکل از معاونت عمرانی و سایر مسئولین مربوطه توسط بالگرد به منطقه زلزله زده اعزام شدند، شایان ذکر است که علوم پزشکی کرمان و اورژانس استان هم آمادگی کامل برای امدادرسانی را دارند.



مرجع : ایسنا
برچسب ها: زلزله