به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۱۳ ساعت ۲۳:۳۶
کد مطلب : ۱۴۰۵۰۲

برادرزاده صالح: حوثی‌ها دروازه‌ جهنم را به روی خود باز کردند

گروه بین‌الملل: توفیق صالح، برادرزاده علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن که امروز توسط شبه‌نظامیان حوثی کشته شد، با انتشار پیامی در صفحه خود در شبکه اجتماعی ضمن تاکید بر ادامه انقلاب اظهار داشت: "حوثی‌ها با این کار دروازه‌های جهنم را به روی خود باز کردند. حوثی‌ها نابود خواهند شد".

وی ضمن بیان این که آتش خشم طرفداران علی عبدالله صالح فروکش نخواهد کرد، افزود: "مردم یمن پس از این همه حوثی‌ها را تحت نظر خواهند گرفت".

گفتنی است پیش از این یک مقام بلندپایه در حزب کنگره خلق یمن از کشته شدن علی عبدالله صالح، رهبر این حزب از سوی حوثی‌ها خبر داده بود.

انصارالله یمن [حوثی] و طرفداران علی عبدالله صالح، رئیس جمهور برکنارشده یمن که از سال 2014 به این سو حملات مسلحانه مشترک علیه دولت عبدالهادی مورد حمایت عربستان انجام می دادند، اخیرا با یکدیگر اختلاف پیدا کرده و این اختلافات گاهی اوقات باعث درگیری های شدید در صنعا می شود.

علی عبدالله صالح که بود؟
علی عبدالله صالح در تاریخ 21 مارس 1942 در یمن متولد شد. خانواده وی از عشیره سنهان بود. از سال 1978 تا 2012 مقام ریاست جمهوری یمن را بر عهده داشت و در سال 1990 توانست یمن جنوبی و شمالی را متحد کند.

علی عبدالله در اولین انتخابات ریاست جمهوری یمن در سال 1999 توانست به عنوان نخستین رئیس جمهور این کشور انتخاب شود. وی در نهایت پس از آغاز جنبش‌های موسوم به بهار عربی در 25 فوریه 2012 مجبور به استعفا شده بود.