به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۱۶ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۱۴۰۵۴۲

شخصیت سال مجله «تایم» در 2017

گروه بين‌الملل: نشریه تایم گروهی از زنان موسوم به «سکوت‌شکنان» را که در ماه‌های گذشته پا پیش گذاشته و آزارهای جنسی برخی چهره‌های سرشناس و فعالان رسانه‌ای، سینمایی و سیاسی را افشا کردند، به عنوان شخصیت‌ سال 2017 برگزید.
شخصیت سال مجله «تایم» در 2017
از جمله افرادی که با اتهام آزارهای جنسی مواجه هستند، جان کانیرز، آل فرانکن، روبن کیهوئن و بلیک فرنتهولد اعضای ارشد کنگره آمریکا هستند که تحت فشار برای استعفا قرار دارند.  کانیرز به عنوان قدیمی‌ترین قانونگذاران آمریکایی، یکی از جنجال‌برانگیز ترین این چهره‌ها بوده است که سرانجام پس از 5 دهه ناچار به کناره‌گیری شد.
 
 «هاروی واینستین» تهیه کننده با سابقه هالیوود و «مت لاور» مجری شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی هم از جمله دیگر چهر‌ه‌های مشهوری هستند که با اتهام آزار جنسی مواجه‌اند. موج اتهام‌‌ها علیه بازیگران هالیوود از جمله «کوین اسپیسی» هم به قدری جدی است که «ریدلی اسکات» کارگردان فیلم‌ «تمام پول‌های جهان» تنها چند هفته مانده به اکران فیلم خود، در اقدامی شاید بی‌سابقه، تمام سکانس‌های اسپیسی را از فیلم خود حذف و آنها را با بازیگر دیگری مجدد فیلم‌برداری کرد.
 
بجز «سکوت شکنان» نام چهره‌های دیگری همچون «دونالد ترامپ»، «شی جین پینگ» و «کیم جونگ اون» به ترتیب روسای جمهوری آمریکا، چین و کره شمالی هم در فهرست نهایی تایم برای انتخاب به عنوان شخصیت برتر سال قرار داشت. تایم بر اساس یک رویه 90 ساله هر سال در آخرین شماره خود، فرد یا گروهی را به عنوان «شخصیت سال» انتخاب می کند که از دیدگاه تیم تحریریه این نشریه، بیش از دیگران در سال گذشته میلادی جریان‌ساز بوده است.
 
ترامپ سال گذشته به واسطه اظهارات جنجال برانگیز خود در جریان رقابت‌های انتخاباتی، روی جلد نشریه تایم قرار گرفته بود. «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان هم سال پیش از آن شخصیت منتخب این نشریه بود.
برچسب ها: مجله «تایم»