به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۱۴۰۷۱۵
ایران در عراق و سوریه و یمن با آمریکا دست به یکی کرده است

انتقاد تند حکمتیار از سياست‌هاي ايران

گروه بين‌الملل: رهبر حزب اسلامی افغانستان در اجتماع هواداران خود در ولایت خوست به تندی از سیاست‌های ایران در منطقه انتقاد کرد.
انتقاد تند حکمتیار از سياست‌هاي ايران
گلبدین حکمتیار، نخست‌وزیر پیشین افغانستان ایران را به همکاری با «دشمنان اسلام» متهم کرد. به گفته رهبر حزب اسلامی افغانستان ایران در اشغال عراق با آمریکا همکاری داشته است. به گفته حکمتیار ایران نه تنها در عراق بلکه در سوریه و یمن نیز با آمریکا «دست به یکی» کرده است. رسانه‌های محلی گزارش کرده اند هنگام سخنرانی رهبر حزب اسلامی افغانستان صدای انفجاری به گوش رسید اما گلبدین حکمتیار به سخنرانی خود ادامه داد. او در سخنان خود همچنین از وجود «جزیره های مستقل قدرت» در کشورش انتقاد کرد.
 
حکمتیار در سخنان خود بر لزوم برگزاری انتخابات و شرکت در آن تاکید کرد. وی اظهار داشت: «ما امروز جزایر مستقل قدرت در کشور داریم؛ در ریاست‌ها و ولایت‌ها هرکسی که آمده است، آنجا برای خودش یک جزیرۀ قدرت ساخته است و این وضعیت باید خاتمه یابد.»رهبر حزب اسلامی افغانستان ضمن مخالفت با تغییرات در کمیسیون مستقل انتخابات از لزوم برگزاری رای گیری «شفاف»، «عادلانه» و در موعد مقرر سخن گفت.
کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان پیش از این در واکنش به نگرانی ها در مورد احتمال تاخیر در برگزاری انتخابات پارلمانی تاکید کرده بود که این انتخابات تابستان آینده برگزار خواهد شد. انتخابات پارلمانی افغانستان که قرار بود دو سال پیش برگزار شود با تمدید دوره کار پارلمان فعلی به تاخیر افتاد.