به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : ۱۴۰۷۲۹
بارسلونا با چلسی بازی می‌کند

رئال مادرید به پاری‌سن‌ژرمن خورد

گروه ورزشی: قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امروز (دوشنبه) در مقر یوفا برگزار شد و 16 تیم صعود کرده از مرحله گروهی رقبای خود در اولین مرحله حذفی این رقابت‌ها را شناختند.
بر این اساس در مهمترین بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی که در دور رفت آن تیم‌های سید اولی (هشت تیم اول مرحله گروهی) میهمان و تیم‌های سید دومی (هشت تیم دوم مرحله) میزبان هستند، رئال مادرید با پاری‌سن‌ژرمن دیدار می‌کند و چلسی به مصاف بارسلونا خواهد رفت. بر اساس قرعه‌کشی انجام شده، بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی به شرح زیر است:
بایرن‌مونیخ - بشیکتاش
یوونتوس - تاتنهام
چلسی - بارسلونا
رئال مادرید - پاری‌سن‌ژرمن
شاختار دونتسک - رم
سویا - منچستریونایتد
پورتو - لیورپول
بازل - منچسترسیتی

در سیدبندی 16 تیم راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپای فصل 18-2017، تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن، بارسلونا، منچستریونایتد، رم، بشیکتاش، منچسترسیتی، لیورپول و تاتنهام در گلدان نخست قرار داشتند و تیم‌های بایرن مونیخ، یوونتوس، چلسی، رئال مادرید، شاختار دونتسک، سویا، پورتو و بازل در گلدان دوم قرار گرفتند.
طبق قوانین یوفا، در مرحله یک هشتم نهایی نمایندگان یک کشور با یک دیگر روبه‌رو نمی‌شوند و دو تیمی که از یک گروه صعود کرده‌اند نیز با یکدیگر مصاف نخواهند نداشت. این محدویت‌ها اما در مراحل بعدی اعمال نخواهد شد. تقویم بازی‌‌های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپای فصل جاری که امسال فینال آن در شهر کیف اوکراین برگزار می‌شود، به شرح زیر است:

دور رفت
هفته اول: روزهای 13 و 14 فوریه 2018 (24 و 25 بهمن 96)
هفته دوم: روزهای 20 و 21 فوریه 2018 (یکم و دوم اسفند 96)

دور برگشت
هفته اول: روزهای 6 و 7 (15، 16 اسفند)
هفته دوم: روزهای  13 و 14 مارس (22 و 23 اسفند)