به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۲۱ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۱۴۰۷۳۶

انجام 250سرمایه‌گذاری خارجی صنعتی

گروه اقتصادي: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه 40 درصد اقتصاد کشور حاصل این بخش است، گفت: صنعت کشور در همچنان پیشرفت می کند و تلاش های زیادی در سال های اخیر انجام شده است.
به گزارش ایرنا، «رضا رحمانی» شامگاه دوشنبه در جشنواره ملی تولید کنندگان و مدیران جوان که در مرکز همایش های صدا و سیما با حضور نعمت زاده وزیر سابق صنعت،معدن،تجارت، «علی اکبر صالحی»رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از مدیران کشور در محل مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شده بود ،افزود:مدیران جوان در این جشنواره درد دلهای خود را از حوزه صنعت بازگو کردند اما در دولت یازدهم و ادامه آن در دولت دوزادهم وزارت صنعت گامهای خوبی را برداشته و بر می دارد.
وی گفت: از 250مورد سرمایه گذاری خارجی حدود 110 طرح افتتاح و بقیه بین 10تا بیش از 90درصد پیشرفت فیزیکی دارند.وی اضافه کرد: عمده این سرمایه گذاری های خارجی از سوی کشورهای کره ای،چینی و یا اروپایی است.رحمانی بیان داشت: انتقادهایی که به حوزه صنعت از سوی مدیران جوان این بخش می شود شاید حاصل اطلاع رسانی محدود وزارت صنعت ،معدن و تجارت است.قائم مقام وزیر صنعت در خصوص اخذ مالیات از صنعتگران که یکی از مدیران به آن اشاره کرد مبنی بر اینکه باید برای صنعتگران مالیات حذف شود،گفت: ما مصوبات خوبی در این خصوص داریم به طوری که از پنج تا 20سال هم برای برخی از صنایع در مناطق مختلف کشور معافیت داریم.وی همچنین در خصوص بخش معدن گفت: شاه بیت وزارت صنعت بخش معدن است .رحمانی ادامه داد: در دولت یازدهم 55میلیون تن به ظرفیت فولاد اضافه شد و برای زیر ساخت ها در این بخش 14میلیارد یورو سرمایه گذاری کرده‌ایم.
وی صادرات را اولویت اول دولت های یازدهم و دوازدهم دانست و اظهار داشت: در بودجه سال 97 معادل 16هزار میلیارد تومان برای توسعه اشتغال در نظر گرفته شده است.قائم مقام وزیر صنعت ادامه داد: هر هفته با تشکل های صنعتی نشست دارم که نتایج این نشست ها را در اختیار وزیر صنعت می گذاریم. وی یادآور شد: هم اکنون سه هزار واحد صنعتی و 90هزار واحد صنفی در کشور فعال است که نیاز به برنامه ریزی دارند. رحمانی در پایان گفت: با اقدامات انجام شده نوید روزهای خوشی را برای صنعت کشور خواهیم داشت. در پایان این مراسم از مدیران جوان نمونه تقدیر شد.