به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۲۲ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۱۴۰۷۸۰
آیا جوانان فرصت جولان می‌یابند؟

خروج پدرخوانده‌ها از ورزش

گروه ورزشی: با تصویب قانون عدم به کارگیری بازنشستگان، حکومت‌های چند دهه‌ای در برخی از فدراسیون‌های ورزشی به پایان رسید و بهترین زمان برای اعتماد به مدیران جوان فراهم شده است.
به گزارش ایسنا، با تصویب قانون عدم بکارگیری بازنشستگان، گام موثری در استفاده از نیروهای جوان در پست های مدیریتی برداشته شده است. به دنبال اجرایی شدن این قانون، پدرخوانده‌های ورزش ایران که حکومت‌هایی چند دهه‌ای داشتند و هیچ قدرتی نمی‌توانست آن‌ها را برکنار کند بالاخره صندلی ریاست را رها کردند. حال این زمینه فراهم شده تا تفکرات جوانتر و مدرنتر همچون خون تازه در شریان های حیاتی ورزش ایران تزریق شود. حال باید دید موضع وزارت ورزش در بکارگیری مدیران جوان چگونه است.احمد ناطق نوری از سال 1368 و همزمان با راه‌اندازی مجدد ورزش بوکس پس از انقلاب، ریاست این فدراسیون را بر عهده داشت و پس از حکومت 28 ساله، مردادماه سال جاری از سمت خود کنار رفت.پس از ناطق نوری، مصطفی میرسلیم دومین رییسی بود که او نیز پس از 28 سال حضور در نجات غریق نتوانست برای دوره جدید انتخابات ثبت نام کند. نجات غریق نیز از سال 68 فعالیتش در ایران آغاز شده بود و میرسلیم از ابتدا بر مسند ریاست حضور داشت. ناطق نوری و میرسلیم به دلیل داشتن سن بیشتر از 70 سال نتوانستند بر اساس آئین نامه جدید انتخاب روسای فدراسیونها، کاندیدای ریاست شوند.

محمود مشحون سومین پدرخوانده بسکتبال ایران بود که پس از 14 سال ریاست در این فدراسیون از سمتش کناره‌گیری کرد تا قانون عدم‌ بکارگیری بازنشستگان اجرایی شود.هر جند این اتفاقات اخیر در ورزش خوب بوده، اما هم‌چنان هستند افرادی که باید صندلی ریاست خود را طبق قانون رها کنند و راه را برای جوانان باز بگذارند. طبق قانون، افراد بازنشسته در صورت داشتن کارت ایثارگری می‌توانند در پست خود باقی بمانند. بهرام شفیع رئیس فدراسیون هاکی یکی دیگر از روسای بازنشسته است که با کارت ایثارگری مشغول است اما شائبه دو شغله بودن بهرام شفیع مطرح است و او در حالی که کارمند صدا و سیما است، بار دیگر  برای حضور در انتخابات هاکی هم ثبت نام کرده است.وزارت ورزش و جوانان در ادامه برنامه‌هایش برای اجرای قانون باید موضع اجرایی خود را در قبال تمام افراد یکسان اعمال کند. حال باید دید آیا وزارت از مدیران جوان برای حضور در مجامع انتخاباتی حمایت خواهد کرد یا خیر؟ در واقع آیا پدرخوانده های ورزش ایران رفتند تا مدیران جوان جایگزین شوند؟امید است که وزارت ورزش و جوانان و در راس آن معاونت قهرمانی این وزارتخانه تلاش کند تا با جایگزینی مدیران جوان ورزشی زمینه تحول مدیریتی در ورزش را رقم بزند.
برچسب ها: ورزش بازنشستگی