به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۲۲ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۱۴۰۷۸۵
هاشمی:

ترافیک تهران از داعش خطرناک‌تر است

گروه جامعه: رئیس شورای شهر تهران با اشاره به جذابیت تهران برای ورود افراد از مناطق دیگر به آن گفت: این جذابیت باعث شده جمعیت شهرهای اقماری تهران زیاد شود و پیش‌بینی می‌شود تا سال 1409 جمعیت شهرهای اقماری تهران از خود شهر بیشتر شود.
به گزارش ایسنا، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در جلسه‌ای که با حضور استاندار، فرمانداران و بعضی از اعضای شورای شهر تهران در ساختمان استانداری برگزار شد، اظهار کرد: جذابیت تهران باعث شده که جمعیت کثیری به سمت آن بیایند و بسیاری از این افراد در خود تهران اقامت نمی‌کنند.با در نظر گرفتن این موضوع جمعیت تهران براساس اسناد بالادستی باید هشت‌ونیم میلیون نفر باشد و در حال حاضر نیز اینگونه است. زیرساخت‌های تهران نیز عمدتاً متناسب با این جمعیت است ولی جذابیت تهران باعث شده این افراد نتوانند در خود تهران اقامت کنند و به شهرهای اقماری رفته‌اند.از همین رو جمعیت اقمار و تهران حدود 15 میلیون شده است. ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود تا سال 1409 جمعیت اقمار تهران از خود آن بیشتر شود.
 
رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: اگر به این مساله توجه کنیم می‌بینیم که باعث شده تهران دچار هجمه ویژه‌ای شود و مسائل مختلفی مانند حمل‌ونقل، آموزش و بیمارستان از جمله مواردی است که در شهرهای اطراف تهران باید به آن توجه شود و فلش این مساله به سمت دولت است. بنابراین اگر امروز بخواهیم به مشکلات بپردازیم باید تهران را با فرض جمعیت 20 میلیونی و مشکلات اطراف آن در نظر بگیریم.هاشمی در ادامه گفت: مواردی در این جلسه مطرح شد که خیلی از آنها در اختیار شورا نیست و فقط درخصوص امکانات ورزشی علی‌رغم اینکه شهرداری نباید امکانات را ایجاد می‌کرد با این حال 80 درصد امکانات توسط شهرداری ساخته شده و 20 درصد از امکانات ورزشی تهران توسط دولت تدارک دیده شده است.
 
وی به حمل‌ونقل حومه شهر تهران اشاره کرد و گفت: با وجود ریل دولت وظیفه دارد در این حوزه کارهایی را انجام دهد و این در شرایطی است که در حال حاضر بیش از 750 هزار خودرو روزانه وارد شهر می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که این میزان به سه تا چهار میلیون برسد. تنها ریلی که ساخته شده است ریل تهران- کرج است و به نظر می‌رسد که دولت وظایف خود در زمینه ترافیک و حمل‌ونقل تهران را به خوبی انجام نداده است.رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر در تهران نزدیک 200 کیلومتر مترو داریم که ظرفیت 7 میلیون سفر را دارد ولی در حال حاضر 2 میلیون سفر انجام می‌شود زیرا تجهیز نشده و این مربوط به دولت است که وظیفه خود را انجام نداده است. ضمن اینکه به خاطر حمل‌ونقل ریلی شهرداری بدهی‌هایی را متحمل شده است و اینها در بخشی صورت گرفت که دولت باید آن را تجهیز می‌کرد.
 
هاشمی به مساله ترافیک تهران اشاره کرد و گفت: به نظرم مشکل اصلی شهر ترافیک است که در حال تبدیل شدن به یک مساله امنیتی است و گاهی به شوخی می‌گویم که ترافیک برای امنیت تهران از داعش نیز خطرناک‌تر است. ماندن در این ترافیک کلافگی‌های زیادی را ایجاد می‌کند. ما نمی‌توانیم این ترافیک را حل کنیم بنابراین باید به یک آلترناتیو توجه کنیم و آن هم مترو است.وی به مساله بافت فرسوده اشاره کرد و افزود: برای حل این مساله باید از طریق روش‌های نوین تصمیم‌گیری کنیم.رئیس شورای شهر تهران در مورد عوارض شهری نیز گفت: در حال حاضر عوارض به قیمت منطقه‌ای 10، 12 سال پیش محاسبه می‌شود و این مساله باید تغییر کند.
برچسب ها: ترافیک تهران