به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۱:۴۶
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۲۵ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : ۱۴۰۹۱۰
مجرمانی که دستگیر نشده‌اند و پادشاهی‌شان ادامه دارد

تهدید به اسیدپاشی علنی در ایران!

تهدید به اسیدپاشی علنی در ایران!
گروه جامعه: سایت تابناك نوشت: مهرماه سال 93 بود که تردد در خیابان های اصفهان برای خیلی از زنان هراس انگیز جلوه می‌کرد و معابر خالی شده از جمعیت، هر لحظه حوادث پرشمار اسیدپاشی رخ داده در این شهر را یادآوری می‌کرد. حادثه هایی مشابه که مسئولان تاکید داشتند نشانه‌ای بر سریالی یا زنجیره‌ای بودنشان وجود ندارد.
 
حوادث که نه، فجایعی که هربار صورت یکی دیگر از زنان ساکن این شهر را ذوب می‌کرد و خراش بر دل ایرانیان می‌افکند تا این سوال مطرح شود که چرا خبر دستگیری اسیدپاشان منتشر نمی‌شود؟ چرا این همه تکرار موجب نشده ماموران کسی را دستگیر کرده و این داستان شوم را پایان دهند؟ براستی کی خبر خوش دستگیری اسیدپاش ها و بازگشت آرامش منتشر خواهد شد؟ سوالاتی که همزمان با طرح شان، خبر اسیدپاشی در برخی شهرهای دیگر از جمله تهران نیز منتشر می‌شد تا اهالی شهرهای بسیار دور از اصفهان نیز خواب راحت نداشته باشند و احساس امنیت نکنند. بلبشویی که در آن اخبار راست و دروغ و شایعه و کذب و همه چیز در هم آمیخته بود و دست آخر گذر زمان موجب شد که مختومه شود نه دستگیری اسیدپاش ها، محاکمه و مجازات‌شان.
 
تهدید به اسیدپاشی توسط یک نوسلبریتی! 
... از آن پرونده زمان زیادی می‌گذرد؛ آنقدر زیاد که پرسیدن از مسئولان در خصوص فرجام آن پرونده دغدغه مان نیست و فراموش کرده‌ایم که عاملان رقم زدن آن ناامنی بزرگ هنوز جایی بیرون آزادانه رفت و آمد می‌کنند و چه بسا مخزن اسیدهایی که خریداری کرده بودند تا روی این و آن بپاشند، لبریز و در گوشه انباری نگه داشته‌اند و مترصد فرصت دوباره برای تکرار جنایت هایشان هستند. مجرمانی که دستگیر نشده‌اند و پادشاهی‌شان ادامه دارد. پادشاهی تفکری که به ایشان مجوز می‌دهد روی صورت این و آن به بهانه های مختلف اسید بپاشند و بگریزند و با این رنج ابدی ای که به مخاطبانشان تحمیل می‌کنند، جامعه را به سمتی سوق دهند که خواست شخص خودشان است. مجرمانی که بعید است نشانه ای از پشیمانی در ایشان شکل گرفته باشد.
 
تلخ‌تر اینجاست که بدانیم تفکر ایشان به شکلی عجیب مورد وثوق عده‌ای است که ایشان هم می‌خواهند دنیای پیرامونشان را مطابق میلشان کنند و برای نیل به این هدف، از هیچ کاری مضایغه ندارند. امثال یکی از نوسلبریتی‌های دنیای اینستاگرام که مدتی‌ست روزانه لایو می‌دهد و در آن تفکراتش را فریاد می‌زند و جیغ و هورا و فحش و فحاشی مخاطبان موافق و مخالف را سبب می‌شود. سلبریتی‌ای با ظاهر موجه که در جدیدترین اظهار نظر خود، به وضوح برخی افراد را به اسیدپاشی تهدید کرده و برای نشان دادن عمق تفکرش، به تشریح تاثیر اسید بر صورت افراد می‌پردازد؛ سخنانی به شدت مشمئز کننده و غایت دردناک که واکنش های فراوانی به دنبال داشته و خشم بسیاری از کاربران ایرانی فضای مجازی را سبب شده است. تهدیدی آشکار که ظاهرا به قدر کلیپ هپی اهمیت ندارد که اگر داشت، عملیاتی بزرگ که رسانه ملی پوشش آن را عهده‌دار می‌شد، شکل می‌گرفت تا این نوسلبریتی دنیای مجازی که تاکید دارد خود را از جبهه تفکری دینی نشان دهد اما جز تایید اقدام اسیدپاش/اسیدپاشان اصفهان دستاوردی ندارد، دستگیر شود و همگان دریابند امنیت عمومی را نمی‌توان به سادگی مخدوش کرد و انتظار برخورد نداشت.

مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۹/۲۵ ۲۰:۵۳
خیلی جالبه. علنا داره مردم و جامعه رو با بدترین رفتار ممکن که همانا اسید پاشی هست تهدید میکنه و هیچ برخوردی هم باهاش نمیشه. ای بار یک بار برای همیشه جرمی بسیار بسیار سخت برای عاملان اسید پاشی در نظر میکرفتند تا دیگه کسی جرات نکنه با این کار کثیف و غیر انسانی و غیر شرعی جنایت کنه. چه دخترها و خانمهایی که قربانی این جنایت نشدند. اما وقتشه محکم تر در برابر چنین افراد ایستاد (356530)