به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۱۴۱۰۵
نماينده رامهرمز و رامشیر:

كاروني‌ها در ۴۸‌ساعت تنها ۲‌ساعت‌آب‌دارند!

فقر و بیکاری در منطقه نفت‌خیز عین بی‌عدالتی است
گروه جامعه: عضو کمیسیون انرژی مجلس ضمن تقدیر از مشارکت حماسی مردم در انتخابات و انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور آینده، گفت: در کابینه دولت آینده از ظرفیت‌های بزرگان استفاده شود.
كاروني‌ها در ۴۸‌ساعت تنها ۲‌ساعت‌آب‌دارند!
به گزارش خانه ملت، شمس‌الله بهمئی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز با تاکید بر اهمیت دولت آینده باید میان سیاست و مدیریت تعادل ایجاد کند، توضیح داد: اگر سیاست بر مدیریت و بالعکس مدیریت بر سیاست غلبه پیدا کند مردم آسیب می‌بینند. نماینده رامهرمز و رامشیر در مجلس، تصریح کرد: گرانی و بیکاری و بی‌نظمی در بازار اقشار ضعیف را تحت فشار قرار داده است. از دولت آینده انتظار می‌رود تا همه همت خود را صرف حل مشکلات اقتصادی و معیشیتی و رفع بیکاری مردم کند. این نماینده مجلس ادامه داد: اگر چه همه دولت‌های در طول انقلاب اسلامی خدمات زیادی ارائه کرده اند ولی هنوز با این پیشرفت‌ها مشکلات فراوانی سر راه مردم وجود دارد که باید آنها را رفع کرد.

نماینده رامهرمز و رامشیر در مجلس نهم، گفت: مشکل اصلی مردم رامهرمز و رامشیر نداشتن آب آشامیدنی سالم است و زن و مرد و کودک رامهرمزی باید بشکه‌های بیست لیتری آب را از سر چهار‌راه‌ها تا منازل به دوش بکشند. بسیاری از روستاهای منطقه رامهرمز و رامشیر در هر ۴۸ ساعت تنها دو ساعت آب لوله کشی دارند و بسیاری دیگر از روستاها اصلاً آب لوله کشی ندارند در صورتی که در یک سال اخیر مقدمات تهیه آب رامهرمز و از سد کارون ۳ و آب شرب رامشیر از سد کوثر فراهم شد و رئیس جمهور آینده باید نسبت به تحقق این امر همت بگمارد.

این نماینده مجلس نهم، ادامه داد: روزانه بیش از هفتصد هزار بشکه نفت از از رامهرمز و رامشیر استخرج می‌شود در حالی که نرخ بیکاری جوانان این منطقه بالای ۴۰ درصد است و سهم این مردمان از نفت دود و آلودگی و حسرت
روزانه بیش از هفتصد هزار بشکه نفت از از رامهرمز و رامشیر استخرج می‌شود در حالی که نرخ بیکاری جوانان این منطقه بالای ۴۰ درصد است
بیکاری فرزندانشان است. بهمئی با بیان اینکه فقر و بیکاری در این منطقه نفت‌خیز عین بی‌عدالتی است، گفت: به مسئولان خوش نشین نفتی هشدار می‌دهم که هر چه زودتر عوارض آلودگی هوای این منطقه را پرداخت کنند و ترتیب جذب نیروهای بومی را به سکوهای نفتی این منطقه فراهم کند. وی افزود: رئیس جمهور آینده باید به داد مردم مناطق محروم کشور برسد و با حمایت از کشاورزان و دامداران که تولید کننندگان واقعی کشور هستند، استقلال کشور را تضمین کند. بسیاری از زمین‌های کشاورزی به زمین سوخته بدل شده و کشاورزان به دلیل کوتاهی دولت هم بی‌کار و بدهکار هستند.

این نماینده مجلس نهم، تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان نبود نیروهای متخصص و فقدان تجهیزات و امکانات مردم این مناطق را به مرگ می‌فرستد در حالی که با اندگی تجهیز این مراکز درمانی می‌توان این افراد را از مرگ حتمی نجات داد. نماینده رامهرمز و رامشیر در مجلس نهم، گفت: بیمارستان رامهرمز در اقدامی عجولانه با تجهیز این بیمارستان به تجهیزات دسته دوم دیگر بیمارستان‌ها با حضور معاون اول رئیس جمهور در تیرماه امسال افتتاح شد که زیبنده مردم رامهزمر نیست و متاسفانه چند روز بعد کودک ۴ ساله رامهرمزی به دلیل فقدان امکانات جان خود را از دست داد.

وضعیت جاده‌های رامهرمز وخیم است و جاده اهواز – رامشیر به قتلگاه مردم این منطقه تبدیل شده است و وضعیت دیگر جاده‌ها بهتر از این نیست و از مسئولان وزارت راه درخواست می کنم هر چه زودتر به این مسئله رسیدگی کنند. رامهرمز و رامشیر سابقه تمدنی هشت هزار ساله دارد و با وجود آثار باستانی زیاد می توان با مدیریت به افزایش جذب گردشگر و افزایش درآمد سرانه مردم این منطقه کمک کرد. عضو کمیسیون انرژی مجلس، توضیح داد: مهم‌ترین سرمایه منطقه رامهرمز و رامشیر نسل جوان آن است که باید دولت آینده از آنها استفاده کامل را داشته باشد.

گوگول
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۳:۰۳
عزیزان من در استان خوزستان !
من به عنوان یک ایرانی در کویر مرکز ایران صبر و تحمل شما را در برابر بی انصافی ها و بی عدالتی هایی که در طی این چند سال به شما روا داشته اند می ستایم . عزیزان من امیدوار باشید .شاید در دوران 8ساله دولت مهرورزی مورد بی مهری قرار گرفتید ولی همیشه می گوییم پایان شب سیه سفید است!!!! (97483)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۴:۵۹
قربونت گوگول!
رفیقت از خوزستان (97568)
سيستان و بلوچستان
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۵:۰۵
. . . نمايندگان سيستان و بلوچستان كه هميشه دهنشون بسته است !!! ما هم روزي 2-3 ساعت بيشتر آب نداريم جناب ! (97578)
نظری
Germany
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۶:۴۸
یعنی قبل از دوران هشت ساله احمدی نژاد این مردم خوشبخت بودند و هیچ مشکلی نداشتند؟ قبل از آن بخور و بخواب بوده! (97666)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۲۱:۱۲
پایان شب سیه سیاه هست.کو خورشید (97825)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۴:۲۸
این از آثار سیاستهای سازندگی (دوران هاشمی) شبه سازندگی فشل (دوران خاتمی) عدالت خواه !(دوران احمدی نژاد) هست. بدون تردید این همه نابسامانی و اوضاع خراب نتیجه عملکرد تمامی ادوار گذشته هست (97546)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۴:۲۹
حالا چون سردبیر خوزستانی هست دیگه این همه خبر از خوزستان چرا؟ بقیه ایران بجز تهران روزگار وبی و سپری نمی کنن (97547)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۴:۴۲
گزارش مهر از آوارگان سد گتوند؛
درياچه گتوند 41 روستا را زير آب و صدها روستایی را بیکار کرد

http://www.mehrnews.com/detail/News/2079294 (97555)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۵:۲۷
بررسی پژوهشگران دانشگاه کرمانشاه نشان داده است
آلوده بودن ریزگردهای عربی به مواد رادیواکتیو و قارچ‌های خطرناک

بررسی پژوهشگران دانشگاه کرمانشاه نشان می‌دهد که ریزگردهای ورودی به ایران نه تنها آلوده به تشعشعات رادیواکتیو، بلکه آلوده به قارچ‌های خطرناکی نیز هست. این در حالی است که مسوولان دولتی کماکان از تایید این اطلاعات طفره می‌روند.


http://chn.ir/NSite/FullStory/News/?Id=105772&Serv=2&SGr=25 (97600)
امیر
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۷:۰۵
آب که نداریم به کنار ، هوا هم نداریم !!!!
... (97673)
حسن
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۷:۰۹
درودبربزرگ مردرامهرمزی که باواقع بینی ودرک صحیح ازشرایط کشورتحلیل جامعی ازاوضاع فعلی استان وشهرعزیزمان ارائه نمودنداکنون زمان عمل دولت اعتدال است تاباعمل به شعارهاوبرنامه های ارائه شده درموسم انتخابات عمل گرایی خود وتسلط خودبراوضاع کشوررابه مدعیان نشان دهد.زنده باد ایران زنده باد خوزستان.درود بربزرگ مردرامهرمزی (97679)
خروس
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۸:۱۲
این دولت باید بجای این همه خروس بازی-باید چند تا اب شیرین کن میخرید و اب دریا رو شیرین میکرد نه که به مردم سخت بگیرن-پس چرا اب عربستان جیره بندی و قطع نیست!!!؟؟؟!!!
نگه اونا از ما اب بیشتر دارن.

میدونم که به این دلیل اب شیرین کن نمیخرن و نمی سازن تا نمونه ی چینیش بیاد از چین بخرن. (97734)
روژان از کردستان
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۸:۳۸
من هم با هم میهنان گرامی در خوزستان همدردی نموده خود را در غم آنان شریک میدانم امیدوارم خداوند به همه دوستداران ایران زمین صبر وشکیبایی دهد (97750)