به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۰۹ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب : ۱۴۱۴۰۲

تکذیب اعمال منع رفت و آمد در تهران

گروه سیاسی: معاون امنیتی انتظامی استاندار تهران خبر منع رفت و آمد در تهران را تکذیب کرد.
حسین همدانی اظهار کرد: خبر تصمیم شورای امنیت کشور مبنی بر اعلام منع رفت‌وآمد در تهران را از شما می‌شنوم و این خبر را تکذیب می‌کنم. گفتنی اینكه، در فضای مجازی خبری منتشر شده است که شورای امنیت کشور  از ساعت 20 امشب قانون منع عبور و مرور را تصویب کرده است.

فارس گزارش داد: امروز در مقابل دانشگاه تهران تجمعاتی برپا شد که برخلاف دیگر تجمعات در شهرهای مختلف که بیشتر در اعتراض به وضعیت معیشتی و در اعتراض به گرانی بود، بیشتر رنگ و بوی سیاسی داشت. در این تجمع به هیچ عنوان شعاری در اعتراض به گرانی سر داده نشد و شعارها بیشتر با مضامین سیاسی و ساختارشکنانه از جمله «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران»، «مرگ بر روسیه»، «دانشجو می‌میرد ذلت نمی پذیرد» و شعارهایی تند علیه مسئولان نظام است. این درحالیست که بنا بر گفته قبلی مسئولان، هیچ مجوزی برای برای این تجمعات صادر نشده است.

وزیر کشور درباره برخی فراخوان‌های فضای مجازی که مردم را دعوت به تجمع می‌کنند، اظهار کرد: ما گزارش‌های در این زمینه داشته‌ایم و این تجمعات قطعا غیرقانونی است. عبدالرضا رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه هر نوع تجمعی باید مجوز داشته باشد، گفت: نیروی انتظامی و قوه قضائیه تاکنون تلاش کرده‌اند، مدیریت کنند تا تجمعات غیر قانونی تبدیل به مسئله‌ای نشود که نگرانی ایجاد کند. وزیر کشور بیان کرد: از همه کسانی که با این نوع فراخوان‌ها در تجمعی شرکت می‌کنند، تقاضا داریم که در این نوع تجمعات غیر قانونی شرکت نکنند چراکه برای خودشان و دیگر شهروندان زحمت ایجاد می‌کنند. رحمانی فضلی به روند قانونی اخذ مجوز تجمع اشاره و بیان کرد: افرادی که می‌خواهد تجمعی داشته باشند، باید درخواست دهند، وزارت کشور  و استانداری‌ها درخواست آنان را بررسی می‌کنند.

از سوی دیگر، فرماندار شهرکرد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: امروز تعدادی در اعتراض به وضعیت اشتغال و گرانی در مقابل استانداری تجمع کردند.
حمید ملک‌پور افزود: این تجمع که ظهر امروز در مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری شکل گرفته بود بعد از مدت کوتاهی و در کمتر از یک ساعت با حضور نیروهای پلیس ‌به پایان رسید و تجمع کنندگان متفرق شدند.