به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۰ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۱۴۱۴۱۸
با تخریب اموال عمومی برخورد شود

مطهری: باید اعتراض مدنی را به رسمیت شناخت

گروه سیاسی: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت به رسمیت شناختن اعتراض مدنی مردم از سوی مسئولین در عین حال خواستار برخورد با تخریب اموال عمومی و ایجاد آشوب شد.
مطهری: باید اعتراض مدنی را به رسمیت شناخت
در یادداشت علی مطهری با عنوان فرهنگ اعتراض، آمده است:
«در کشور ما فرهنگ اعتراض وجود ندارد. هر تجمع اعتراض‌آمیزی به سرعت از شعارهای اولیه خود دور می‌شود و به خشونت می‌گراید. شاید علت آن این باشد که مجوز هیچ تجمعی صادر نمی‌شود و وزارت کشور همه تجمعات و اعتراضات مدنی را غیرقانونی می‌نامد. این در حالی است که قانون اساسی ما در اصل بیست و هفتم راه‌پیمایی را مشروط به این که مسلحانه و مخل احکام اسلام نباشد مجاز اعلام کرده است.در کشورهایی که تمرین دموکراسی بیشتری دارند، در یک روز و ساعت مشخص هزاران نفر در مسیر معینی با حفاظت پلیس، راه‌پیمایی کرده و اعتراض خود را در موضوع معینی اعلام می‌نمایند و سپس سرکار خود می‌روند و این یک امر عادی است.وزارت کشور ما باید اعتراض مدنی را به رسمیت بشناسد و در صدور مجوز سخت‌گیری نکند و مردم نیز باید پایبند به لوازم اعتراض مدنی باشند.در چند روز اخیر اعتراضاتی عمدتاً اقتصادی در برخی از شهرهای کشور انجام شد. این که مردم احساس آزادی می‌کنند و نظر خود را در قالب تجمع یا راه‌پیمایی بیان می‌نمایند یک نقطه مثبت و روشن برای جامعه ما و نظام جمهوری اسلامی است اما این که این اظهارنظرهای جمعی توأم با تخریب اموال عمومی و اخلال در نظم جامعه می‌شود یک نقطه منفی و تاریک است.مسئولان ما باید برای بخش اول این پدیده یعنی اظهارنظر مدنی و آرام مردم شرایط را مهیا کنند و با بخش دوم آن یعنی تخریب اموال عمومی و ایجاد آشوب به شدت برخورد نمایند.»

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۱۰ ۱۶:۲۰
واقعاً آقای مطهری ، با حرف های منطقی اش ، ستودنی است.دست مریزاد بر ایشان (356783)
۱۳۹۶/۱۰/۱۰ ۱۶:۴۳
صدای مردم را اصلاحات بشنود

الگوی توسعه و پیشرفت ما باید متناسب با فرهنگ و وضع طبقاتی جامعه فعلی باشد...

برای مثال ؛ پوتین ایرادات اصلاح طلبانی مثل یلتسین و گورباچف و کمونیسم ها را دریافت و الگوی ملی گرا و نهادگرا و راست میانه را احیا کرد..

همان کاری که پس از. مائو در چین شکل گرفت..

در هند .. در آفریقای جنوبی ... در برزیل...

اصلاح طلبی ایرانی منسوخ ترین نسخه ها یا نسخه ها نامتناسب را انتخاب میکند...

شاید قالیباف را بتوان متناسب تر از اصلاح طلبان برای قوه مجریه دانست (356785)
۱۳۹۶/۱۰/۱۰ ۱۷:۰۸
از لیست امید باید چند لیدر درست شود و جریان سازی کند برای مجلس یازدهم حول شعار « عدالت ضامن آزادی! »
علی مطهری و پزشکیان مناسب تر از عارف برای این کار هستند (356792)
۱۳۹۶/۱۰/۱۰ ۱۸:۳۵
باید روی ارزش ها بدست آمده از اول انقلاب ایستادگی و محافظه کاری کنیم و برای سایر ارزشها که باید با اولویت به آنها دست بیابیم تحول خواهی کنیم مثل همین اقتصاد مقاومتی.. اقتصاد مقاومتی امروز نیاز اول هست (356798)
۱۳۹۶/۱۰/۱۰ ۱۹:۳۳
دوران کار هست...

بیکاری بزرگترین مشکل امنیتی کشور هست (356800)
۱۳۹۶/۱۰/۱۰ ۱۹:۳۵
اصولگرایان زودتر به شعار کار رسیدن در ۹۶

اصلاح طلبان نیز باید به مجلس و دولت کار و عدالت و آزادی برسند (356805)
۱۳۹۶/۱۰/۱۰ ۱۹:۴۰
اعتراضات را از ترقه بازی جدا کنید

۱. مردم مسئول مردمی میخواهند .. صداشون در محوطه خاص یا پارکی مناسب اعتراض شنیده بشه

۲. عدالت رو ضامن آزادی بدونیم

۳. دولت که مدعی اینکه اکثر بودجه برای بخش غیر دولتی هست خودش بودجه نهادش را داوطلبانه کاهش دهد! و به بخش اشتغال بیافزاید

مشکل ما جنگ قدرته .. نه بودجه هست.. نه پوله... نه برجام (356806)
۱۳۹۶/۱۰/۱۰ ۱۹:۴۱
این همه شما نمایندگان اصلاح طلب پول دارید اونوقت یه پژوهشگاه نمی‌زنند علم پژوهی کنید برای وضع مردم؟؟؟؟ (356807)
۱۳۹۶/۱۰/۱۰ ۱۹:۴۳
راهکار کوتاه مدت جبران شکاف‌ها و سرخوردگی بخشی از مردم با شعار ها ملی و دینی به همراه رسیدگی مسئولین هست.‌. (356808)
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۱۰ ۲۰:۰۶
اندیشمندمسئول ودردمندیعنی همین مطهریها.متاسفانه برخی ازمتولیان کشوربجای چاره اندیشی ونهادینه کردن اعتراضات مدنی فرافکنی میکنندومعترضین راباانواع واقسام افتراءمیخواهندازمیدان دورنمایندوبه منافقین واستکبارنسبت میدهند.اینقدرگروههای حقیرومنهدم شده رابزرگ نکنید.یعنی آنان اینقدرطرفداردرداخل دارند!قدری شرح صدرداشته باشیدومخالف راتحمل وبپذیریدبایدطرح نودراندازیدوموانع مشارکت اندیشمندان وصاحب نظران دراداره کشوررابردارید!!! (356809)
۱۳۹۶/۱۰/۱۱ ۰۱:۵۵
مردم توقع دارند نمایندگان لیست امید برای آرامش مردم از شر اغتشاش و رفع مشکلات مردم مثل شهید بهشتی مثل شهید مفتح مثل شهید رجایی کفن بر تن کنند.. نه این طور بی تفاوت .... (356819)
۱۳۹۶/۱۰/۱۱ ۰۲:۰۰
اصلاحات روشن کند آیا به غیر این ایده های فعلی ایده دیگری هم دارد؟ اصلا فراکسیون دیگری در جناح خود دارد که سال 98 یا 1400 از فیلتر شورای نگهبان رد شود؟ (356820)
۱۳۹۶/۱۰/۱۱ ۰۲:۰۳
اصلاحات مشخص کند اصلاحات یعنی فقط فحش و اعتراض به ائمه جمعه ؟؟؟ فقط توهین به شریعتمداری ؟؟ فقط مسخره کردن یامین پور؟؟ چه ایده ای دارید؟؟؟ چه آرمانی؟؟؟ این چه وضعشه...

همینطور برعکس اصولگرایان هم در مورد خود جواب دهند (356821)
۱۳۹۶/۱۰/۱۱ ۰۲:۰۴
ترامپ هم برجام را نابود کرد و هم فضای مجازی را ! (356822)
۱۳۹۶/۱۰/۱۱ ۰۲:۰۵
یعنی واقعا یکی نیست مثل شهید حججی اما در سنگر مثلا قوه مجریه یا قوه مقننه برای اسلام برای ایران برای مردم جون بده ؟ (356823)
۱۳۹۶/۱۰/۱۱ ۰۲:۴۱
حس میکنم اصلاح طلبان دیگر نای اداره قوه مجریه و قوه مقننه را ندارند آنها دیگر اشتیاق سالها قبل 92 را ندارند ... نمی دونم چرا (356824)