به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۸ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۱۴۱۷۶۴

راهنمای سفر به ازمیر و آنکارا

شهر ساحلی ازمیر در کرانه دریای اژه واقع شده و از شهرهای مهم تجاری در ترکیه است. ازمیر، با سواحل ماسه ای و و درختان زیبای نخل و هوای معتدل از  جاذبه های تفریحی و تاریخی زیادی برخوردار است. این شهر 5000 ساله در هر گوشه و کنارش اثری از دوره های مختلف تاریخی دیده می‌شود. سفر به ازمیر نیز مانند تور استانبول ، از مقاصد گردشگری ترکیه به شمار می رود.

آب و هوا
برای سفر به این شهر اواخر پاییز و اوایل بهار بهترین زمان است، ولی تابستان هم برای علاقه‌مندان به جشنواره و کنسرت فصل خوبی است.
 

 
دیدنی‌های ازمیر

غواصی در دریای اژه
دریای اژه در طی قرن ها رخدادهای زیادی به خود دیده و در اثر توفان ها و اتفاقات دیگر کشتی های زیادی در آن غرق شده اند که در ضمن غواصی  و مشاهده آبزیان زیبا، از این بقایا نیز می‌شود دیدن کرد.

پاموکاله
این مکان در نزدیکی ازمیر واقع شده و دارای چشمه های آب گرمی است که حاوی کربنات است و به این خاطر دارای چشم اندازهای سفید و زیبایی است. وجه تسمیه نامش که در ترکی به معنای « قلعه پنبه» است نیز به این خاطر است.

برج ساعت ازمیر
در قلب شهر ازمیر و در میدان کتاک، نماد این شهر که برج ساعت است قرار دارد. این برج دارای تزیینات زیبایی است و از جاذبه های گردشگری ازمیر به حساب می آید.

بازار کمرالتی ازمیر
در این بازار با فرهنگ غنی ازمیر آشنا می شوید و در آن دیدنی‌هایی متفاوت با بازارهای مدرن مشاهده می کنید.

موزه باستان شناسی ازمیر
موزه باستان شناسی و مردم شناسی ازمیر هردو در جنوب کناک و مقابل هم واقع شده اند. در موزه باستان شناسی که در سال 1927 افتتاح شده آثار گرانبهایی از شهرهای باستانی اطراف جمع آوری شده و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

راهنمای سفر به آنکارا
آنکارا پایتخت ترکیه و دومین شهر بزرگ بعد از استانبول است. این شهر تمدن های بسیاری را به خود دیده و تاریخ آن به عصر برنز، یعنی هزاره دوم قبل از میلاد برمی‌گردد. آنکارا موقعیت استراتژیک مهمی دارد و چهارراه های تجاری آسیا را به اروپا متصل می کند و نقش مهمی در مسایل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بازی می کند. در عین حال، این شهر مدرن و تجاری، بافت سنتی خود را نیز حفظ کرده و همراه با مردم مهمان نوازش، خاطره ی سفری دلپذیر برایتان به یادگار می گذارد.در سایت سفر باتو می توانید اطلاعات تور لحظه آخری  مانند تور انکارا را نیز مشاهده کنید.

آب و هوا
آب و هوای این شهر قاره ای است و زمستان های سرد و برفی و تابستان گرم و خشک دارد. در تابستان هوا از بقیه نقاط ترکیه مطبوع تر است و گاهی در شب خنک می‌شود. بارندگی بیشتر در بهار و پاییز است و بهترین زمان سفر به آنکارا، اردیبشت و خرداد و شهریور ماه تا اواخر مهر است.
 
 
دیدنی‌های آنکارا

قلعه آنکارا
این قلعه روی تپه‌ای در منطقه یو لوس ساخته‌شده و به‌عنوان پادگان استفاده می‌شده که بعدها توسط رومی‌ها و گلاتین ها کامل شده است.

آرامگاه آتاتورک
آرامگاه بنیان‌گذار جمهوری ترکیه در سال 1944 بناشده و در 1953 کامل شده است.این بنا در بخش « آنتیپ »، در شهر آنکارا و بر روی یک تپه زیبا قرار دارد و معماری خاص آن ترکیب شگفت‌انگیزی از معماری مدرن و سنتی است با حیاطی بزرگ  که آن را در برگرفته است.

موزه تمدن آناتولی
این موزه بزرگ‌ترین و مهم‌ترین موزه ترکیه است و قدمت آثار هنری آن به دوره پالئولیتیک برمی‌گردد.

برج آتاکوله
این بنا بلندترین ساختمان آنکاراست و در منطقه کانکایا قرار دارد. در این برج یک مرکز خرید بزرگ وجود دارد و در بالای آن عرشه‌ای برای دیدار از شهر طراحی‌شده.

مسجد کجاتپه
این مسجد در سال‌های 1967 تا 1987 به سبک عثمانی ساخته‌شده و چهار مناره دارد. این بنا که بزرگ‌ترین مسجد آنکارا نیز محسوب می‌شود، موقعیتی دارد که از هر نقطه آنکارا قابل‌رؤیت است.برای دیدن اخبار سایر تورها مانند تور گرجستان ، می توانید به سایت سفر باتو مراجعه کنید.