به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۱۴۱۷۸

گزینه احتمالی وزارت اقتصادودارايي کیست؟

گروه اقتصادي: با نزدیکی به زمان تحلیف رییس جمهور منتخب، گمانه زنی‌ها پیرامون اشخاص کاندیدای احراز پست وزارت اقتصاد کابینه دولت یازدهم به روزهای آخر نزدیک می‌شود. در بین گزینه‌های مطرح شده برای وزارت خانه اقتصاد، دکتر علی طیب نیا «مشاور اقتصادي ستاد انتخاباتي دكتر محمدرضا عارف» یکی از افراد مطرح است.
گزینه احتمالی وزارت اقتصادودارايي کیست؟
دكتر علی طیب‌نیا، عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران است. وی در سال ۱۳۷۲ دکتری تخصصی خود را با موضوع رساله "تورم ساختاری در ایران" از دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران دریافت نمود و در ادامه در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران به تدریس مشغول شد. طیب‌نیا حد فاصل سال‌ ۱۹۹۱ لغایت ۱۹۹۲ در دانشگاه لندن به انجام امور رساله دکتری تخصصی مشغول بود و گفته می‌شود وی به توصیه شهید دکتر بهشتی و با کسب رتبه ۱۶ در کنکور ریاضی، رشته اقتصاد را برای ادامه تحصیل انتخاب نموده‌ است. طیب نیا از سال ۱۳۷۳ به عنوان دبیر کمیسیون اقتصاد دولت وارد کار اجرایی شده است.

برخی از سمت‌های اجرایی طیب نیا بدین شرح است: مشاور دفتر نخست‌وزیری سال‌های ۶۵ تا ۶۸، دبیری کمیسیون اقتصاد هیات دولت در دولت‌های پنجم تا هشتم‌، ‎‏معاونت طرح و بررسي نهاد رياست جمهوري با سابقه حضور چهار ساله، معاونت اقتصادي سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور در سال های ۸۴ و ۸۵، عضویت در شورای پول و اعتبار در سال‌های ۸۱ تا ۸۸، معاونت هماهنگی و امور فنی و اقتصادی نهاد ریاست جمهوری و عضویت در شورای پژوهشی سازمان امور مالیاتی کشور و ... می باشد.

تخصص طیب‌نیا در حوزه‌های بخش عمومی، پول، سیاست های پولی، سیاست‌های مالی و مالیاتی و برنامه‌ریزی اقتصادی است. در کارنامه علمی طیب نیا، علاوه بر سوابق تحقیقاتی و تالیفی دانشگاهی، مدیریت گروه اقتصاد نظری دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران و مدیر گروه اقتصاد اجتماعی- نهادی دانشکده اقتصاد نیز وجود دارد.

۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۲:۵۰
اینم نمیزارن (100430)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۲:۵۳
مشاور دفتر نخست‌وزیری سال‌های ۶۵ تا ۶۸.....
همین برا صلاحیت ایشون کافیه البته از نظر مردم
همینم برا عدم اعتماد مکفی هست از نظر خیل افراطیون مجلس (100434)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۳:۱۲
بهش میخوره آدم با سوادی باشه، درود بر دکتر عارف (100465)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۳:۱۹
وزرای پیشنهادی فرهنگی امنیتی که چنگی به دل نزدند، امیدواریم تیم اقتصادی قوی باشند تا حداقل این نیمه از آمال و آرزوهایمان برآورده شود.
هرچند که معتقدم تا اخلاق، امید و اعتماد به جامعه بر نگردد، مشکلات اقتصادی هم حل نمی شود. (100475)
Kerme Halazoon
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۵:۱۳
امیدوارم ایشون یه گوشه چشمی هم به ما "کرمهای حلزون آقای ضرغامی" هم داشته باشند تا از محل فروش عصاره الانتوئین مون بتونیم ارتزاق کنیم. بخدا ما به زیبائی جامعه و سلامت مردم فکر میکنیم (100650)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۳:۲۵
یکی از وزیرهای خوب آینده، انشاالله. (100480)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۳:۳۵
در کنار تحصیلات و سواد هرچی باشه خوشتیپ هست و خوش هیکل و مثل بعضی ها از این دانشگاه های درجه 3 آنهم ضمن خدمت مدرک نگرفته و هیکل گنده نکرده. (100495)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۳:۳۶
روحانی مچکریم (100497)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۳:۵۳
روحانی جیگرتیم !!!!!! (100518)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۴:۲۵
شمابگو وزیر اقتصاد اصلا برنده نوبل .وقتی میلیارد میلیارد اونم به دلار پول میره لبنان و سوریه و فلسطین و....!!کاری از وزیر اقتصاد ساخته نیست . (100568)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۵:۱۵
انسان شريف وتحصيلكرده ايي هستند انشاءالله از فيلتر اون مجلس....... بگذرن و كارهاي مورد نظر مردمو انجام بدن (100653)
ناصر
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۵:۱۶
رساله در مورد تورم ساختاری در ایرانه ؟من موندم ایشون حتما میدونن چرا تورم در ایران روز به روز میره بالا.سوابقشوونم که کلا اجرایی ومشاوره ای بوده
پس در عمل باید یه راهکاری یه ایده ای میدادن تا این تورم لعنتی کمتر وصفر میشد .پس کو ؟
یا ایشون هم بعدا میخان بگن میخاستم ولی نذاشتن؟؟؟؟؟
تورو خدا فقط مرد عمل بیارین که کار انجام بده اگه نتونست بگه به این علت نتونستم استعفا بده (100654)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۵:۱۶
اي كاش دكتر فرشاد مومني در دولت آينده حضور پررنگي داشته باشد
حداقل مشاور باشد (100659)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۵:۲۵
ایشان شخصی فراجناحی است (100676)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۸:۰۸
بحث مهم در مورد تیم کابینهٔ آقای حسن روحانی اینه که عمدتا مدارک خود را از دانشگاه های معتبر کسب کرده اند. حتی در بین کاندیداهای ریاست جمهوری نیز تنها کسانی که مدارکشان از کشورهای معتبر جهان بود همین آقای روحانی و آقای عارف بود. (ک هر دو عزیز هم نماینده جریان اصلاح طلبی بودند) (100879)