به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۱ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۱۴۱۸۸۸

رئیس خانه احزاب: وقتي به جوانان معترض، تهمت عامل بیگانه مي‌زنيم و اينطور قصد حل مشكلات كشور را داريم!

گروه سياسي: رئیس خانه احزاب با انتقاد از موضع صدا و سیما در اعتراضات اخیر گفت صدا سیما سیاستی پیش گرفت که این‌ها عامل بیگانه بودند. اما اگر این‌ها عامل بیگانه بودند، آیا با غربی‌ها و رییس جمهورآمریکا و نخست وزیر اسرائیل ارتباط داشتند؟
رئیس خانه احزاب: وقتي به جوانان معترض، تهمت عامل بیگانه مي‌زنيم  و اينطور قصد حل مشكلات كشور را داريم!
به گزارش ایلنا، حسین کمالی در پنجمین کنگره حزب همبستگی ایران اسلامی به خاطرات خود با مرحوم هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: بنده از نزدیک در خدمت آقای هاشمی بودم و خاطرات زیادی دارم که برخی محرمانه است که گفتن آن شاید برای بعضی مشکل ایجاد کند. وی درباره دوراندیشی آیت‌الله هاشمی گفت در جلسه نمایندگان تهران ۳۰ نفر بودیم و درباره مترو صحبت می‌شد. برخی نگاه انتقادی به مترو داشتند و معتقد بودند مترو یک کالای لوکس است و سایر نمایندگان هم به دلایل مختلف، مخالف بوند و خود من هم مخالف بودم اما آقای هاشمی محکم ایستاد و ساخت مترو ۲ رای آورد! یکی ایشان و یکی من به خاطر ایشان. ولی آقای هاشمی کار را به آنجا رساند که اکنون تهران دارای مترو است. در واقع زمانی که کسی نمی‌توانست نیاز‌ها را تشخیص دهند، آقای هاشمی آن را نیاز می‌دید.

دبیرکل حزب اسلامی کار در ادامه به ذکر خاطراتی درباره نقش آیت الله هاشمی در دفاع مقدس پرداخت و گفت در جنگ ارتشی که در عراق بود بی‌ارتباط به حزب بعث نبود. در ملاقاتی که آقای حکیم با آقای هاشمی داشتند گفتند نمی‌دانیم چه کنیم هر روز یک شهر سقوط می‌کند. آقای هاشمی پیشنهاد داد که ما بسیج داریم و می‌توانید از نیروی مردمی استفاده کنید که‌‌ همان زمان گروههایی در عراق شکل گرفت.

وزیر کار دولت هاشمی و خاتمی به حوادث سال ۸۸ اشاره کرد و گفت وقتی مسئله نماز جمعه پیش آمد، آقای هاشمی با افراد زیادی مشورت می‌کردند و با من هم مشورت کردند. به ایشان گفتم مسائل که به این شکل حل و فصل نمی‌شود. باید گفتگوی ملی صورت گیرد و به آرامی مسایل را در جامعه مطرح کنیم و حضور شما می‌تواند تاثیر داشته باشد اما ایشان گفتند این مسائل برای من اعتقادی است و نمی‌توانم از اعتقاداتم عبور کنم و در آن خطبه‌ای که در نماز جمعه خواندند به دنبال آن بحث بود. در جایی که تشخیص می‌دادند کاری را انجام دهند و باور داشت کار درست و در جهت حفظ انقلاب و نظام است به هر قیمتی انجام می‌داد و برایش مهم نبود که چه اتفاقی می‌افتد.

رئیس خانه احزاب به فعالیت‌های
وقتی افراد اعتراض می‌کنند، نمی‌آییم ببینیم مشکل چیست و راه حل پیدا کنیم زود می‌گوییم وابسته عامل بیگانه هستید و بد‌ترین سیاست‌ها را پیش می‌گیریم. به فرزندان مملکت اتهام می‌زنیم عامل بیگانه هستید و می‌خواهیم مشکلات را اینگونه حل کنیم.
این مجموعه اشاره کرد و گفت در خانه احزاب سه قانون جرم سیاسی، قانون تشکیل احزاب و قانون انتخابات را مورد بررسی قرا دادیم. وی با انتقاد از سیستم فعالیت احزاب در کشور گفت: این فعالیت‌ها کافی و خوب نیست ضمن اینکه نگاه احزاب در حاکمیت مطلوب نیست. همه چیز باید در جهت فعالیت احزاب شکل گیرد. متاسفانه احزاب به درستی آموزش ندیدند که بتوانند در سیستم رقابتی و برنامه‌ای کار و فعالیت کنند.

وی به جای خالی نقش احزاب در کشور اشاره کرد و گفت بعد از وقایع اخیر برخی احزاب گفتند باید گفتگو‌هایی صورت گیرد اما بعضی اصولگرایان گفتند اول باید تکلیفشان را در ۸۸ مشخص کنند بعد برای گفتگو بنشینند. من فکر می‌کنیم شاید عاقلانه این باشد که به جای حرف کودکانه و ساده لوحانه به حرف مردم گوش می‌دادیم. به هر حال عده‌ای آمدند و اعتراض کردند و مسائلی داشتند. آیا جایی تجزیه علمی شد که این مردم برای چه به خیابان‌ها آمدند و چه گفتند؟ کمالی به انتقاد از رویه صدا و سیما در پوشش اعتراضات اخیر گفت صداوسیما سیاستی پیش گرفت که این‌ها عامل بیگانه بودند. اما اگر این‌ها عامل بیگانه بودند، آیا با غربی‌ها و رییس جمهورآمریکا و نخست وزیر اسرائیل ارتباط داشتند؟ آیا نمی‌خواهیم یک بار هم که شده با مسائل اجتماعی روبرو شویم؟

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: زمینه‌هایی به وجود آمده و عده‌ای در خیابان اعتراض کردند. گرچه روشی که اتخاذ شد مبنی بر آتش زدن و داد و بیداد درست نبود اما دلیلش این است که روش منطقی را در جامعه ترویج نکردیم و موقعیتی به وجود نیاوردیم که افراد به شکل مناسب حرفشان را  به گوش مسئولان برسانند. در حالت عادی چقدر به مشکلات مردم رسیدگی کردیم؟ چند میلیون بیکار در کشور داریم چقدر دچار افسردگی و اعتیاد و طلاق شده‌اند؟ این مسائل را باید مهم شمرد و ارزیابی آن توسط دولت و حکومت صورت بگیرد. وی افزود: وقتی افراد اعتراض می‌کنند، نمی‌آییم ببینیم مشکل چیست و راه حل پیدا کنیم زود می‌گوییم وابسته عامل بیگانه هستید و بد‌ترین سیاست‌ها را پیش می‌گیریم. به فرزندان مملکت اتهام می‌زنیم عامل بیگانه هستید و می‌خواهیم مشکلات را اینگونه حل کنیم.

کمالی در پایان تصریح کرد گفته شده احزاب و گروه‌ها، برنامه در کلیه مسایل ندارند اما ما برنامه داشتیم و مدت‌ها کار کردیم و برنامه ما در زمینه اقتصاد و فرهنگ و اجتماع ارائه شد اما نتیجه نگرفتیم چون برنامه‌ها به صورتی نیست که رقابت به صورت سیاست احزاب باشد و برنامه‌ها باهم رقابت کنند و هنوز یاد نگرفتیم براساس برنامه پیش رویم و مسائل را به شیوه مدنی و درست حل و فصل کنیم.

کارشناس ارشد روابط بین الملل
United States
۱۳۹۶/۱۰/۲۱ ۱۳:۴۳
نخواستید نه اینکه بلد نبودید ادرس اشتباه نده حاله خوبه وضع خراب دانشجویی و حزب کارت هم دیدیم و کامل می دونیم چه خبرهایی بوده ؟!!! (357430)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۲۱ ۱۵:۱۶
همه مسولین ما بین جوانان معترض و پادو های سازمان منافقین و آمریکا و اسرائیل و. .فرق گذاشته اند لطفا سیاه نمایی نکنید و نقش دایه مهربانتر از مادر در نیاورید. (357431)
۱۳۹۶/۱۰/۲۱ ۱۷:۵۴
مگر ما جوانها در این کشور آدم محسوب میشویم!!!؟ چهل سال از انقلاب 57 گذشته و ما بچه های انقلاب هم چهل سالمون هست ولی دریغ از یک مسئولیت. همه افراد بالای 70 سال مسولیت های مختلف دارند، بعضی ها به تعداد 35 عدد، پس کی ما باید در اداره کشورمان سهیم باشیم!!؟ تا کی باید افرادی که کلی فاصله فرهنگی و سنی و ... با ما دارند باید برای ما جوانها تصمیم بگیرند!!!؟ (357436)
۱۳۹۶/۱۰/۲۱ ۲۳:۱۹
بنظرم تنها ايراد مرحوم هاشمي كه حقيقتا از بزرگترين مردان تاريخ ايرانه نگاه ايدئولوگ محور ايشونه كه از خواستگاه زيستي و تحصيلي ايشون نشات ميگيره
درين چندروز كه مقداري از ناگفته ها بمناسبت سالگردشون مطرح شد از ديد حقير نكته برجسته تابعيت مطلق ايشون و ساير كارگزاران كشور به مسأله ولايت فقيه تا حدي كه با سخن رهبر تكليفشان را انجام شده ميدانند و مسووليت پاسخ بخدا را نيز قابل واگذاري ميدانند!!!!!؟ (357442)
رضایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۲۲ ۰۱:۰۳
اگرمیلیونهاجوان ایرانی عامل بیگانه اندپس چراادعامیشودهمه جوانان اوضاع حاضررامطلوب میدانند؟!رسانه ملی طوری رفتارمیکندانگارهمه ملت نظام مدیریتی کشورراقبول دارد!بخدااینطورنیست اگردرصدداثبات این ادعاباشیدکافیست مجوزی برای راه پیمایی صادربشودآنگاه میلیونهاتن به نحوه مدیریت کشوراعتراض وخواستاراصلاح ساختاری خواهندشد.دریک شهرستان نیمی ازجمعیت روستانشین که قریب به صددرصدشان درتظاهرات ضداغتشاش شرکت نکردندونیزبیش ازهشتاددرصدشهرنشین آنگاه میگویندملت تمام قدمیدان آمد!باباچراخودمان راگل میزنیم وفریب میدهیم!!! (357449)
Amir
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۲۲ ۰۲:۴۸
اینهمه برجام‌ برجام کردید هیچ اتفاقی نیفتاد... لطفا بجای آزاد کردن پادوهای اجنبی فکری بحال وعده‌های تو خالی خود بکنید... مسئله فرعی آزادی اینها است...فکری بحال مسئله اصلی یعنی مشکل معیشت مردم بکنید. ای کاش نمایندگان بجای سر زدن به اوین سری هم به کارگاه‌ها و کارخانه‌های ورشکسته هم بزنن... بیزحمت شما هم فعلا روزه سکوت بگیر... (357451)
۱۳۹۶/۱۰/۲۳ ۰۰:۱۹
اتفاقا مسئله اصلی آزادی است، این آزادی مطبوعات است که جلوی فساد و رانت را می گیرد، با آزادی اقتصاد است که مشکل بی کاری حل می شود و .... هرچقدر آزادی بیشتر باشد در هر زمینه ای مردم بهتر عمل خواهند کرد. این همه فساد و رانت و اختلاس و .... بخاطر عدم شفافیت اطلاعات و ... است. با آزادی گردش اطلاعات و مطبوعات همه این مشکلات حل می شود. البته در انتها باید قوه قضاییه برخورد محکمی با خلاف کارها داشته باشد. (357477)