به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۴ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۱۴۲۰۱۰
از خياباني، دائي،‌ كريمي و پرستويي ياد بگير

یک زلزله‌زده به مدیری: تو فکر پولت باش!

گروه جامعه: به دنبال پخش برنامه دورهمی از شبکه نسیم، یک جوان کرد نامه ای خطاب به مهران مدیری نوشت و ضمن انتقاد از مهران مدیری و برنامه دورهمی، خواستار توجه بیشتر به مردم زلزله زده بدون تمسخر نمودن شد.
 
سلام آقای مهران مدیری؛
امیدوارم این متن به دست شما برسد
هیراد یکی از دوستداران شما هستم و متاسفم که رفتار شما در  برنامه دورهمی دیشب در پی پخش برنامه دورهمی۹۶/۱۰/۲۱ باعث شد این متن را بنویسم. برای ملت بزرگ و با غیرت ایران متاسفم از این که چند ساعت از وقت‌شان گذاشته می‌شود برای صدا و سیمایی که به جای اینکه به مشکلات و مسائل مردم بپردازد وقتش را به شما می دهد تا افکار خود را دنبا کنید تا هم جیبتان را پر کنید و با خیال راحت و با تمام بی‌احترامی به خنداندن چند نفر آدم دور و برتان که فقط بلدند دست بزنند بپردازید.

با توجه به صحبت‌های توهین‌آمیز شما در برنامه دیشب دورهمی در مورد زلزله‌زدگان کرمانشاه، بنده لازم می‌دانم به عنوان یک جوان کورد زلزله زده که در عمق فاجعه بوده است مطالبی را به عرض برسانم که هم شما آگاه شوید و هم حرف دل مردم زلزله زده را بشنوید.

۱- اول از همه بگویم که ملت ایران برای سرک کشیدن به چادرهای مردم زلزله زده نیامدند بلکه صدای مظلومیت ملت زلزله زده کورد را شنیدند و از آنجا که می‌دانستند که مسئولین مسولیت خود را انجام نمی‌دهند و به داد مردم نمیرسند، از اولین لحظه حادثه به کرمانشاه آمدند و به داد مردم رسیدند. دوما ملت کورد آنقدر با عزت و شرف هستند که اجازه ندهند کسی بدون اجازه به چادرشان و حریم شان سرک بکشد.

۲- آقای مدیری شما آنقدر سرتان گرم بازار تبلیغات و اول مارکت و اس ام اس بازی است که بی‌خبر هستید و فقط برای دست زدن و خنداندن اطرافیانتان دست به هر کاری  می‌زنید و با تمسخر می‌گویید آقای خیابانی در خیابان‌های اونجا بیژامه پخش می‌کند.

این را بدانید که آقای خیابانی در خیابان‌های سرپل‌ذهاب و ازگله و ثلاث و جوانرود و روانسر، بیژامه پخش نمی‌کند، بلکه آقای خیابانی عشق و مهر و انسانیت و امید را در میان ملت کورد پخش می‌کند. آقای خیابانی به نمایندگی ملت ایران با دلی پر از عشق و دست پر به میان مردم زلزله زده کورد آمد و با گریه‌های پر از حرفش خود و مردم ایران را شریک غم از دست دادن بیش از ۶۰۰ نفر انسان باعزت و با شرف کورد می‌کند و تا الان در کنار مردمی است که هم عزادارند هم ماتم زده و هم خانه خراب!

۳- آقای مهران مدیری شما چند لحظه از بازی‌هایتان را صرف تمسخر کردن کلیپی کردید از جوانی که موقع زلزله، قلیان کشیدن خود را به فرار از زلزله ترجیح داد و به قلیان کشیدن خود ادامه داد.

البته بنده کاملا مخالف دود و قلیان هستم،اما این را بدانید آن کلیپی که شما دیدید مربوط به یک جوان اوراماناتی است.در اورامانات جوانان تحصیلکرده زیادی هستند که تنها فرصت شغلی آنها کوله بری ست.که خوب می‌دانم اولین بار است که اسم کوله‌بر را می‌شنوی و با آن بیگانه‌ای. چون باید جواد خیابانی و پرویز پرستویی باشی که معنی کوله‌بری را بفهمی. در اورامانات جوانان بسیاری هستند که آنقدر از کار و درآمد و زندگی نا امید هستند که شاید دیگر از زلزله نمی‌ترسند وحاضرند پای قلیان کشیدنشان بنشینند و زیر آوار بمانند و زندگیشان مثل دود قلیان به آسمان برود.

آقای مدیری به جای مسخره کردن موج خروشان کمک‌رسانی مردم ایران و علی دایی‌ها و خیابانی‌ها و علی کریمی‌ها که همه جوره به کمک مردم زلزله زده شتافتند، ای کاش قدری به کارتان بیاندیشید و تجدید نظری در مورد پخش برنامه دورهمی درتاریخ ۲۱/ ۱۰ / ۹۶ می‌کردید.

ای کاش شما هم به جای این بساط دورهمی و خنداندن و دست زدن اطرافیانتان، مشکلات و درد و رنج مردم زلزله زده و بی‌تفاوتی مسولین را مطرح می‌کردید.
ای کاش به جای دعوت کردن از مهمانان تشریفاتی و سوال پرسیدن از بازیگران درمورد عاشق شدنشان و مجادله برسر چند سال بالا و پایین بردن سن و سالشان از درد مردم زلزله زده و مشکلات بی‌شمارشان می‌گفتید.

آقای مدیری شما که تمسخر کردن و نقد کردن را خوب بلدید چرا از کم کاری و بی‌تفاوتی مسولین در قبال مردم زلزله زده نمی‌گویید.چرا نمی‌گویید مردم هنوز توی چادرهای نشسته در خاک و گل ولای هستند. چرا نمی‌گویید کمک بلاعوض که هیچ هنوز وام هم به مردم نداده‌اند. چرا از بی‌توجهی بانک‌ها نسبت به امهال دو ساله وام‌های مناطق زلزله زده نمی‌گویید.چرا از بی‌خانمانی و بلاتکلیفی‌شان و بسیاری از مشکلات دیگر نمی‌گویید.

اگر مردم زلزله زده استان کرمانشاه الآن یک ذره وضع‌شان بهتر از روز حادثه است از برکت حضور مردم ایران است نه مسولین.

آقای مدیری لطفا آگاهی و شناختتان را نسبت به ملت کورد ایران بیشتر کنید که به راحتی به حریم شان وارد نشوی و زبان تمسخر را پیش نگیری و  به جای تمسخر کردن موج کمک‌رسانی ملت ایران به زلزله زدگان، به کم کاری و بی‌توجهی مسولین در قبال زلزله زدگان بپردازید.

با احترام

هیراد یک جوان کورد زلزله‌زده

عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ ۱۰:۴۵
ازیک .... تازه به دوران رسیده چه توقعی است جز ...... (357501)
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ ۱۰:۴۶
هموطن عزیز سرپل زهابی
جناب مدیری تنها رفتار مدیران پرمدعا را به چالش کشید و نه افراد خیر و مردمدار.

در ضمن در همان تهران ، کلی مشکلات و تبعیض و بیکاری و مشاغل سخت وجود دارد که کم از کولبری نیستند و حتی مشتقت بارتر و سختتر از آن. پس نیازی نیست همه به کولبر نگاه کنند.
همچنین هدف ایشان تنها تمسخر و خنداندن دیگران نیست بلکه به نقد کشیدن رفتارهای غلط ما می باشد.

هموطن و هم زبان عزیز به جای اینکه ثروتمندان را فقیر کنیم بهتر نیست فقرا را ثروتمند کنیم؟؟؟ (357502)
اشکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ ۱۰:۴۷
احسنت و مرحبا بر این جوان (357503)
یک روحانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ ۱۰:۵۱
حالا ممکنه مدیری زیاده روی کرده باشه یکم ولی انصافا تو این چند وقته دائما از مردم زلزله زده میگه و مدام متذکر میشه فراموش نشن یه موقع (357505)
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ ۱۴:۱۹
واقعا جای تاسفه که کمی نقد پذیر نیستیم
زلزله کرمانشاه برای بعضیا دکان شد
حالا ببینید همونا در انتخابات آتی شرکت نکردن و پوزکمک به زلزله زدها رو ندادن
مازلزلهای شدیتر از اینو تجربه کردیم این فضای مجازی بود که بعضی ها از اون به عنوان موج استفاده کردن (357511)
newman
United States
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ ۱۵:۳۰
مشخصه که این متن دستپخت اصحاب رسانه ست بر علیه مهران مدیری و نامه ای از یک جوان کرد برای مدیری. با تمام برنامه دورهمی موافق نیستم اما حالا که مجالی پیش اومده تا مسائل مهم مملکتی از طریق تلخند به نقد کشیده بشه شما هم مساعدتی نمی کنید لااقل ممانعت ایجاد نکنید (357516)
بوشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ ۱۷:۲۸
گل گفتی . با تمام وجود کردها را دوست داریم. (357519)
۱۳۹۶/۱۰/۲۵ ۰۷:۵۸
به نظر می رسه این نامه یا ساختگی است یا اینکه نویسنده اصلا برنامه های دور همی را ندیده است و فقط از اطرافیان چیزهایی شنیده است. (357535)