به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۴ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۱۴۲۰۱۴

درخواست از روحانی برای‌اعلام عزای‌عمومی

گروه سیاسی: رییس جمهور به مناسبت ضایعه دردناك درگذشت سرنشینان نفتکش سانچی پیام تسلیتی صادر كرد.
متن پیام دکتر روحانی به این شرح است :

بسم‏ الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

وقوع سانحه‌ ناگوار و دلخراش آتش‌سوزی برای کشتی نفتکش کشورمان در سواحل شرقی چین که موجب درگذشت شهادت گونه تمامی خدمه و پرسنل زحمتکش آن شد، قلوب آحاد ملت ایران را محزون کرد.
اینجانب با ابراز همدردی، این ضایعه را به ملت بزرگ ایران به ‏ویژه خانواده‌های داغدیده از صمیم قلب تسلیت می‌گویم و برای آن جان‏باختگان مظلوم که تلاشگران عرصه اقتدار ملی و پیشگامان اقتصاد کشور هستند، علّو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.
هم ‏اکنون لازم است اولویت اصلی بر شناسایی و تعیین هویت جان‏باختگان و کاهش آلام خانواده‏‌های این عزیزان متمرکز باشد. در عین حال از همه دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارتخانه‌‏های راه و شهرسازی، نفت و امور خارجه می‌خواهم با انجام اقدامات کارشناسی، علت وقوع این سانحه تأسف‏ بار را به دقت بررسی و پیگیری قانونی لازم را برای پیشگیری از حوادث مشابه و نیز احقاق حقوق ملت ایران و خانواده های آسیب‏ دیده به‏ عمل آورند.

حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران


در همین حال؛ علی ربیعی در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت شهادت‌گونه خدمه کشتی سانچی نوشت:
بسمه تعالی
حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر روحانی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران
ضمن عرض تسلیت به جنابعالی و ملت بزرگ ایران و خانواده‌های محترم و بازماندگان کارکنان نفتکش سانچی و کلیه کارکنان عزیز و ایثاگر شرکت ملی نفتکش ایران در اقصی نقاط دنیا با تاسف تمام به استحضار می‌رساند مطابق شواهد به دست آمده در محل و نظریه قاطع مقامات چینی و کارشناسان ایرانی در حوزه نفت و گاز سازمان بنادر و دریانوردی، انفجار به این گستر و حجم آتش و نیز گازهای سمی متساعد شده منجر به فوت خدمه قهرمان اقتصاد مقاومتی در ساعات اولیه گردیده است.
تلاش‌های طاقت‌فرسا برای اطفاء حریق و انتقال پیکر مطهر نیز میسر نگردید.
اینجانب درخواست اعلام عزای عمومی و نیز اقدام برای شهید خدمت نامیده شدن از هیات محترم وزیران را دارم.
علی ربیعی