کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رتبه‌بندی عجیب روزنامه‌های کشور، به بهار رتبه چهارم دادند!

روزنامه‌های‌مایه‌دار وغایب اول و دوم شدند!

24 دی 1396 ساعت 11:15


گروه سياسي: روزنامه بهار نوشت: جدیدترین نتایج رتبه‌بندی روزنامه‌ها اعلام و اعضای  داوری این طرح،  روزنامه بهار را در بین 5 گروه، حائز  رتبه چهارم  دانستند كه از همه آنان سپاسگزاریم! اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی اعلام کرد در طرح رتبه‌بندی امسال که سومین دوره طرح مذکور است، 180 روزنامه شرکت کرده‌اند. جالب اینكه همه روزنامه‌های وابسته به نهادهای دولتی و عمومی و حتی برخی از روزنامه‌هایی كه این طرح را تحریم و در آن شركت نكرده بودند رتبه‌هایی بالا ( اول یا دوم) را بدست آوردند!
در همین زمینه علی نظری سردبیر روزنامه مستقل دیروز در متنی نوشت: بیش از 80 روزنامه سراسری و استانی کشور بعد از انتشار نتایج رتبه بندی ظالمانه توسط کارگروه انجمن روزنامه نگاران غیر دولتی در نامه‌ای به رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از این رتبه‌بندی ناعادلانه شکایت کرده اند. انتظار می‌رود با ورود کمیسیون اصل 90 اعاده حق به روزنامه‌های مظلوم استانی صورت گیرد. متاسفانه با این نتایج رتبه‌بندی عملا روزنامه‌های استانی از یارانه و آگهی‌های دولتی محروم می‌گردند و تمام امکانات معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تعداد قلیلی از روزنامه‌های پولدار تهرانی اختصاص خواهد یافت. روزنامه‌های استانی در رتبه‌بندی در گروه 4 و 5 قرار گرفته‌اند. روزنامه‌های گروه 5 که تعداد آنها بیش از 50 روزنامه است با این رتبه‌بندی عملا از هرگونه حقوق محروم خواهند شد و حتی دفاتر نمایندگی شهرستان‌های این گروه که جذب آگهی انجام می‌دهد، نیز به طور اتوماتیک حذف می‌شود.

مهمترین اشکال طرح رتبه‌بندی این است که: عملا به لحاظ مبنایی داوری کارگروه انجمن روزنامه‌های غیر دولتی نامشروع و قابل ابطال است، اینکه چگونه گروهی از مدیران مسئول روزنامه‌ها که خودشان در طرح رتبه‌بندی شرکت دارند به عنوان داور به روزنامه خویش و روزنامه‌های رقیب رای داده‌اند، سوال اصلی روزنامه‌های خارج از باند است. مدیران مسئول روزنامه‌های دنیای اقتصاد، آفتاب یزد و گل از اعضای کمیته داوری رتبه‌بندی بوده‌اند! دومین اشکال طرح رتبه‌بندی این است که روزنامه‌ای چون روزنامه شرق به علت اعتراض به  سیاست‌ها و روند معاونت مطبوعاتی سابق، حاضر به شرکت در  طرح رتبه‌بندی نشد! با کمال تعجب بعد از انتشار نتایج رتبه‌بندی مشاهده کردیم که روزنامه شرق در صدر جدول گروه 2 روزنامه‌ها قرار دارد. اقدام انجمن روزنامه‌های غیر دولتی زیر پا گذاشتن مقررات توسط رئیس این انجمن است. رفتار مضحک انجمن روزنامه‌های غیر دولتی مانند زمانی است که تیمی در جام جهانی فوتبال شرکت نکرده است، اما در پایان جام جهانی، تشکیلات فیفا بیاید و تیم غایب را به عنوان قهرمان جام جهانی معرفی کند! نظری در خاتمه نوشته است: روزنامه‌های غیر دولتی خارج از باند انجمن روزنامه‌های غیر دولتی به بدترین شکل ممکن مورد تنبیه قرار گرفتند!


کد مطلب: 142015

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/142015/روزنامه-های-مایه-دار-وغایب-اول-دوم-شدند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir