به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۹ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۱۴۲۱۸۹
سیداحمد علم‌الهدی:

سطح معیشتی طلاب را باید بالا ببریم

گروه سیاسی: امام جمعه مشهد با بیان اینکه سطح معیشتی طلاب باید توسعه یاید، گفت: ما باید تلاش کنیم که حتی‌الامکان سطح معیشتی طلاب را بالا ببریم تا طلبه فردی مستغنی باشد و با آرامش خاطر درس بخواند و فعالیت‌های خدماتی خود را انجام دهد.
 
 سیداحمد علم‌الهدی با تاکید اینکه «امروز در حوزه مسئله معیشت طلاب حرف اول را می‌زند»، اظهار کرد: اقتصاد در بعضی جریان‌ها نقش اول را دارد و امروز مسئله تامین زندگی طلاب امر مهمی است و همه کسانی که در این زمینه دستی در آتش داشته و متولی تامین معیشت طلاب هستند فعالیت خود را گسترش دهند و سعی خود را در این زمینه انجام دهند چراکه سطح معیشتی طلاب باید توسعه یاید. 
 
علم‌الهدی ادامه داد: اگر امروز وضعیت اقتصادی طلبه مناسب نباشد خطرهای مختلفی بنای روحانیت و حوزه را تهدید می‌کند. از یک سو باید مسولین امر این کار را انجام دهند و از سوی دیگر همه ما می‌دانیم که سطح زندگی روحانی و طلبه باید در پایین‌ترین جریان‌ها قرار گیرد، اما اگر طلبه در زندگی خود دیگران را ملاک قرار دهد و زندگی متجملانه و مرفهانه را سرمشق خود کنند، مسوولان به گرد معیشت طلاب نمی‌رسند. وی اضافه کرد: ما باید تلاش کنیم که حتی‌الامکان سطح معیشتی طلاب را بالا ببریم تا طلبه فردی مستغنی باشد و با آرامش خاطر درس بخواند و فعالیت‌های خدماتی خود را انجام دهد.