به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۰۲ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۱۴۲۳۱۵

سخنان محکم در دفاع از زنان

گروه فرهنگی: ناتالی پورتمن و اسکارلت جوهانسون در راهپیمایی زنان لس آنجلس شرکت و سخنان تندی را بیان کردند.
به گزارش  مهر به نقل از دیلی میل، ناتالی پورتمن روز شنبه ۲۰ ژانویه در میان راهپیمایی هزاران زن در شهر لس آنجلس از سرگذشت دلخراش خود صحبت به میان آورد. او گفت که وقتی ۱۳ سالش بود پس از حضور در اولین فیلمش به نام «حرفه ای»، تروریسم جنسی را از طرف هواداران و رسانه ها تجربه کرد.برنده جایزه اسکار نقش اول زن بیان کرد که وقتی در سن ۱۲ سالگی در اولین فیلمش «حرفه ای» در نقش دختری بازی کرد که با یک آدمکش مزدبگیر دوست می شود تا انتقام خانواده اش را بگیرد یک سال پس از آن و هنگامی که فیلم اکران شد خیلی هیجان زده بود که اولین نامه رسیده از طرف هوادارانش را باز کند اما درون نامه مردی بی شرمانه از مساله تجاوز در مورد او صحبت کرده بود.پورتمن در جای دیگری از سخنان خود عنوان کرد: منتقدان فیلم در نقدهایشان از مسایلی جنسی زنان حرف می زدند. من حتی به عنوان یک دختر ۱۳ ساله به سرعت متوجه می شدم که اگر من خودم جنبه های جنسی ام را بیان کنم احساس ناامنی می کنم و اگر مردان بحث و موضوع شان بدن من باشد این شرمندگی بزرگی برای من است.

بازیگر «قوی سیاه» توضیح داد که از آن زمان تا به امروز که ۳۶ ساله است رفتار شخصی و حرفه ای خود را به گونه ای تطبیق داده که از چنین اتفاقاتی اجتناب ورزد حتی از پذیرفتن نقش هایی که صحنه های بوسه دارند نیز دوری می کند. پورتمن در مصاحبه ها هم  بر جنبه «خوره کتاب و جدی بودنش» تاکید کرده است و از این رو بیشتر به عنوان یک شخص «خودنما، محافظه کار، خوره و جدی» در نزد عموم مشهور شده است.او گفت: در سن ۱۳ سالگی پیامی که از جانب فرهنگ عمومی جامعه به من رسید برایم واضح بود، من احساس کردم که به پوشش اندامم و خویشتن‌داری در رفتار و در کارم نیاز دارم، به این دلیل که پیامم را به جهان برسانم که من شایسته احترام و امنیت هستم.پورتمن یکی از چندین زن مشهور حاضر در راهپیمایی زنان شهر لس آنجلس بود که در سالگرد مراسم تحلیف ریاست جمهوری ترامپ برگزار می شد.

یکی دیگر از این زنان اسکارلت جوهانسون بازیگر «گمشده در ترجمه» بود که در این مراسم اکثر سخنان خود را خطاب به جیمز فرانکو پس از آن که این بازیگر به سوءاستفاده جنسی از پنج زن متهم شد، اختصاص داد و گفت که «می خواهم سنجاق سینه ام را برگردانم» که این جمله به سنجاق سینه ای که فرانکو در مراسم گلدن گلوب در روز هفت ژانویه روی سینه زده بود اشاره دارد. جوهانسون خود یکی از بنیانگذاران اصلی جنبش «وقت تمام است» است.بازیگر «انتقام جویان» روز شنبه در راهپیمایی زنان لس آنجلس یک سخنرانی پرقدرت ارایه داد او در این نطق به جیمز فرانکو و ادعای حمایتش از جنبش «وقت تمام است» پرداخت. وی در میان انبوه جمعیت چنین بیان کرد: چگونه یک شخص در انظار عمومی از سازمانی که از قربانیان جنسی حمایت می کند دفاع کرده اما در زندگی شخصی اش به افرادی که قدرت کافی ندارند چشم طمع دارد.جوهانسون مستقیما نام فرانکو را در پشت میکروفون اعلام نکرد اما یکی از نمایندگانش به لس آنجلس تایمز اعلام کرد که منظور او دقیقا همان بازیگر فیلم «هنرمند فاجعه» بود.