به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۴۲
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : ۱۴۲۵۰
به جاي پاسخگويي توسط مسئولان صورت گرفت؛

ممانعت‌ ازكارخبرنگاران براي‌پوشش‌حادثه‌سدكارون!

گروه حوادث: در پی مرگ هفت کودک و پنج زن بر اثر سقوط یک دستگاه مینی‌بوس به آب‌های پشت سد «کارون ۳» در خوزستان٬ فعالیت خبرنگاران در محل حادثه محدود و اینترنت «دهدز» قطع شد و خبرگزاری‌ها از بازداشت دو نفر در این رابطه خبر داده‌اند.

این حادثه مرگبار بعدازظهر چهارشنبه (۹ مرداد) زمانی که یک یدکش در حال انتقال این مینی‌بوس به آن سوی دریاچه سادات حسینی در شهر دهدز از توابع شهرستان ایذه در استان خوزستان بود٬ رخ داد. سایت محلی «ایبنانیوز» هم گزارش کرد: با نزدیک شدن به ساعت برگزاری مراسم تشییع جنازه قربانیان حادثه گدار شهپیر در دهدز، عوامل ناشناس از ادامه فعالیت خبرنگاران محلی در دهدز و نوار ساحلی دریاچه سد کارون ۳ ممانعت به عمل آورده و هم اکنون ارتباط خبری این منطقه با دنیای خارج قطع شده است. به گزارش آژانس خبری بختیاری (ایبنانیوز)، همزمان با ممانعت از ادامه فعالیت خبرنگاران محلی در دهدز، اینترنت این منطقه به طور ناگهانی قطع شده است و اختلال در شبکه تلفن همراه افزایش یافته است. گفتنی است مراسم خاکسپاری قربانیان حادثه "گدار شهپیر"، ديروز پنجشنبه در دهدز برگزار شد.

کج سلیقگی صداوسیما و پاشیدن نمک بر زخم حادثه دیدگان


در همین حال، بخش خبری ساعت ۲۲:۴۵ صداوسیمای استان خوزستان به نقل از یک مقام مسئول در استانداری خوزستان، از «احتمال مقصر بودن راننده مینی بوس» خبر داد! کج سلیقگی صداوسیما در انتشار این خبر، موجب واکنش گسترده افکارعمومی در استان خوزستان و اعتراض خانواده های حادثه دیدگان شد. صداوسیمای خوزستان و مقامات استانداری، هیچ اشاره ای به علت نابودی راههای روستایی این منطقه نکرد و نگفته‌اند که چرا مردم مجبور به استفاده از یدک‌کش‌ها شده‌اند؟

گفتنی است شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران (آب‌نیرو) به رغم گذشت ۱۰ سال از آبگیری سد، به تعهدات خود برای احداث راههای روستایی که در اثر عملیات سدسازی تخریب شده و به زیر آب رفته‌اند عمل نکرده و در عوض، با قرار دادن یدک کش، اقدام به جابجایی مینی بوس های حامل مسافر می نماید. مسئولان اين شركت البته مدعي شده‌اند كه پس از ده سال، اين سد و تاسيسات آن را تحويل بهره‌بردار داده است.

یدک کشي که به سوی روستاهای سادات حسینی، شیوند، غریبی ها و میراحمد در حرکت بود، حوالی ساعت ۱۷:۱۵ روز چهارشنبه گذشته در لحظه پهلو گرفتن در ساحل دریاچه سد کارون ۳، با صخره برخورد نمود و تکان شدید موجب شد که مینی بوس که در عرشه یدک کش قرار داشت، به گوشه ای پرتاب شود و با سرنشینان خود به درون آب فرو رود که در این حادثه تاکنون حداقل ۱۲ نفر کشته شده‌اند.

گفتنی است از زمان آبگیری سد کارون ۳ در سال ۱۳۸۳ و زیر آب رفتن پل قدیمی «گدار شهپیر»، روستائیان و عشایر بختیاری ساکن روستاهای «سادات حسینی» در شمال شرقی ایذه، در بن بست گرفتار شده و مسئولان مربوطه به رغم گذشت ۱۰ سال از آبگیری سد، به تعهدات خود برای احداث راههای روستایی که در اثر عملیات سدسازی تخریب شده و به زیر آب رفته‌اند عمل نکرده و در عوض، با قرار دادن یدک کش، اقدام به جابجایی مینی‌بوس‌های حامل مسافر می‌نمایند!

۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۵:۰۸
حتما اين هم فتنه ي فتنه گر هاست كه تمام مسير هاي ارتباطي رو قطع كردن. (102104)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۹:۲۴
عاشق اون عوامل ناشناسم :))))))))) (102388)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۵:۱۵
این مسیر قبلاً کمتر از ده دقیقه طی میشد بعد از افتتاح سد به 45 دقیقه رسید (102108)
فاطمه
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۵:۱۹
خدا پدر ومادرتان را بيامرزد حرف دل مارا چه كسي بايد بخواند تا چه حد اين مردم شريف كه 10سال است دم بر نياوردن بايد صدمه ببينند ما راه مي خواهيم جاده مي خواهيم دولتمردان اين را بفهمند (102111)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۵:۳۵
اگر این اتوبوس توی تهران سقوط میکرد همه شبکه ها پوشش میدادند
خوزستانیها کلا شهروند درجه دو محسوب میشن (102132)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۷:۴۴
تهران غیر تهران نداره این خبرها که نباید پوشش داده بشه!، حالا فقط کافیه یک جا 100 متر کابل یا لوله بکشند همه مسئولین دوست دارند بروند افتتاحش کنند و سه سال هم همش دربارش حرف و تبلیغه. (102268)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۸:۴۷
کلا شهرستانی ها شهروند درجه دو بحساب میان (102328)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۹:۲۶
تو تهرانم همه برابر نيستند. (102391)
بی نان و نشان
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۵:۴۸
سلام
گاهی وقت ها به این فکر می کنم که جان ادمی و وقت ادمی در این مملکت جقدر بی ارزش می شود.
البته اشاره کنم این ها بودجه نداشتند که راه بسازنند یا کاری کنند که مردم از یدکش استفاده نکنند...اما...پول برای فوتبالیست ها هست که سالی به یک بازیکن میلیاردی بدهند اما ندارند که به مردم بدهند....اشکالی ندارد پول های میلیاردی را به بازیکنان بدهید...اما اگر همین پول را به ساخت و ساز داده بودند شاهد کشته شدن افراد نبودیم و الان کنار خانواده شان بودند...افسوس که جان ادمی فدای پول می شود...افسوس که چقدر.... (102145)
بندرگناوه
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۸:۳۰
برادر چه لزومي دارد پول خرج همچين پروژه هاي درجه سه اي كنند؟ حالا ده نفر مردن خدابيامرزشان! ولي اصلا تو ميدوني مردم لبنان و غزه واجب تر هستند؟ ميدوني اگه خدايي ناكرده يكي تو لبنان پاش خون اومد ما جواب خانوادش چي بديم؟ بعد شما ميگيد بيان پول خرج كنن پل بزنن؟ هاشا هاشا !!!! سرزمين من لبنان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (102313)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۲۱:۱۱
بله از اين به بعد بايد همينو گفت زنده باد لبنان ، و بيخيال ايران!!!!!!!!!! (102461)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۲۲:۰۶
جانا که از دل ما میگویی (102493)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۶:۰۰
حالا اگر این اتفاق تلخ دریکی از کشورهای غربی می افتاد صداوسیمای ما درچندین مرحله خبر انهم با اب و تاب فراوان پخش میکرد ولی اینجا ایران هست و جان مردم. .....!!!! (102153)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۶:۴۹
مسئولین می دانند چند روزی داد و فریادی بلند می شود و بعد هم همه چی فراموش میشه.
اگر یک بار فقط یکبار یک مسئول بی مسئولیتی تاوان اشتباه خود را داد و در محکمه محوم شد دیگر مسئولان مواظب کار خود خواهند بود. (102192)
خوزستانی
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۶:۵۳
آقای مسئول!
می دانی در قشر ضعیف ا از دست دادن نان آور خانواده یعنی چه؟یعنی اضمحلال خانواده. چون پدر روزمزد است و پشتوانه مالی ندارد.
تو رو خدا به جای گوجه پراکنی! نقشه کشی برای از بین بردن دلسوزان مملکت به فکر مردم باشید:
گر مسلمانی به این است که حافظ دارد --وای اگر از پس امروز بود فردایی (102200)
خسرومنش
United States
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۷:۱۹
آنچه که باعث میشود چنین اتفاقاتی تا مغز استخوان بسوزاند عدم مسولیت پذیری برخی به ظاهر هموطنان و مسولانی است که فقط بدنبال شعار و ظاهر پرستی می باشند. یعنی در طول این چند سال که از احداث سد میگذرد و این همه نامه به رییس جمهور داده شد از این مشکل کسی ننوشته ........
صدا وسیما که جای خود را دارد ...... (102236)
محسن
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۷:۲۷
شاید این اقایان واقعآ سوریه از خوزستان برایشان مهم تر است .مگر میشود اینقدر ندانم کاری کرد وجان هم وطنشان را خطر بیندازند .اصلا جواب گو هم نباشند . امیدواریم روزنامه کیهان به جای دنبال جاسوس سازی باشد .مشکلات را نمایش دهد .الان هم که موقعیت عالی شده .میتوان تمام کاستی ها را از پیدایش آدم گردن دولت جدید بندازد (102245)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۲۱:۴۱
شک داشتی؟! (102481)
حامد
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۷:۳۷
ببخشید متوجه نشدم.برخورد با صخره در وسط سد؟مگر کوههای یخ اقیانوس منجمد شمالی بوده؟ (102258)
یاسمین
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۸:۴۴
نه اقا حامد لحظه حرکت بارکش دچاره حادثه شد و به صخره کنار ساحل برخورد کرد (102327)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۲۱:۱۳
احتمالا داشته تايتانيك تعريف مي كرده ؛) (102463)
صالح
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۸:۰۳
این خبرا همش دروغه... کاملا میشه دست استکبار و سرویس های جاسوسی غرب رو در این حوادث دید... خدا رو چه دیدی... شایدم کار فتنه گران باشه... خبرای بد فقط برای غربه... حتی اگه یکی خون دماغ بشه... (102293)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۲۱:۱۴
كار ساروس هستش ، نامرد از قبل برنامه ريخته بود !!! (102464)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۸:۵۴
توهر کشور دیگه بود همشونو استعفا میدادن (102340)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۸:۵۹
تقصير خاتمي و هاشمي است اما كيهان نميخواهد بهانه دست دشمن بدهد وبين مردم تفرقه نيفتد از چاپ آن خودداري ميكند (102352)
گلنار
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۹:۵۹
یک قانون نانوشته که مسولین ومنصوبینشان بطور دقیق رعایتش می کنند اینه که جان آدمیزاد تو این مملکت از هر چیزی بی ارزش تره ،همه مردم دنیا از ایرانیها مهم تر هستند ، والبته نسبت به مسائل کشورشون هم نامحرمند (102411)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۲۱:۱۵
نظر فوق العاده زيبا و بجايي بود. (102465)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۲۰:۵۱
سروصدا نکنید!! فعلا فلسطین و لبنان و غزه رو بچسبین!!
مردم خودمون که مهم نیستن فقط فلسطینی ها مهمن!!!
برای صدا و سیما هم متاسفم تا یک فلسطینی زخمی میشه تا چند روز عزا میگیره اما در مورد اینجور حوادث در کشور خودمون اشاره ای نمیکنه...مثل زلزله آذربایجان. (102451)
mk
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۲۱:۴۴
ایران شده هند و پاکستان
کشورها پیشرفت می کنند ایران پس رفت (102484)