به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۶:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : ۱۴۳۲۴

رکوردتاریخی برای ووشو ایران در عرصه‌جهاني

گروه ورزشي: تیم ملی ووشوی ایران در نهمین دوره بازی‌های جهانی ۲۰۱۳ در شهر کالی کلمبیا به ۴ مدال طلا دست یافت.
رکوردتاریخی برای ووشو ایران در عرصه‌جهاني
در ادامه این بازی ها و در رشته ورزشی ووشو در بخش ساندا در وزن ۶۵ کیلوگرم محسن محمد سیفی از ایران در مسابقه فینال ۲ - ۰ پیر موآ از فرانسه را شکست داد و مدال طلا گرفت. سیفی پیش از این ساواش بکار از ترکیه را مغلوب کرده بود. در وزن ۸۵ کیلوگرم حمید رضا قلی پور از ایران در مصاف پایانی ۲ - ۰ ارسلان بکت امیروف از روسیه را شکست داد و قهرمان شد. در این وزن ۳ ووشوکار حاضر بودند و قلی پور پیش از این دیمیترو باتوک از اوکراین را شکست داد تا این حریف برنز بگیرد.

در فینال وزن ۷۵ کیلوگرم ساندا نیز که با دو شرکت کننده برگزار شد، جواد آقایی ۲ - ۱ از سد لیو کیانگ از چین گذشت و مدال طلا گرفت. در مسابقات تالو و در فرم نان کوآن فرشاد عربی با امتیاز ۹.۵۴ پس از شرکت کننده ژاپنی - برزیلی دوم شد اما با احتساب امتیاز ۹.۶۲ که جمعه شب در فرم نان گون کسب کرده بود و در مجموع با ۱۹.۱۶ امتیاز چهارمین مدال طلا ووشوی ایران را کسب کرد. در این رقابت مارسلو ماسایوکی هوکاما از برزیل با ۱۹.۰۵ و تاکاهیرو کاواگوچی از ژاپن با ۱۸.۸۰ امتیاز دوم و سوم شدند.

کاروان ایران در رده بندی حقیقی مسابقات با با یک مدال نقره و یک برنز در رده ۴۶ جهان جای گرفت. برای ایران مسعود جلیل وند در وزن ۸۵ کیلوگرم مدال نقره و محسن حمیدی در وزن ۹۴ کیلوگرم مدال برنز گرفتند. رده بندی مدالی رشته های دعوت شده به این دوره که ووشو نیز در میان آن ها قرار داشت به شرح زیر است (مدال های رشته های دعوت شده در رده بندی مدالی اصلی محاسبه نشد):
۱- مجارستان ۵ طلا - ۲ نقره - ۰ برنز
۲- چین ۴- ۱- ۱
۳- ایران ۴- ۰- ۰
ورزشکاران ایران در رشته های تیراندازی با کمان کامپوند (مهتاب پارسا مهر، امیر کاظم پور، مجید قیدی و مینو عابدی)، دوآتلون یا دوگانه (سلمان تیموری، ماندانا دهقان و رقیه شریفی) و اسنوکر (حسین وفایی) نیز حضور داشتند اما توفیقی در کسب مدال نداشتند. این دوره از بازی ها فرداشب به پایان می‌رسد و دهمین دوره این رقابت‌ها سال ۲۰۱۷ در شهر فورکلاف لهستان برگزار خواهد شد.

۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۷:۳۷
سپاس بچه های ایران (103397)