به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۰۹:۳۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۲۹ ساعت ۰۱:۲۱
کد مطلب : ۱۴۳۳۲۲

دو دختر خیابان انقلاب از زندان آزاد شدند

نرگس حسینی
نرگس حسینی
گروه سیاسی: نرگس حسینی و اعظم جنگروی، از 'دختران خیابان انقلاب' از زندان آزاد شدند. این دو دختر جوان در اعتراض به حجاب اجباری در چهارراه وصال تقاطع خیابان انقلاب بازداشت شده بودند.

نرگس حسینی گفته است: با هیچ کس ارتباطی نداشتم و تصمیمم مستقل بود.
 این دختر ۳۲ ساله و از همان دوشنبه‌ای که روی جعبه برق خیابان انقلاب ایستاد به عنوان دومین زن معترض به حجاب اجباری دستگیر شد درباره نحوه بازداشتش و و دلایل کاری که باید انجام دهد می‌گوید: من ده دقیقه بالای جعبه برق ایستاده بودم، بعد از‌ آگاهی ۱۴۸ انقلاب گفتند که پایین بیایم و من گوش کردم و من را به آگاهی بردند. آنجا نیم ساعت بودم، از دادسرای ارشاد به سراغم آمدند و من را به آن‌جا بردند. 

وی افزود: در دادسرای ارشاد قاضی اتهام و وثیقه‌ام را گفت. از آن‌جا من را به بازداشتگاه وزرا بردند و از وزرا به زندان قرچک بردند. یعنی من اصلا بازداشت نبودم. مستقیم از ‌آگاهی و ارشاد به زندان فرستاده شدم. حوالی ساعات ۱۹ تا ۲۰ وارد زندان قرچک شدم. می‌خواستم کاملا از حرکت خانم (مسیح)علی نژاد جدا باشم. برای این دوشنبه را انتخاب کردم که دوشنبه برای من هنوز که هنوز است دوشنبه‌های سبز است. 

5سال حبس برای نوجوانی که پرچم را پایین آورد
از سوی دیگر؛ نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی روز گذشته از زندان مرکزی همدان بازدید و با بازداشت‌شدگان حوادث اخیر در استان همدان گفت‌وگو کرد.
محمدکاظمی در این ارتباط گفت: در این بازدید ۴ ساعته مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان همدان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث اخیر، تعداد این افراد را قریب به چهل نفر اعلام کرد که اهالی شهرهای همدان، نهاوند، اسدآباد و تویسرکان بوده‌اند. وی با تاکید براینکه با حضور در بند ویژه نگهداری از این بازداشت‌شدگان از نزدیک با آنان گفت‌وگو کرده است افزود: بازداشت‌شدگان ضمن ابراز رضایت از وضعیت رسیدگی به آن‌ها در طول بازداشت اعم از خدمات رفاهی و درمانی از سوی مسئولان زندان خواستار پذیرش قرار تأمین صادره از سوی مقام قضایی و تبدیل قرارهای بازداشت به تأمین سبک‌تر و تسریع در رسیدگی به وضعیت خویش شدند. نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: همچنین در این بازدید، با نوجوان ۱۵ ساله‌ای که در حوادث اخیر اقدام به پایین آوردن پرچم جمهوری اسلامی دریکی از میدان‌های ملایر کرده بود، گفت‌وگو کرده است. کاظمی افزود: در حال حاضر دادگاه بدوی مجازاتی معادل پنج سال حبس تعزیری برای نامبرده معین کرده که با اعتراض وی پرونده به مرجع تجدیدنظر ارسال‌شده است.