به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۱۴۳۴۱۱

لاشه هواپیمای‌ تهران-یاسوج‌ پیدا شد

گروه جامعه: در سومین روز از عملیات تجسس امدادگران، لاشه هواپیمای‌ تهران-یاسوج‌ در ارتفاعات دنا پیدا شد.
لاشه هواپیمای‌ تهران-یاسوج‌ پیدا شد
به گزارش ایسنا، خالدی سخنگوی اورژانس نیز در ساعت ۱۱:۰۷ درباره وضعیت پیکرهای سرنشینان این هواپیما، گفت: هواپیما پیدا شده و بیشتر دم هواپیما معلوم بوده است؛ اما هنوز وضعیت پیکرها مشخص نیست. چون دومتر برف در منطقه وجود دارد.
۱۰:۴۴ *** مرتضی سلیمی در ساعت ۱۰:۴۴ در مورد اقداماتی که قرار است برای انتقال اجساد حادثه هواپیمایی انجام شود گفت: در حال حاضر ۴ فروند بالگرد در منطقه داریم که به محل سقوط اعزام می شوند و همین طور ۱۰۰ نفر از نیروی های تخصصی برف و یخ هم در محل سقوط هواپیما حاضر می شوند. همچنین ۲۱۴ نیروی دیگر هم در سطح پایین تر هستند و امکانات و تجهیزات مورد نیاز هم تامین شده تا کار جست و جو و انتقال اجساد انجام شود.
۱۰:۴۰ *** محمود محمدی‌نسب دبیرکل جمعیت هلال احمر از تلاش‌های یگان پهبادی وهوافضای سپاه برای کمک به یافتن لاشه هواپیمای مفقود شده بطور ویژه تشکر کرد.
وی گفت: سازمان هوافضای سپاه به درخواست جمعیت هلال احمر از شامگاه یکشنبه با تجهیزات پهبادی خود در ۵۰ کیلومتری نقطه جغرافیایی اعلام شده، مشغول گشت زنی و تهیه تصاویر بودند که خوشبختانه در صبحگاه امروز موفق به تشخیص محل دقیق سقوط و یافتن لاشه هواپیمای سقوط کرده شدیم.
محمود محمدی‌نسب از تلاش‌های صورت گرفته در این خصوص بطور ویژه تشکر و اعلام کرد کلیه نیروها و بالگردهای جمعیت هلال احمر برای انتقال اجساد بسیج شده‌اند.
۱۰:۳۵ *** کاپیتان بالگردی که لاشه هواپیمای تهران یاسوج را مشاهده کرده است در ساعت ۱۰:۳۵ ضمن تایید کشف لاشه هواپیما، گفت: اجازه انتشار اطلاعات تکمیلی را ندارد.
وی اظهار کرد: ما امروز ساعت ۷ صبح از اصفهان بلند شدیم و بیش از یک ساعت بعد متوجه شدیم که هواپیما در فاصله حدودا ۳۰ متر پایین تر از نوک قله برخورد کرده و برخی از قطعات بزرگ هواپیما مشاهده شد.
سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، خبر پیدا شدن لاشه هواپیمای ساقط شده تهران یاسوج را در یکی از مناطق برف‌گیر منطقه نوقل، تأیید کرد.
سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه نیز با اشاره به پیدا شدن لاشه هواپیمای تهران - یاسوج در ارتفاعات دنا اعلام کرد: صبح امروز سه‌شنبه بالگردهای نیروی هوا فضای سپاه در حین جست‌وجو لاشه هواپیمای آسمان که از تهران عازم یاسوج بود را در ارتفاعات کوه دنا پیدا کردند.
۱۰:۱۵ *** بر اساس اعلام امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر، لاشه هواپیمای‌ تهران-یاسوج‌ پیدا شد.
عملیات تجسس امدادگران به صورت زمینی و هوایی با حضور تیم‌های تخصصی در چند منطقه ادامه دارد. کوهنوردان امروز به ارتفاع ۴۰۰۰ متری ارتفاعات دنا صعود می‌کنند.
معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر که در سمیرم حضور دارد، با اعلام آغاز عملیات تجسس گفت: روز سوم عملیات است و تجسس امدادگران به محض مساعد شدن شرایط جوی در ارتفاعات دنا با حضور ۸۰ تیم عملیاتی تجسس برای یافتن لاشه هواپیما آغاز شده است.
وی گفت: چهار فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در ارتفاعات خواهند بود تا از وضعیت هواپیما و محل سقوط احتمالی آن اطلاعاتی به دست بیاریم.
اورژانس کشور نیز در منطقه سمیرم در دو قسمت تجسس را ادامه می دهد، اولی پرواز بالگردهای سازمان اورژانس بر فراز رشته کوههای دنا و دومی خودروی آفرود اورژانس کشور در دشت سمیرم.
محمدی؛ مدیرعامل  هلال احمر استان مرکزی از اعزام دو تیم تخصصی جست‌وجو و نجاتِ کوهستان از هلال‌احمر استان مرکزی به منطقه دنا خبر داد و گفت: دو تیم تخصصی متشکل از ۱۱ نفر با تجهیزات کامل به منطقه حادثه اعزام خواهند شد تا در خصوص جست‌وجوی بقایای هواپیما با دیگر گروه‌های امدادی همکاری کنند.
تایید تماس یکی از مسافران ۱۰ دقیقه قبل از ناپدید شدن هواپیما
تجسس امدادگران در حالی ادامه دارد که آذری جهرمی وزیر ارتباطات در اینستاگرامش نوشت: درخصوص اخباری که در مورد وجود گوشی روشن یکی از مسافرین طرح شد و نیز اخبار دیگری که روز گذشته در خصوص تماس یکی از شهروندان یاسوجی با یکی از مسافرین و صحبت با وی در هنگام پرواز مطرح شد، توضیحاتی را عرض می‌کنم. مطلع شدیم که تلفن همراه یکی از مسافرین پس از ناپدید شدن هواپیما روشن بوده و تا ساعت هفت عصر همان‌روز در دسترس بوده و سپس به دلیل احتمالی اتمام باتری خاموش می‌شود. موقعیت تلفن همراه در سایت روستای کهنگان سمیرم بوده است. ادعای یکی از خبرنگاران در خصوص تماس شهروندی از یاسوج به یکی از مسافرین و دو مکالمه ۳۰  ثانیه‌ای و ۷۲ ثانیه‌ای بررسی و بنا بر اطلاعات تماس ثبت شده، این ادعا صحیح است. تماس اول در ساعت ۸:۵۶ دقیقه در شمال پلیس راه نجف‌آباد به مدت ۳۱ ثانیه برقرار و مکالمه دوم در ساعت ۹:۲۸ دقیقه و در منطقه روستای کهنگان بوده است. البته اظهارات خبرنگار مذکور مبنی بر ساعت ناپدید شدن صحت ندارد و بنا بر اظهارات سازمان هواپیمایی کشوری ساعت ناپدید شدن ۹:۳۴ دقیقه صبح بوده است.