به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : ۱۴۳۴۱۳

افزایش آمار كشته‌های غوطه‌شرقی به ۱۱۰نفر

گروه بین‌الملل: آمار کشته‌شدگان بمباران سنگین منطقه غوطه شرقی در حومه دمشق به ۱۱۰ نفر افزایش پیدا کرد.
افزایش آمار كشته‌های غوطه‌شرقی به ۱۱۰نفر
شبکه خبری الجزیره از کشته شدن ۱۱۰ تن در حملات ارتش سوریه و جنگنده‌های روسیه علیه غوطه شرقی در ۲۴ ساعت خبر داد و گزارش داد ده‌ها حمله هوایی علیه محله‌های مسکونی غوطه شرقی مانند سقبا، جسرین و حموریه انجام شده و در حمله توپخانه‌ای به یک بیمارستان صحرایی در شهر سقبا، ارائه خدمات در این مرکز درمانی متوقف شد.

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه هم می‌گوید در تازه‌ترین دور بمباران هواپیماهای روسی و سوری به حاشیه‌ای از پایتخت آن کشور که در کنترل مخالفان بشار اسد است، دست‌کم ۹۸ نفر از جمله «شمار زیادی زن و کودک» کشته شده‌اند. سازمان ناظر بر جنگ داخلی سوریه که مقر آن در لندن است می‌گوید نزدیک به ۵۰۰ نفر در جریان حملات ۳۰ بهمن زخمی شده‌اند، در نتیجه احتمال افزایش شمار کشته‌شدگان وجود دارد. همزمان امدادگران داوطلب در مناطق تحت کنترل شورشیان سوری، گفته‌اند شمار قربانیان بیش از ۱۰۰ نفر است و دست‌کم ۲۰ نفر از آن‌ها را نیز کودکان تشکیل می‌دهند. سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه نیز تائید کرده دست‌کم ۲۰ کودک در جریان حمله کشته شده‌اند.

بانوس مومتزیس، هماهنگ کننده منطقه‌ای سازمان ملل در امور انسانی سوریه در بیانیه‌ای اظهار داشت: در شرایطی که اوضاع انسانی در غوطه شرقی از کنترل خارج شده، هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این منطقه باید هم اکنون متوقف شود. فرحان حق، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نیز در بیانیه‌ای ضمن انعکاس نگرانی مسؤولان این سازمان در خصوص سلامت حدود ۴۰۰ هزار غیرنظامی حاضر در غوطه شرقی، گفت: طبق گزارش‌های ارائه شده به سازمان ملل، در حملات توپخانه‌ای و هوایی روز دوشنبه ۳۰ تن کشته شدند.

اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای با اشاره به وخامت شرایط انسانی در استان ادلب و غوطه شرقی در حومه دمشق طی هفته‌های اخیر، اقدام جامعه جهانی برای پایان دادن به مشکلات مردم سوریه را خواستار شد. این اتحادیه ضمن تاکید بر لزوم مشارکت همه طرف‌های مسؤول در عملیات صلحی که سازمان ملل آغاز کرده، از همه طرف‌های درگیر خواست طبق قوانین بین‌المللی حقوق بشر به خشونت‌ها پایان داده و از مردم سوریه حفاظت کنند.