به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۱:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۳ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب : ۱۴۴۴۹۱

کارآفرینی به معنای ایجاد اشتغال نیست

گروه اقتصادی: دبیر اجرایی نخستین اجلاس ملی چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور با بیان اینکه کارآفرینی برابر با اشتغال نیست، گفت: کارآفرینی به معنای ایجاد اشتغال نیست، زیرا امکان اینکه برخی کارآفرینی ها اشتغال را کاهش دهد نیز وجود دارد، از این رو کارآفرینی و اشتغال رابطه مستقیمی ندارد، کارآفرینی به معنای خلق فرصت و شکار لحظه ها است.
کارآفرینی به معنای ایجاد اشتغال نیست
ایرج سلطانی امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در این اجلاس که با حضور ۷۰۰ نفر شرکت کننده برگزار می شود، تجربیات موفق کارآفرینی و اشتغال به نسل جوان منتقل خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه در کارآفرینی، عوامل نرم افزاری و سخت افزاری دخیل است، افزود: در این اجلاس به دنبال زیرساخت های سخت افزاری نیستیم و بیشتر در بعد نرم افزاری شامل انتقال دانش و الگو دادن و الگوپذیری در حوزه کارآفرینی حرکت می کنیم.

دبیر اجرایی نخستین اجلاس ملی چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور با بیان اینکه کارآفرینی برابر با اشتغال نیست، افزود: کارآفرینی به معنای ایجاد اشتغال نیست، زیرا امکان اینکه برخی کارآفرینی ها اشتغال را کاهش دهد نیز وجود دارد، از این رو کارآفرینی و اشتغال رابطه مستقیمی ندارد، کارآفرینی به معنای خلق فرصت و شکار لحظه ها است. سلطانی با بیان اینکه کارآفرین نیازمند همت و فکر است، تصریح کرد: از یک سمینار یک روزه نمی توان انتظار کمک به حل معضل اشتغال را داشت.

هم چنین مدیر اجرایی نخستین اجلاس ملی چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور، گفت: با توجه به مشکلاتی که در زمینه اشتغال جوانان وجود دارد، امروزه مقوله کارآفرینی ضرورت اول کشور به شمار می رود. میثم شکری زاده با بیان اینکه یکی از مبانی مهم اقتصاد مقاومتی اشتغال از طریق بنگاه های دانش بنیان و تعامل و ارتباط با مردم است، ادامه داد: مقام معظم رهبری سرخط اقتصاد مقاومتی را اعلام کرده اند، اما برای اجرای آن باید تلاش شود. وی خاطرنشان کرد: در این راستا همایش چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی، 15 اسفند ماه جاری در دانشگاه علوم پزشگی اصفهان برگزار می شود. مدیر اجرایی نخستین اجلاس ملی چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور در خصوص اهداف این اجلاس، گفت: انتقال تجربه بزرگان کارآفرینی به نسل جوان، باز شدن فضا و ذهنیت مدیران دستگاه ها در ارتباط با مقوله کارآفرینی و تقدیر از افرادی که تجربیات بالایی در حوزه کارآفرینی دارند، از جمله اهداف این اجلاس است.

وی افزود: در این اجلاس بزرگانی هم چون پروفسور کریم زارع، دکتر علی دیواندری، پروفسور داریوش فرهود، دکتر سپهر تاروردیان، پروفسور متین خبره، دکتر ایرج سلطانی و دکتر مسعود اعتمادیان سخنرانی خواهند کرد. وی معرفی چهره های ماندگار کارآفرینی برای ایجاد انگیزه در جوانان را از دیگر محورهای این اجلاس برشمرد و گفت: چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی با تشکیل تیم تخصصی و با استفاده از پارامترهای مشخص، شناسایی شده اند و از بین 150 رزومه رسیده به دبیرخانه این اجلاس، از ۱۵ چهره ماندگار مدیریت و کارآفرینی تجلیل خواهد شد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: کارآفرینی