به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۱۴۴۷۵۲

وی‌چت يك میلیارد حساب کاربری دارد

گروه فناوری: شبکه‌های اجتماعی در سال های اخیر رشد فراوانی داشته اند و شرکت های زیادی در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند. بر اساس گزارشی جدید، تعداد حساب های کاربری شبکه اجتماعی وی چت در سراسر جهان به 1 میلیارد رسیده است.
وی‌چت يك میلیارد حساب کاربری دارد
شبکه اجتماعی چینی وی چت کارایی زیادی دارد. کاربران از این شبکه اجتماعی برای برقراری ارتباط با دیگران، رزرو بلیط سفر و حتی پرداخت پول استفاده می کنند. به تازگی گزارشی توسط Financial Times منتشر شده که تعداد حساب های کاربری این شبکه اجتماعی را مشخص می کند. بر اساس این گزارش، در حال حاضر وی چت دارای 1 میلیارد حساب کاربری در سراسر جهان است.

همانطور که می دانید، تعداد حساب های کاربری یک شبکه اجتماعی نشان دهنده تعداد افراد استفاده کننده از آن نیست. افراد می توانند در شبکه های اجتماعی بیش از یک حساب کاربری داشته باشند. برای مثال، فردی قادر به ایجاد یک حساب کاربری برای فعالیت های تجاری و حسابی دیگر برای کارهای شخصی است (مشکل قطعی تلگرام در «ایران» برطرف شد).

میزان رشد سالانه تعداد حساب های کاربری وی چت برابر با 15.8 درصد است. این آمار توسط شرکت Tencent که مالک وی چت محسوب می شود، در سپتامبر سال گذشته اعلام شد. شبکه اجتماعی وی چت 902 میلیون کاربر روزانه دارد و هر روز 38 میلیارد پیام توسط این شبکه اجتماعی ارسال می شود.بر اساس گزارش Financial Times علت این رشد مربوط به افزایش حساب های کاربری در برخی مناطق جهان است. کاربران در کشورهای جنوب شرقی آسیا، اروپا و ایالات متحده آمریکا باعث این رشد شده اند.

همانطور که می دانید افراد چینی در سراسر جهان پراکنده هستند و به علت محدودیت شبکه های اجتماعی در چین، آن ها از اپلیکیشن های خاصی همانند وی چت برای ارتباط با اقوام خود در این کشور استفاده می کنند.سال گذشته دولت چین امکان استفاده از واتس اپ را در این کشور ممنوع کرد. علاوه بر این پیام رسان دو شبکه اجتماعی دیگر، فیس بوک مسنجر و لاین نیز در چین قابل دسترسی نیستند.