به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۱۴۵۰۹

نشان‌لیاقت برای یکي‌ازمتهمان اختلاس‌بزرگ

گروه اقتصادي: در حالی که نام قائم مقام سابق بانک مرکزی در فهرست متهمان فساد بزرگ اقتصادی قرار دارد، دولت احمدی‌نژاد به او «نشان درجه دو لیاقت و مدیریت» اعطا کرد!
نشان‌لیاقت برای یکي‌ازمتهمان اختلاس‌بزرگ
به‌گزارش فارس، در پی افشای فساد سه هزار میلیاردی و ردپای برخی مدیران دولتی‌ در این پرونده، نام قائم‌مقام وقت بانک مرکزی هم به عنوان یکی از متهمان این پرونده مطرح شد. او که دانش آموخته رشته اقتصاد است، پیش از آنکه به قائم‌مقامی محمود بهمنی در دولت دهم برسد، در دوره ریاست طهماسب مظاهری بر بانک مرکزی مشاور عالی وی بود.

او در دوران وزارت صفدر حسینی، داوود دانش ‌جعفری و شمس‌الدین حسینی در وزارت اقتصاد و دارایی نیز معاون امور بانکی این وزارتخانه بود اما حاشیه‌ها از زمانی که ردای قائم‌مقامی بانک مرکزی را بر تن کرد آغاز شد. در برخی محافل وي به جریان انحرافی منتسب و تلاش شد وی را از کابینه احمدی‌نژاد جدا کنند؛ مخالفان و منتقدان معتقد بودند که او مهره این جریان در نهاد پولی و مالی کشور است. این انتقادها اما از سوی مقامات ارشد دولت با بی‌ توجهی و تکذیب روبه‌رو شد و او همچنان بر کرسی قائم‌مقامی بانک مرکزی تکیه زد اما افشای فساد بزرگ بانکی پای او را به این ماجرا و متعاقب آن به مراجع قضایی باز کرد.

اين فرد آبان سال ۱۳۹۰ بازداشت و پس از چند روز با وثیقه سنگین آزاد شد و بی سروصدا بانک مرکزی را ترک کرد اما آزادی وی و حضورش در جلسه کارگروه توسعه صنعت پتروشیمی به ریاست محمدرضا رحیمی جنجال آفرید؛ مسوولان دولتی او را مبرّا از اتهام‌های وارده دانستند و محمود احمدی‌نژاد به عنوان بالاترین مقام دولتی صریحاً از بازداشت وي انتقاد کرد و در همایش «تبیین طرح تحول نظام بانکی» گفت: "چرا انتقام از ملت می‌گیرید؟ آنها که رشوه داده و تخلف کرده‌اند و پشتیبانی نفوذی داشتند را دستگیر و محاکمه کنید، چرا قائم مقام بانک مرکزی را دستگیر کردید؟".

دفاع رئیس جمهور وقت هم نتوانست موجب ابقای او در جایگاه قائم‌مقامی بانک مرکزی شود و او در نهایت مجبور به ترک ساختمان میرداماد شد تا در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اقامت گزیند. آخرین روزهای ماه گذشته بود که دولت دهم در سکوت خبری تصمیم گرفت برای دلجویی از این متهم پرونده فساد بزرگ بانکی، در جلسه مورخ ۳۰/ ۴/ ۱۳۹۲ با اعطاي نشان «لياقت و مديريت» تقدیر کند!

مطابق ماده ۲۲ آئین نامه اهدای نشان ها، هر نشان با توجه به درجه، معادل ملی به این ترتیب خواهد داشت:
۱.نشان عالی استقلال: ۲۰۰ سکه بهار آزادی
۲.نشان عالی آزادی: ۲۰۰ سکه بهار آزادی
۳.نشانهای تخصصی و عمومی درجه یک : ۱۰۰ سکه بهار آزادی
۴.نشانهای تخصصی و عمومی درجه دو : ۷۵ سکه بهار آزادی
۵.نشانهای تخصصی و عمومی درجه سه : ۵۰ سکه بهار آزادی

بر اساس این گزارش از نشان هایی که احمدی نژاد در چهار سال آخر دولت خود اهدا کرده است ۲۰عدد به دولتی ها، ۱۴عدد به اهالی فرهنگ و هنر، ۳۲ عدد به نخبگان و افراد مختلف داخلی و خارجی وبیش از ۱۰۰ نشان نیز به خانواده‌های شهدا و ایثارگران اعطا شده است، گفتنی است اکثر نشان‌هایی که احمدی نژاد به دولتمردان خود اهدا کرده در سال پایانی عمر دولت داده شده است.

گوگول
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۲:۱۴
یک نشان عالی هم به آقای سعید مرتضوی اعطا می کردند تا این پروسه به طور کامل انجام می شد!!!!!!!!!!!!!!!!! (107168)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۴:۱۳
دمت گرم که نمیدونم چرا دکتر جون به این فکر نو و بی بدیل نیفتاد. به مرتضوی دادستان سابق کم لطفی کرد. (107238)
سبز علی
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۴:۵۱
نشان عالی را باید به مردم صبور ایران می دادند که هشت سال با ندانم کاری های این ..... ساختند و دم بر نیاوردند (107269)
(امین)
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۵:۱۴
توی این مملکت عدالت به خوبی برقرار نیست
یه نفر رو به خاطر زورگیری و دزدیدن 50 هزار تومان اعدام می کنند ولی یک نفر دیگر که همه می دانند آدم کشته است برای خودش آزادانه در حال فعالیت و زندگی عادی است و بیم هیچگونه برخوردی با خود را ندارد (107288)
محسن
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۶:۳۹
به ایشان هم نشال درجه یک دادن ولی روشون نشد اعلام کنند . (107315)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۲:۱۸
افسوس فقط سرمایه های ایران رو ب باد میدن (107174)
آباندخت
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۲:۱۹
این بیت المال مردمه که داره بین بسیاری سران دست به دست میشه!
چه فرقی داره (107175)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۴:۲۰
تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل........یعنی این حاتم بخشی ها که علنی شده جزء کوچکترین هاش بوده .وای به روزی برسه که نمیرسه اگر همش رو شه. دلم برای خودم ملتمون و بعدش هم آقای روحانی میسوزه با این همه بدبختی دست آورد دکتر جون (107246)
محسن
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۶:۴۴
برگشتیم زمان قاجاریه .خلعت اهدا میکنند .کاش مجلس که انگار تازه تشکیل شده ودر دوره قبل همه وزرا را ندید تائید میکرد .حالا همت کنه بک بازرسی کامل از گنجینه های ملی بکنه .شاید از جواهرات ملی تیکه کوچکی به مادر چاوز بخاطر زحمات پسرش در زمان جنگ به صدام داده بود بخشیده باشن (107317)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۲:۴۰
بیت المال نیست ملک شیش دونگ باباشه
بلایی که احمدی نژاد سر ایران آورده چنگیزخان مغولم نیاورده (107189)
محسن
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۶:۴۶
بیت المال نیست.مال مال انهست .پر کردنش با مردمه .خرج کردنش به مردم ربطی نداره (107321)
ایوب
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۲:۴۰
احتمالا روش نشده نشان درجه یک بده!!! (107190)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۲:۵۴
وقتی به خود رییس دولت بعد از 8 سال خراب کردن مملکت هدیه می دهند . بقیه شرکا هم باید جایزه بگیرند (107193)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۲:۵۸
کاملا"در مسیر سیاست های اقتصادی دولت بوده حقش هست !! (107196)
حاجی پور
Latvia
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۳:۱۲
این نشانهاومعادل پولی انها شبهه ناک هستندوباید در این زمینه تجدید نظرشودوبه دقت بررسی شوندوایا این نشانها شامل انها که به کانونهای قدرت وسیاست وابسته نیستند می شود وچگونه باید همگانی شودایا چندمیلیون کارکن دولت وکشورشایستگیهایشان کمتراز اینان بوده است.سوالی که باید پاسخ داده شود این است که باوجود این همه مشکلات اقتصادی وسیاسی واجتماعی ومدیریتی باز مانده از دولت چه شایستگی می توان سراغ گرفت تا به ان نشان لیاقت اهدا شود........... (107198)
بهنام
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۳:۲۹
هر چه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک (107208)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۴:۱۹
دردولت تدبير واميد اين نشان هامورد بازنگري قرار گيرند عالي خواهد شد (107245)
بدمک
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۴:۲۰
نه که لبنیات رو گرون کرده جمع هواداران حیوانات خواستن ازش تقدیر کنن.از زحمات گاوان کم کرده شیر کمتری میدن. (107247)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۴:۳۹
ماکه راضی نیستیم انشاا... خیرشو نبینن . (107256)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۵:۰۲
احتمالا مبلغ اختلاس براش کافی نبوده برای همین جبران شد. (107275)
شنگول
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۵:۵۵
باباي خدا بيامرز مان ايجور وقت ها ميگفت كه : خرج كه از كيسه مهمان بود حاتم طايي شدن آسان بود

فكر كنم اي ضرب المثل به همي كاراي آقاي احمدي باي باي و حالا ديگه احمدي واي واي ميخوره نمخوره شما چي ميگن؟. (107304)
000
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۶:۴۳
نشان عالی فقر.....
(یه هدیه واسه ملت) (107316)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۷:۱۵
احمدي نژاد خدا بگم چيكارت بكنه كه معني نشان و مدال گرفتن رو هم به گند كشيدي....حداقل قديمها فكر ميكردم نشان رو به بالياقتها و قهرمانها ميدن ولي الان چي كل باورهامونو داغون كردي (107339)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۷:۳۷
حالم از هر مقاله ای که بنوعی نام احمدی نژاد در آن درج شده باشد بهم می خورد وفقط دوست داروم روزی را که اورا پشت میز مواخذه ببینم و از او خبر ی بشنوم. (107357)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۸:۵۶
به نظرم بهتره دولت روحانی طرحی را به مجلس ببره که ریس جمهور بدون موافقت مجلس حق اعطای نشانها به دولتی ها رو نداشته باشه. (107429)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۲۰:۲۶
اقای دکتر احمدی نژادرا درمدت 8سال کشوررابا توهم ونه بافهم اداره کرد ومردم همه به بازی گرفته شدنداوخودکه دولتش راباشعارعدالت معرفی کرد ازبی عدالت ترین افرادروی کره زمین می باشد متاسفانه بی تفاوتی مردم درمقابل چپاول ثروت ملی ازبارزترین پیامد بی عدالتی وی محسوب می شود .......... (107452)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۲۲:۵۶
چون اختلاس هم لیاقت می خواهد!! (107532)