به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۲۳ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۱۴۵۲۶۲

استیون هاوکینگ درگذشت

گروه علمي: «استفان هاوکینگ» فیزیکدان، نظریه‌پرداز و کیهان‌شناس معروف انگلیسی پس از چهل سال فعالیت علمی و تحقیقاتی در سن ۷۶ سالگی درگذشت.
استیون هاوکینگ درگذشت
«استیون هاوکینگ» فیزیکدان، نظریه‌پرداز و کیهان‌شناس معروف انگلیسی پس از چهل سال فعالیت علمی و تحقیقاتی درگذشت. فرزندان «استیون هاوکینگ» در بیانیه‌ای با تایید این خبر اعلام کردند پدرشان در ۷۶ سالگی در اوایل روز چهارشنبه در منزل شخصی‌اش در کمبریج درگذشت.

در بیانیه آنها آمده است: «پدر دوست داشتنی ما امروز درگذشت. ما او را برای همیشه از دست دادیم.»
هاوکینگ در سال 1942 در انگلیس به دنیا آمد. وی فیزیکدان نظری، کیهان شناس، نویسنده و مدیر تحقیقات مرکز کیهان شناسی نظری در دانشگاه کمبریج بود. این فیزیکدان و کیهان شناس مشهور جهان در سال 1963 به بیماری "اسکلروز جانبی آمیوتروفیک" یا خواب اندام مبتلا شد و توانایی حرکت دادن اندام های خود و حتی سخن گفتن را از دست داد. ادامه زندگی وی از دیدگاه پزشکان یک شگفتی به حساب می آمد؛ زیرا افراد مبتلا به این بیماری خاص معمولا پس از مدت کوتاهی فوت می کنند. این بیماری رفته رفته تمام بدن او را در بر گرفت. با این حال معلولیت شدید وی مانعی برای تلاش و کوشش در راستای فراگیری و پیشبرد علم نبود. علیرغم معلولیت شدید، وی موفق به کسب جوایز علمی مختلفی شد.