به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ساعت ۲۳:۱۹
کد مطلب : ۱۴۶۵۲
يك ركورد‌شكني ديگر از مجلس اصولگرا!

29‌رأی‌مخالف به وزیراني كه مخالف نداشتند!

گروه سياسي: عصر ایران نوشت: روال جلسات رای اعتماد به وزیران پیشنهادی - چنان که در چهار روزاخیر شاهد بوده ایم- این است که موافقان و مخالفان ثبت نام می کنند و بعد نوبت به وزیر پیشنهادی مورد نظر می رسد که از خود دفاع کند.
29‌رأی‌مخالف به وزیراني كه مخالف نداشتند!
در میان 18 وزیر پیشنهادی یک تن از ابتدا مخالفی نداشت (حسین دهقان- وزارت دفاع) و مخالفان ثبت کننده با وزارت دیگری (رحمانی فضلی- کشور) نیز انصراف دادند. با این حال امروز شاهد بودیم که 10 نفر از نمایندگان به وزیر پیشنهادی دفاع و 19 نفر از نمایندگان نیز به وزیر پیشنهادی کشور رای مخالف دادند.
درست است که آرای این نمایندگان مانع از وزارت آقایان دهقان و رحمانی فضلی نشد و اکنون این دو، عضو دولت تدبیر و امید هستند و وزیران دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و کشور به حساب مي‌آیند اما از این مخالفان مي‌توان پرسید چرا دیگر نمایندگان را از دلایل مخالفت خود آگاه نساختید؟

از دو حال خارج نیست: یا رای مخالف آنان مستند بوده و وزارت آقایان را به مصلحت نمی دانسته اند که در این صورت سکوت آنان موجه نیست. یا در مخالفت استناد محکمی نداشته اند که باز در این صورت نیز رأی مخالف آنان محل مناقشه است. این یادداشت تنها مي‌خواهد بر این نکته انگشت بگذارد که نماینده باید مسوول باشد و رای موافق یا مخالف یا ممتنع را از سر مسؤولیت ابراز کند چرا که گاه یک رای سرنوشت یک وزارتخانه را تغییر مي‌دهد. نمی توان تصمیمی چنان بی بیناد گرفت که حتی نتوان علتش را نیز توضیح داد. آنالیز رای نمایندگان نه تنها در این زمینه که در موارد دیگر نیز نکته های قابل توجهی در بر دارد که مي‌توان در فرضت های بعدی بدان پرداخت.

۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۳:۳۷
عزیزم شما چرا اینقدر ساده هستید.
اینا از کنار رحمان فضلی گذشتن که وقت رو برای ترکوندن بیژن نامدار زنگنه و دیگر وزیران خوب روحانی خرج کنند.
به همین خاطر از رحمان فضلی هیچ انتقادی نشد و همشون مخالفتشون رو پس گرفتن چون بعدیش زنگ بود و وقت کم بود برای داغون کردن زنگنه و صحبت کردن با نمایندگان و لابی کردن و پخش شبه نامه علیه وزیران (110825)
حمید
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۳:۴۲
از 3 حالت خارج نیست
سوم شاید ترس از کسی !!!!!!!!!!!!!!!! (110842)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۳:۴۸
اون 10 نفر مخالف وزیر دفاع نمی دونید کی بودند؟
یا اصلاح طلب بودند یا سنی. (110858)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۹:۰۳
تا عملکرد شمای مدعی چی بوده باشه؟ (111217)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۳:۴۹
برای مجلس متاسفم.ظاهرا رای برخیاشون صرفا منافع گروهی بوده که نجفی ونیلی رو رد کرد.اینا پیام مردم روباید دوسال دیگه بگیرن.امیدوارم آقای رئیس جمهور دوباره باانتخاب افرادکاردانی از اصلاح طلبان برای این دو وزارت خانه مهم هم حامیان خود رو شاد کنند وهم جواب مجلسیان روبدن.وزارت ورزش هم همینطور. (110866)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۰:۳۳
حالت سوم هم اینکه نماینده محترم خواب بوده یا گلاب به روتون..... (110987)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۰:۴۹
از مجلس اصولگرا بيش از اين هم انتظار نميره ، بجاي منافع ملي براي اميال شخصي شون تصميم ميگيرن (111021)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۰:۵۴
از نمایندگانی که خود بی قانونی می کنند و در این سالها شاهدش بودیم بیش از این انتظاری نیست. (111030)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۰:۵۹
از این مجلس بیشتر از این ها توقع نیست. نماینده ملت نیستن. (111035)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۷:۱۷
این نشون داد لابی های مجلسیان قوی تر از منطق صحن علنی است.به عنوان یک فرهنگی از حق خود نمی گذرم اگر به جای بررسی برنامه دکتر نجفی لابی کرده باشید (111184)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۲:۱۴
انشا اله در انتخابات بعدی مجلس از خجالت بعضی آقایانِ "نماینده" (!!) در خواهیم آمد. از حالا منتظر باشند... (111423)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۳:۱۱
انتخابات 94 فراموش نشه.
تحریم انتخابات=مجلس فعلی (111482)
دانشجو
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۳:۴۱
بنظر من بايد صبر كنيم و منتظر باشيم...نبايد زود قضاوت كنيم...حتما جناب روحاني گزينه هاي جايگزين خوبي دارن براي اين وزارتخانه ها.....مطمعن باشيم مثه ميلي ها نجفي ها تو اين كشور هست كه خواسته شون مثه بعضي نماينده مجلس منافع شخصي و حزبي نيس و خواسته مردم رو ارجع ميدونن.....يكيش دكتر عارف كه اميدوارم دكتر روحاني هم معرفيش كنه برا وزارت علوم (111520)