به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۱۶ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب : ۱۴۶۵۸۱
باعث جنون، نابینایی و مرگ ناگهانی مي‌شود!

فتواي امام جمعه برازجان: موسيقي حرام است

گروه فرهنگ و هنر: لغو کنسرت گروه لیان در يكي از شهرهاي استان بوشهر كه با قطع عمدي برق شهر هم همراه شد! از جمله اتفاقات حوزه موسیقی در 13 روز تعطیلات بود.
فتواي امام جمعه برازجان: موسيقي حرام است
محسن شریفیان سرپرست گروه لیان، 11 فروردین 97 برابر با تولد حضرت علی (ع) در کلمه، مرکز بخش بوشکان، از توابع دشتستان به مرکزیت برازجان در استان بوشهر روی صحنه رفت.این کنسرت در قبل، حین و بعد از برگزاری حواشی بسیاری به دنبال داشت. قطعی غیرعادی برق و اینترنت شهر که به دستور یکی از مقامات این شهرستان انجام شد، باعث نیمه تمام ماندن کنسرت شریفیان و گروهش شد.اتفاقی که کیهان کلهر، نوازنده بین‌المللی کمانچه را هم به واکنش واداشت. او در بیانیه‌ای نوشت:«خبر تاسف باریست که می‌بایست باعث شرمساری کسانی باشد که تحمل شادی مردم صبور و متین این کشور را ندارند، بله،  قطعی غیرعادی برق و اینترنت شهر کلمه از توابع استان بوشهر در حین اجرای کنسرت محسن شریفیان و گروه لیان!... او دیشب در دیار خودش به دلیل قطع برقِ تمام شهر به دستور یکی از مقامات این شهرستان  از ادامه کنسرت باز ماند و حتی حضور چند هزار نفری مردم علاقمندی که از شهرها و استان‌های مختلف ایران به ‌قصد تماشای کنسرت به  این استادیوم آمده بودند نتوانست باعث لغو خواسته آن «مسئول» شود.متاسفانه این هنرمند سال‌هاست که  از جانب مسئولان رسانه و مقامات استان بوشهر  مورد بی‌مهری و بی احترامی قرار گرفته به‌حدی که بردن نام او در رادیو و تلویزیون شهر متبوعش ممنوع است!...»

حجت‌الاسلام حسن مصلح، امام جمعه برازجان اما پیش از این اتفاق با انتقاد از دادن مجوز برگزاری کنسرت در نقطه‌ای از دشتستان گفته بود: «دادن مجوز برگزاری کنسرت برای خواننده‌ای که تاکنون در خارج از کشور برای ضد انقلاب موسیقی مبتذل اجرا می‌کرده و در سال روز شهادت امام حسن مجتبی (ع) نیز در سوئد موسیقی مبتذل اجرا کرده است و برای اجرای کنسرت در مرکز استان و در شیراز نیز مجوز به او داده نشده است بدون هماهنگی با ادارات شهرستان ممکن است مشکلات امنیتی در پی داشته باشد که لازم است مسئولین مربوطه در این زمینه پاسخ‌گو باشند.ما و همه متدینین تاکنون در این زمینه خویشتنداری کرده‌‌ایم که امید است انشاالله با توجه به تذکرات و هشدارهایی که به مسئولین مربوطه در این زمینه داده شده است، نسبت به لغو این کنسرت اقدام شود وگرنه لازم است کسانی که اصرار بر برگزاری این کنسرت دارند تبعات این اقدام را بپذیرند.»

 امام جمعه برازجان: جنون، نابینایی و مرگ ناگهانی از عوارض گوش دادن به موسیقی است!

 اما امروز سخنان جديد حسن مصلح (امام جمعه برازجان) در روزنامه محلي خبرجنوب منتشر شده كه نشان مي‌دهد وي از اساس با موسيقي مخالف است. او می‌گوید: در احادیث و روایات ما ضررهای متعددی برای موسیقی ذکر شده است که ازجمله مهم‌ترین آنها می‌توان به ایجاد عدم تعادل و توازن بین اعصاب، بیماری امانی که نوعی جنون با درجات متعدد است، کوتاهی عمر، ضعف اعصاب، بیماری فشار خون، افسردگی و خمودگی، عامل فحشاء و جنایت، تضعیف و تضییع حس شنوایی، ضعف بینایی در حدّ نابینایی، از دست دادن نیروی فکر، بی‌ارادگی، سلب غیرت، مرگ ناگهانی، نفاق و دو رویی، بی‌برکتی در زندگی، قساوت قلب و اتلاف وقت اشاره کرد! به گفته وي، فقط موسيقي تشييع‌جنازه، مارش نظامي، سنج و دمام حلال است!

مرجع : خبرآنلاین
برچسب ها: لغوکنسرت موسیقی