به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۳۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ساعت ۱۹:۵۳
کد مطلب : ۱۴۷۳۸
در اولین جلسه هیات دولت یازدهم

روحانی: اعضای دولت آماده ایثار و فداکاری هستند

گروه سياسي: رییس جمهور در اولین جلسه هیات دولت یازدهم با بیان اینکه خدا را سپاسگزاریم که نعمت خدمت به مردم را به ما عنایت کرد، گفت: هر یک از اعضای دولت در انجام وظایف و مسئولیت‌های قانونی خود مشکلی از مشکلات را حل و موجب سرافرازی ایران عزیز باشیم و زندگی مردم را بهبود بخشیم لازم است شکری بزرگ به جای آوریم.
روحانی: اعضای دولت آماده ایثار و فداکاری هستند
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با اشاره به این‌که مردم عزیز ایران با حضور در انتخابات شکوهمند 24 خرداد و رای قاطع خود به دولت تدبیر و امید، زمینه خدمت گزاری را برای ما فراهم کرده‌اند، تصریح کرد: ما بعد از تشکر از حضرت حق، از مردم به خاطر اخلاص، فداکاری، فهم و درک دقیق آنها در این مقطع تاریخی سپاسگزاریم. وی افزود: امیدواریم خداوند به همه ما توفیق دهد تا در طول مدت خدمت، خدمتگزار خوبی برای مردم کشورمان بوده و موجب رضایت حضرت ولی عصر(عج) و خشنودی مردم عزیز ایران باشیم و بتوانیم جایگاه ملت و کشور را در نقطه‌ای که شایسته است، با تلاش خود قرار دهیم. رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: البته تقدیر به دست خداوند متعال است اما تدبیر ، تلاش، کوشش و جهاد بر عهده ما خواهد بود و انشاءالله بتوانیم تلاش و همت را در مسیر خدمت به مردم به کار گیریم.

روحانی با بیان اینکه در این مقطع با مشکلات فراوانی مواجه هستیم، اظهار داشت: همه اعضای دولت آماده ایثار و فداکاری هستند که باید از وسوسه شیاطین به خداوند پناه برده و از امام عصر(عج) استمداد بطلبیم. این وعده خداوند است که اگر آماده جهاد و ایثار باشید و مجاهدانه در این راه گام برداریم، خداوند بهترین راه و مسیر را به ما نشان خواهد داد. تردید ندارم که هیچ هدفی جز آمادگی برای ایثار و فداکاری نمی‌تواند همکاران بنده را به این راه کشانده باشد، چرا که شرایط کشور به گونه‌ای نیست که بگوییم کسی برای خواسته‌های نفسانی و رسیدن به جایگاه، این مسئولیت‌ها را قبول کرده باشد. ما آمده‌ایم تا خود، جان و آبروی خود را فدای ملت کنیم و امروز روز فداکاری و فدا کردن همه سرمایه‌ خود برای کشور و ملت است.

روحانی اظهار داشت: ما اگر به عنوان دولت خود را آماده ایثار و فداکاری کنیم و مردم این را در عمل احساس کنند، مطمئناً پشتیبان دولت خواهند بود. مطمئناً با پشتیبانی مردم، دولت بیمه می‌شود و دست مردم که همان دست خداوند است، پشت سر ما خواهد بود که در آن هنگام همه مشکلات و موانع برداشته شده و خداوند راه را برای پیشرفت، تسهیل خواهد کرد. اگر نیت ما خدمت به مردم بوده و این خدمت به همه ایرانیانی که زیر چتر ایران و ایرانیت قرار گرفته‌اند، برایمان افتخار باشد در حقیقت در همان مسیر حکومت علوی و محمدی(ص) حرکت کرده‌ایم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه امروز اولین مسئولیت همه اعضای دولت بهبود معیشت مردم است، اظهار داشت: اگر زندگی مردم را تامین نکنیم آنگاه اخلاق، معنویت، رابطه صحیح و اساس ایمان در جامعه باقی نخواهد ماند. همه تلاش‌ها برای این است که مردم زندگی نسبتا راحتی داشته باشند. باید همگی کمر همت را بسته و آستین‌ها را بالا زده و با تمام امید و تکیه بر خدا وارد عمل شویم. روحانی با تاکید بر اینکه دولت هیچ ناامیدی نداشته و هیچ مشکلی نمی‌تواند در فعالیت‌های آینده ما تاثیر گذارد، گفت: شرط آن آمادگی برای ایثار و فداکاری است و همه باید در این مسیر با یکدیگر به طور هماهنگ کار کنیم.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه نباید وزرا به مسائل و موضوعات پیش روی خود به صورت بخشی نگاه کنند، اظهار داشت: علاوه بر اینکه همه دولت در بخش‌های گوناگون اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باید به طور هماهنگ عمل کنند هر یک از اعضای دولت نیز با توجه به مسائل بخش خود، موضوعات فرابخش خود را نیز مدنظر قرار دهد. روحانی با تاکید بر اینکه مسائل اقتصادی از جمله برنامه‌های اصلی کار دولت است، خاطرنشان کرد: در این راستا مقرر شده تا دو جلسه در هفته با حضور وزرای اقتصادی برای ایجاد چارچوبی مشخص در زمینه حل مسائل اقتصادی تشکیل شود و همه اعضای دولت در شرایط فعلی باید خود را با تصمیمات آن جلسه اقتصادی هماهنگ کنیم. رییس‌جمهور با بیان اینکه مردم به این دولت امید بسته‌اند که البته امید آنها درست و به حق است، اظهار داشت: مسیر حرکت دولت همان مسیر حل مشکلات خواهد بود؛ چرا که دولت در زمینه اجرایی همواره باید تسهیل کننده امور باشد.

روحانی با بیان اینکه کار باید در دست مردم باشد و آنها در صحنه حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر کار را به مردم بسپاریم امور بهتر و با کیفیتی بالاتر و کم خرج و سریع انجام شده و نشاط به جامعه بازخواهد گشت. اساس جامعه نشاط روحی بوده و ما باید آن را به جامعه بازگردانیم. اعتقاد ما بر این است که کشور متعلق به مردم بوده و ما می‌توانیم بهترین تسهیل کننده امور در زمینه‌های مختلف برای مردم باشیم و در این صورت انشاءالله موفق خواهیم بود.

رییس‌جمهور با تقدیر از نمایندگان و هیات رییسه مجلس برای تلاش 4 روزه آنان در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و همه کسانی که به عنوان موافق و مخالف وزرا سخنرانی کردند، اظهار داشت: نمایندگان مجلس به هر حال در چارچوب قانون حرکت کرده و نظر آنها هر چه بوده برای ما محترم است. روحانی افزود: ما به قانون و مجلس که برآمده از مردم و قانون است احترام می‌گذاریم. رییس‌جمهور با تقدیر از همه وزرایی که در این مقطع مسئولیت را قبول کرده و به کمک دولت آمده‌اند، اظهار داشت: وزرای محترم در جلسات مجلس بسیار منطقی سخن گفته و به سوالات پاسخ دادند که رعایت ادب و اخلاق آنها قابل تقدیر است.

در اولین جلسه هیات دولت پس از سخنان دکتر روحانی منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید توسط دکتر نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری قرائت شد و پس از آن اعضای دولت در پیشگاه قرآن کریم سوگند یاد کردند تاهمواره در دوران مسئولیت خود به منشور اخلاقی دولت «تدبیر و امید» متعهد بوده و همه توان خود را در راه ایفای وظیفه خود بکار گیرند.

سارا
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۲۰:۲۰
سلام
خیلی خوشحالم که چنین رییس جمهوری داریم خیلی بااخلاق و مودب و متین..
وخیلی خوشحالم از انتخابم
امیدوارم خوشحالی همه ی ایرانیا که میدونم مثل من خوشحال هستن پایدار باشه
انشاالله (113265)
سارا
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۲۰:۲۳
اینقدر بی اخلاقی و بی منطقی و دروغ در این سالها دیدیم وشنیدیم که واقعا این نوع حرف زدن مارو به وجد میاره.
خداروشکر (113267)
اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۲۱:۲۷
ای کاش دولت رسانه مسقلی برای خود داشت تا توازن بین صداوسیما و رسانه دولت برقرار می شد.دولت و ملت به یکسو میروند و صداوسیما به سوی دیگر.
صداوسیمای فعلی لایق و در تراز دولت نهم و دهم بود نه دولت راستگویان و درستکاران...باور کنید هیچ رگه ملی بودن و نصف بودن رو نداره این رسانه فقط مال یه جناحه! (113316)
یه نسل سومی
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۲۲:۳۰
نمیدونم چرا این روزا فقط دلم میخواد مثبت بزنم. (113353)
بدمک
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۲۳:۴۲
تو چند سایت خوندم که قراره یکی بین احمدینژاد و جلیلی شهردار مشهد بشه.
تورو خدا نزارید بشه.حداقل قالی باف بشه (113395)