به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب : ۱۴۷۹۹

تعیین رییس کل بانک مرکزی تا دو روز دیگر

گروه اقتصادي: وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این‌که در انتصاب و یا عزل در این وزارتخانه هیچ تعجیلی ندارم از مشخص شدن رییس کل بانک مرکزی در یکی دو روز آینده خبر داد.
تعیین رییس کل بانک مرکزی تا دو روز دیگر
علی طیب نیا در حاشیه مراسم تودیع و معارفه با اشاره به این‌که در حوزه نظام بانکی مهمترین هدف رقابتی‌تر کردن این نظام است در مورد انتخاب رییس کل بانک مرکزی اظهار کرد: در این مورد باید هماهنگی‌های لازم با ستادهای مختلف تیم اقتصادی انجام شود و احتمالا تا یکی دو روز آینده مشخص خواهد شد. وی در مورد ملاک‌های خود برای عزل و یا انتصاب در وزارتخانه توضیح داد: بی تردید شایستگی، توانایی شخصی، هماهنگی و اعتقاد به برنامه‌های دولت همچنین هماهنگی بین دستگاه‌های ستادهای مختلف دولت از ملاک‌های ما برای هر گونه برکناری و یا جایگزینی خواهد بود.

طیب‌نیا افزود: اگر ببینیم که مسوولی در هر واحدی به خوبی کار کرده و آن بخش هماهنگ با اهداف دولت پیش می برد از وی استفاده کامل را خواهیم داشت. اما در صورتی که احساس شود نیاز به تغییرات وجود دارد در آن تعجیلی نیست و با آرامش انتخاب درستی را انجام می‌دهیم. وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین درمورد ادامه اجرای هدفمندی‌ یارانه‌ها افزود:‌ هدفمندی‌ یک قانون است و مرحله اول آن طبق قانون در جریان ادامه خواهد داشت.

وی در مورد این که آیا در بازنگری بودجه سال 92 درآمدهای مالیاتی نیز تغییر خواهد کرد گفت: مدیریت کسری بودجه 92 از برنامه‌ صد روزه است چرا که تمامی کارشناسان و نمایندگان مجلس نیز به این مساله وقوف دارند که بودجه جاری با عدم تحقق کامل موانع مواجه بوده و ما برنامه خود را در مدیریت برای جلوگیری از کسری بودجه متمرکز خواهیم کرد. مدیریت تراز مالی هدفمندی‌ یارانه‌ها و بودجه مالی از اولویت‌های برنامه اقتصادی دولت است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره کنترل شاخص‌های کلان اقتصادی و اولویت‌های وزارت اقتصادی و دارایی دراین زمینه خاطرنشان کرد: مسائلی نیز ارز، تورم و تولید تنها در حوزه این وزارتخانه نیست و ماموریت‌هایی که کلیه تیم اقتصادی دولت باید با هماهنگی و انسجام پیش برده که در این رابطه برنامه‌هایی در حال تنظیم نهایی است. وی با بیان این‌که برنامه صد روزه تمامی دستگاه‌ها و وزارتخانه تا هفته جاری اعلام می‌شود یادآور شد: ما نیز تمامی برنامه‌های خود را تهیه کرده‌ایم اما اکنون به طور دائم در حال همکاری دستگاه‌ و وزارتخانه‌ها هستیم تا در صورت عملیاتی و نهایی شدن اعلام کنیم.

ابتهاجی
Switzerland
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۲۰:۰۳
وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین درمورد ادامه اجرای هدفمندی‌ یارانه‌ها افزود:‌ هدفمندی‌ یک قانون است و مرحله اول آن طبق قانون در جریان ادامه خواهد داشت...
چرا چون قانونه باید ادامه پیدا کنه؟مگر قانون وحی منزله؟مگر نمیشه یک قانون بسیاربدوپرعیب ونقص رو با یک طرح یا لایحه کن لم یکن کرد؟در دولت قبل خیلی چیزها در قالب قانون اجرایی شد که مردم نمی پسندند حالا چون قانونه باید ادامه پیداکنه؟ (114456)
حسين تبريزي
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۰۰:۰۲
دقت بفرماييد نگفته خوبه يا درست اجراشده .
قانونه يعني تغيير آن بر عهده وزير نيست و تصويب و تغيير قوانين با مجلسه . (114584)
رضا
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۲۰:۴۰
آفرین آقای دکتر!بالاخره باید یه تفاوتی بین دولت تدبیر وامید با دولت گذشته باشه. (114465)
یا هووو
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۲۱:۲۷
کاملا مشخصه که عنصر "شایسته سالاری" حکم میکنه که جناب بهمنی باید چمدان خود رو آماده کنن. (114488)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۲۱:۵۷
هدف مندي يارانه ها با اين روند نه تنها كمكي به قشر اسيب پذير مردم نميكند بلكه روز به روز شكاف طبقاتي بيشتر خواهد شد (114504)
شيرژيان گنفه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۲۳:۱۵
ازادسازي يارانه ها بايد لغو و در زمان ديگر با تحول اساسي استارت خورده بشه اينجوري ميشه كارشناسانه طرحي به اين بزرگي را به اجرا دراورد (114560)
رضا
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۰۰:۳۱
باید فرصت داد تا به شکل مناسب اصلاح بشه.مطمئنا خودجناب وزیر هم میدانند که این قانون وحی منزل نیست ولی نمیشه که یکدفعه قطع بشه واجراش نکنند (114611)
ali
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۰۱:۰۹
لطفادستور لغو دستورالعمل های وزیران قبلی ازخردادماه که عجولانه وغیرکارشناسی بوده توسط دکترروحانی به وزیران جدیدداده شود (114628)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۰۱:۳۵
بهمنی بای بای
بهمنی بای بای (114640)