به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۴:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۰۵ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : ۱۴۸۶۱۵

رصد پرواز‌های ایران به سوریه از سوی آمریکا

گروه بين‌الملل: یک رسانه آمریکایی خبر داده که سازمان‌های اطلاعاتی این کشور از بیم ارسال سلاح توسط تهران به دمشق، در حال رصد پرواز هواپیماها از ایران به سوریه هستند.
رصد پرواز‌های ایران به سوریه از سوی آمریکا
به گزارش فارس، سی.ان.ان نوشت: «سازمان اطلاعاتی آمریکا در حال رصد کردن مجموعه‌ای از پرواز هواپیماهای باربری از ایران به سوریه هستند چرا که آمریکا ظنین است شاید این پروازها حامل سامانه‌های تسلیحاتی به سوریه برای استفاده محتمل رژیم بشار اسد یا نیروهایی ایرانی باشند». طبق گزارش این رسانه، «یک مقام دولت» آمریکا در گفت‌و‌گو با سی.ان.ان این خبر را تایید کرد؛ مقامی که نام و هویتش مشخص نشده است. این مقام آمریکایی افزود، هم آمریکا و هم رژیم صهیونیستی، «نگران هستند که بار این هواپیماها شاید شامل تسلیحاتی باشد که در نهایت برای تهدید اسرائیل مورد استفاده قرار گیرند».
سی‌.ان.ان در ادامه گزارش خود افزود: «در حالی که ارسال تسلیحات به سوریه، چیز غیرمعمولی نیست اما این پروازها از ایران توجه سازمان اطلاعات آمریکا را به خود جلب کرده است چرا که این پروازها در روزهای پس از حملات هوایی 13 آوریل آمریکا به مواضع رژیم اسد صورت گرفت. لفاظی بین ایران و اسرائیل در هفته‌های اخیر بر سر مداخله تهران در مناطقی از سوریه را که پتانسیل استفاده از آنها برای استفاده از موشک‌ها یا هواپیما برای هدف قرار دادن اسرائیل دارند، تشدید شده است. هفته گذشته حداقل دو پرواز توسط هواپیماهای ترابری ایلیوشین ایل-۷۶ نیروی هوایی سوریه بین ایران و سوریه انجام شد. یک مقام آمریکایی مدعی شده که علاوه بر این پروازها، حداقل یک پرواز هواپیمای ترابری ایران هم توجه واشنگتن را به خود جلب کرد. این رسانه آمریکایی گزارش خود را با این جمله پایان داد: «نگرانی‌هایی وجود دارد که محموله‌های جدید (ارسالی از ایران به سوریه) تسلیحاتی باشد که موشک‌های ضد هوایی بیشتری در آن باشد».