به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۳ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب : ۱۴۹۶۱

سوریه اجازه بازرسی از محل شیمیایی را داد

گروه بين‌الملل: در جریان دیدار وزیر خارجه سوریه با نماینده سازمان ملل، دو طرف توافق کردند تیم بازرسی سازمان ملل برای بررسی حمله شیمیایی به حومه دمشق وارد سوریه شوند.

خبرگزاری رسمی دولت سوریه از توافق بین سازمان ملل متحد و سوریه در مورد اجرایی شدن اجازه به تیم بازرسان سازمان ملل متحد برای تحقیق در ادعای استفاده از سلاح‌های شیمیایی در روز 22 آگوست در حومه دمشق خبر داد. یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه با اعلام این موضوع تاکید کرد که توافق بین دمشق و سازمان ملل متحد در جریان سفر آنجلا کین نماینده عالی سازمان ملل در مسائل خلع سلاح به دست آمد و دو طرف تفاهم نامه مشترکی را به اجرا گذاشتند تا بر اساس آن به تیم بازرسی سازمان ملل متحد به ریاست آکی سیلستروم اجازه ورود به سوریه و تحقیق در مورد ادعاهای استفاده از سلاح‌های شیمایی در ریف دمشق داده شود. البته بر اساس این توافق تاریخ و ساعت بازدیدهای این تیم باید مورد توافق دو طرف باشد.

بازرسان سازمان ملل به سرپرستی «اکه سلستروم» سوئدی به سوریه رفته‌اند تا منطقه «خان‌العسل» و دو منطقه دیگر را که در چند ماه گذشته هدف حمله شیمیایی مخالفان قرار گرفته، بررسی کنند. از سویی، در حاليكه يك مقام آمريكايي گفته است دولت آمريكا شك ندارد حمله شيميايي توسط ارتش سوريه صورت گرفته، روسیه با حمایت از موضع دولت سوریه، می‌گوید اسناد و تصاویری در اختیار دارد که نشان می‌دهد حمله شیمیایی از مناطق تحت کنترل مخالفان انجام گرفته است.