به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۱۷ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۱۴۹۶۲۱
زیباکلام:

کاسه صبر روحانی با فیلتر تلگرام لبریز شد

گروه سیاسی: صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، معتقد است کاسه صبر رئیس‌جمهوری با فیلتر تلگرام لبریز شده است.
کاسه صبر روحانی با فیلتر تلگرام لبریز شد
زیباکلام در مورد موضع‌گیری اخیر رئیس‌جمهوری در صفحه اینستاگرام خود در مورد تلگرام و اعلام مواضع دولت و اینکه اگر امور اجرایی با استفاده از ابزار قهریه و قضائیه صورت بگیرد، در تعارض با شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و در نقطه مقابل دموکراسی قرار دارد گفت: «آنقدر به دولت و شخص رئیس‌جمهوری با ایجاد محدودیت، پرونده‌سازی و دستگیری افراد به عنوان جاسوس فشار آوردند که باعث شد رئیس‌جمهوری سکوت خود را بشکند.»وی افزود: «آقای روحانی در برابر همه این موارد سکوت کرده بود و پیش از این نیز همه نسبت به سکوت رئیس‌جمهوری معترض بودند. در این بین کسر قابل توجهی از افرادی که به روحانی رأی داده بودند ابراز پشیمانی می کردند اما آقای روحانی راضی به سخن گفتن نبودند. اما بالاخره رئیس‌جمهوری این موضع‌گیری (اخیر درباره تلگرام) را در اینستاگرام انجام داد و سکوت خود را شکست.»

این استاد علوم سیاسی دانشگاه ادامه داد: «این پیام رئیس‌جمهوری به آن عده است که از عملکرد آنها خسته شده است. البته رئیس جمهوری خیلی زودتر از این باید واقعیت‌ها را با مردم در میان می‌گذاشت اما به هر حال این فقره تلگرام کاسه صبر او را لبریز و خیلی صریح و روشن مخالفت خود و دولت را با این اقدام اعلام کرد.»وی تصریح کرد: «آقای رئیس‌جمهوری در پیام خود به نکات خوبی‌ اشاره می‌کند زیرا بستن تلگرام و خیلی از اقدامات دیگر با شعار اصلی انقلاب (استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی) سنخیتی ندارد.»زیباکلام خاطر نشان کرد: «برخی از این اقدامات هیچگونه هم‌خوانی با شعار آزادی ندارد به عنوان یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی و امید و آرزوهایی که مردم داشتند و به واسطه آن علیه رژیم پهلوی تظاهرات کردند، ندارند.»

وی در مورد اینکه آیا واقعا پیام‌رسان‌های داخلی می تواند محبوبیت تلگرام را در میان مردم به دست آورد؟ گفت: «پیام‌رسان‌های داخلی نمی‌توانند جایگزین تلگرام شوند زیرا این پیام‌رسان‌ها به عقیده من آزادی عمل پیام‌رسان‌های دیگر را نمیتوانند داشته باشند. کاربران نیز این گمان را دارند که نمی‌توانند آزادانه نظرات خود را بیان کنند. البته مشکل اصلی در فیلترینگ تلگرام انعکاس آزادانه نظرات افراد نبود بلکه مشکل اصلی تلگرام این بود که فیلم‌ها و تصاویری در آن متشر می‌شد که نمایانگر اتفاقات جاری در کشور بود و این امر برای برخی اصولگرایان بسیار آزاردهنده بود.»این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: «بنده کاملا با این پست آقای روحانی موافق هستم و فکر می‌کنم که خیلی زودتر از اینها باید در این مورد اظهار نظر می‌کرد.»
مرجع : پانا