به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۲۸ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : ۱۵۰۳۵۱

كشف ده‌ها گونی پول‌وجواهر در آپارتمان نخست‌وزیر

گروه بین‌الملل: پلیس مالزی مقادیر قابل توجهی اجناس گرانقیمت را از خانه مسکونی و از اماکن متعلق به نجیب رزاق، نخست وزیر سابق در کوآلالامپور به دست آورده و توقیف کرده است.
كشف ده‌ها گونی پول‌وجواهر در آپارتمان نخست‌وزیر
جمعه ۱۸ مه/ ۲۸ اردیبهشت پلیس جنایی مالزی به رسانه‌ها اعلام کرد که در این بازرسی‌ها، تعداد زیادی کیف‌ زنانه گران‌بها یافت شده که شماری از آنها پر از پول نقد، ارز، ساعت و جواهرات گران‌قیمت بوده است. این اقلام برای بررسی بیشتر و کارشناسی به اداره پلیس انتقال یافته است. رئیس بخش مبارزه با جرائم تجاری پلیس مالزی در این‌باره گفت: «نمی‌توانم بگویم دقیقا چه مقدار جواهرات کشف شده، زیرا ما چندین کیسه جواهر کشف کرده‌ایم؛ تنها می‌توانم بگویم مقدار آن‌ها بسیار زیاد است.»
نجیب رزاق که از سال ۲۰۰۹ نخست وزیر مالزی بود، در طی دوران مسئولیتش با اتهامات فساد مالی بسیار گسترده‌ای رو به رو بود. این اتهامات سبب شد تا ماهاتیر محمد، ۹۲ ساله یک بار دیگر به سیاست بازگردد و در انتخابات توانست با نتیجه‌ای شگفت‌انگیز رقیب خود را شکست دهد. آقایب نجیف هرچند تا کنون دستگیر نشده است اما این کشف جدید می‌تواند زمینه ساز بازداشت او را فراهم سازد. گفتنی است ماهاتیر محمد بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات دستور ممنوع الخروجی نجیف رزاق را صادر کرد تا او نتواند با اموال به جا مانده از دوران نخست وزیری از کشور بگریزد.