به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۰۶ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۱۵۰۹۸۷

اسپانسر جنجالی دلیل لغو بازی با یونان

گروه ورزشی: یونان هفتمین تیمی است که در یک و نیم سال گذشته بازی دوستانه با تیم کی‌روش را لغو می‌کند!
اسپانسر جنجالی دلیل لغو بازی با یونان
در شرایطی که تیم‌های حاضر در جام‌جهانی در بهترین شرایط برای حضور در این رقابت‌ها آماده می‌شوند، اما تیم‌ملی فوتبال ایران با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند که یکی از آنها کنسل‌شدن بازی‌های تدارکاتی است.بعد از لغو بازی ایران و سوریه یکی از مهمترین دیدارهای دوستانه تیم‌ملی هم کنسل شد؛ دیدار مهم با یونان. اگرچه فدراسیون اعلام کرده نامه ای از یونانی‌ها برای لغو مسابقه دریافت نکرده است.

سکوت یونانی‌ها
بازی با تیم‌ملی یونان که قرار بود در اردوی ترکیه برگزار شود، یکی از مهمترین دیدارهای دوستانه تیم‌ملی بود که لغو شد و دردسرهای زیادی را برای فوتبال ایران ایجاد کرد. نخستین رسانه‌ای که ماجرای لغو این بازی را داد سایت اسپورت تایم یونان بود.این سایت خبر داده که دیدارهای دوستانه یونان مقابل ایران و نیجریه لغو شده که ظاهرا دلیل لغو این دیدارها این است که یونان می‌خواست این دیدارها را به میزبانی آتن برگزار کند؛ نه در استانبول و به همین دلیل فدراسیون این کشور به صورت یک‌طرفه بازی‌های را ملغی اعلام کرده است. البته فدراسیون یونان هنوز واکنشی رسمی به این اتفاق نداشته است. این در حالی است که فدراسیون این کشور چند روز پیش از نهایی‌بودن دیدار با ایران خبر داده بود.

یونانی‌ها به استانبول نمی‌آیند
محل برگزاری این جدال مهم در راه آماده‌سازی ایران برای جام‌جهانی به عمده دلیل اختلاف و لغو احتمالی این دیدار تبدیل شده و یونانی‌ها نمی‌خواهند به خاطر مشکلات سیاسی با ترکیه در استانبول مقابل ایران قرار بگیرند. از آن‌جا که جدال با لیتوانی اصلی‌ترین محک برای تیم‌ملی است، بعید به نظر می‌رسد کی روش راضی شود شاگردانش را برای بازی با یونان به آتن ببرد و دوباره آنها را به ترکیه برگرداند تا مقابل لیتوانی به میدان بروند.درواقع دیدار با لیتوانی به دلیل نزدیکی سبک فوتبال این کشور به مراکش، باعث شده کی‌روش به برگزاری این دیدار اهمیت بیشتری دهد؛ ضمن این‌که او نمی‌خواهد ریسک کند چون خستگی پروازهای متوالی ممکن است از نظر بدنی شاگردان کی‌روش را تحلیل ببرد؛ به همین دلیل و با توجه به پافشاری یونانی‌ها برای بازی در آتن، باید برگزاری این دیدار را عملا غیرممکن بدانیم.

پاسخ منفی یونانی‌ها به پیشنهاد نجومی ایران
بازی با یونان در شرایطی کنسل می‌شود که ظاهرا قرار بوده فدراسیون ایران رقمی بالغ بر ٢٠٠‌هزار دلار به یونانی‌ها بابت این بازی پرداخت کند و علاوه بر این هزینه اقامت یونانی‌ها در ترکیه هم با فدراسیون فوتبال ایران باشد. با وجود این باز هم یونانی‌ها تمایلی به سفر به ترکیه و بازی با ایران ندارند و فدراسیون هم هنوز نتوانسته یونانی‌ها را راضی کند.دیروز یورو نیوز خبری را منتشر کرد که می‌تواند پشت پرده تمام این اتفاقات باشد. بر اساس این اخبار اسپانسر تیم ملی یونان که یک شرکت تولید مشروبات الکلی است و تبلیغاتش باید دور زمین قرار می‌گرفته، بزرگ‌ترین مانع بر سر برگزاری بازی در آتن بوده. موضوعی که فدراسیون ایران تاکنون اشاره‌ای به آن نکرده است.

همه بازی‌های دوستانه ایران که لغو شدند
آبان ٩٥: قرار بود در تهران با تیم‌ملی عراق بازی کنیم که فدراسیون این کشور از برگزاری بازی دوستانه با ایران پشیمان شد. بعد از لغو این دیدار، تایلند گزینه بعدی بود که این بازی هم به دلیل درگذشت پادشاه تایلندی‌ها کنسل شد.
آذر ٩٥: دیدار با تیم‌ملی ساحل عاج یکی از بازی‌های پیشنهادی کی‌روش به فدراسیون فوتبال بود. این دیدار به دلیل عدم توانایی فدراسیون برای جلب رضایت مالی فدراسیون ساحل عاج منتفی شد.
دی ٩٥: قرار بود بازی دوستانه ایران و مراکش در امارات برگزار شود اما این اتفاق رخ نداد؛ درنهایت هم فدراسیون دلیل لغو این بازی را کارشکنی اماراتی‌ها اعلام کرد.
مهر٩٦: درحالی‌که قرار بود تیم‌ملی ایران قبل از دیدار دوستانه با روسیه با توگو دیدار کند، این دیدار دوستانه بدون اعلام دلیل آن لغو شد.
اسفند ٩٦: مشکلات داخلی در فدراسیون لیبی ازجمله کمبود بازیکن و نداشتن سرمربی و همچنین نبودن تاریخ برگزاری این بازی در روزهای فیفا این بازی را لغو کرد.
فروردین ٩٦: به دلیل کمبود بازیکن و حضور تعدادی از بازیکنان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، دیدار دوستانه تیم‌های ملی ایران و سوریه لغو شد.
خرداد ۹۶: دیدار دوستانه ایران و یونان به دلیل نیامدن حریف به ترکیه در آستانه لغو قرار گرفته است.
مرجع : شهروند