به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۱۵۱۱۰
روحاني دردیدار هیأت دولت با رهبر انقلاب:

دولت به آینده کاملاً امیدوار است

گروه سياسي: رئیس جمهور در اولین دیدار هیأت دولت یازدهم با رهبر معظم انقلاب در سخنانی با گرامیداشت هفته دولت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، به بیان رویکردهای داخلی و خارجی دولت یازدهم، شرایط کنونی کشور و همچنین شرایط منطقه و بین المللی پرداخت.
دولت به آینده کاملاً امیدوار است
حجت الاسلام حسن روحانی با تأکید بر اینکه تلاش دولت یازدهم، بهره گیری از تجربیات و موفقیت های دولتهای گذشته و در عین حال درس آموزی از برخی ناموفقیت های دولتهای قبل است، افزود: رویکرد دولت در عرصه سیاست داخلی، ایجاد امنیت لازم در همه ابعاد، برای آرامش جامعه و تحقق حقوق شهروندی مردم است. روحانی یکی از اهداف اصلی دولت یازدهم را ایجاد وفاق و انسجام و همدلی در عرصه اجتماعی، کاهش شکافها و استفاده از ظرفیت های همه دلسوزان و پابندان به «انقلاب، راه امام و خط رهبری» دانست و خاطرنشان کرد: بواسطه حماسه سیاسی 24 خرداد، اعتماد و امید مردم که بزرگترین سرمایه برای قدرت و امنیت ملی است، افزایش پیدا کرده و دولت مصمم به حفظ و افزایش این اعتماد و امید است.

وي در بیان رویکرد دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی، به دخالتهای بیگانگان و شرایط پرآشوب منطقه اشاره کرد و گفت: در چنین شرایطی کشور ایران دارای ثبات و آرامش و امنیت ملی به معنی واقعی کلمه است اما دشمن تلاش دارد تا با فشارهای سیاسی و اقتصادی، بر جامعه و مردم تأثیرگذار باشد. با وجود این فشارها، ملت ایران نشان داده است که در مقابل تحریم ها ایستادگی خواهد کرد و از حقوق مسلم خود صرفنظر نخواهد کرد.
رئیس جمهور افزود: اگرچه تحریم‌ها، مشکلاتی را برای زندگی مردم بوجود آورده است اما این فشارها، تنفر تاریخی مردم را به کشورهایی که این تحریم ها را اعمال می کنند بویژه غرب، عمیق‌تر خواهد کرد. دولت به صراحت به جهان اعلام کرده که باید در قبال ملت ایران، بجای زبان تحریم، از زبان تکریم استفاده شود. دولت در عرصه بین المللی، همزمان، از زبان همزیستی مسالمت آمیز و زبان مقاومت و ایستادگی استفاده خواهد کرد.

روحانی همچنین گزارشی از شرایط کشور بیان کرد و گفت: مشکلات ناشی از فشارهای اقتصادی موجب شده است که بخشهای مختلف کشور از جمله بانک‌ها و بنگاههای تولیدی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شوند. وی با اشاره به محقق نشدن بخشی از بودجه 210 هزار میلیارد تومانی امسال، افزود: بر همین اساس دولت، تلاش دارد تا در اصلاحیه بودجه 92، راهکارهای جدیدی برای خروج از شرایط فعلی در نظر بگیرد. رئیس جمهور، تأمین کالاهای اساسی مردم، تأمین منابع یارانه نقدی و تلاش برای افزایش تولید نفت و گاز را سه اولویت دولت در بخش اقتصادی برشمرد و خاطرنشان کرد: کمیسیون اقتصادی دولت موظف شده است در مدت 15 روز، موانع پیش روی رونق اقتصادی را شناسایی و سپس راه حل های کوتاه مدت برای عبور از این موانع را ارائه کند. برای حل مشکلات اقتصادی، در هفته دو جلسه نیز به ریاست رئیس جمهور تشکیل می‌شود. با وجود همه مشکلات و پیچیدگی‌ها، دولت به آینده کاملاً امیدوار و به حل مشکلات مصمم است.

روحانی اعضای دولت را فرزندان انقلاب و پیروان خط امام (ره) و پایبندان به دیدگاههای رهبری دانست و گفت: همه اعضای دولت آماده ایثار و فداکاری و خدمت به مردم و حل مشکلات، هستند. رئیس جمهور در پایان ضمن تشکر از حمایت های رهبر انقلاب اسلامی از دولت یازدهم، از همکاری مجلس در رأی اعتماد به وزراء قدردانی کرد.

رضا
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۵:۵۲
مسئول بانک مرکزی را هماهنگ کنید . (118110)
ياسين
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۷:۰۲
مردم هم اميدوار هستند !
اميدوارم اميدشون نا اميد نشه ! (118148)
اردیبل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۶:۲۰
آقای رئیس جمهور ای کاش از ته دل امیداور بودین و نه از سر ناچاری! و ای کاش ملتم امیدوار بود!!! یواش یواشه که گندهای دولت قبلی رو میشه! (118132)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۶:۲۳
سایت رجانیوز درخصوص دیدار هیات دولت با رهبری تنها چند خط کار کرده بدون اینکه توصیفات و تعریفهای رهبر از روحانی را ذکر کنه اما برای دولت قبل کل صفحه را بهش اختصاص میداد
اینهم از ولایتمداری اینها!!!!!!!!!! (118134)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۶:۵۹
اميدواريم به موفقيت (118146)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۹:۵۸
من اصلا به آینده ایران امیدوار نیستم (118251)