به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۳۰ ساعت ۲۱:۲۳
کد مطلب : ۱۵۲۶۹۲
وداع عربستان و مصر با جام جهانی؛ اروگوئه 1- عربستان 0

روسیه و اروگوئه اولین تیم‌های صعودكننده

گروه ورزشی: تیم ملی اروگوئه دومین بازی خود در جام جهانی روسیه را در مقابل عربستان با پیروزی مشابه دیدار اول خود مقابل مصر به پایان برد؛ تا با مجموع 6 امتیاز کار راحتی برای صعود از گروه A داشته باشد.
روسیه و اروگوئه اولین تیم‌های صعودكننده
جام جهانی 2018 روسیه؛ گروه A
چهارشنبه: 97/03/30 ؛ ساعت 19:30
استادیوم: روستوف آرنا/ تماشاگر: 42678 نفر
داور: کلمنت تورپین(فرانسه)؛ کمک‌ها: نیکولاس دانسون، سیریل گرینگور و جان پیتی(ژاپن)/ کمک داور ویدئویی: گابریل ویکتوریا(پاناما)
 
تیم ملی اروگوئه
فرناندو موسلرا، خوزه ماریا خیمنز، دیگو گودین، گیرمو وارلا، مارتین کاسرس، ماتیاس وسینو(59- لوکاس توریرا)، رودریگو بنتانکور، کارلوس سانچس(82- ناهیتان ناندز)، کریستین رودریگز(59- دیگو لاکسال)، لوئیس سوارز و ادینسون کاوانی.
سرمربی: اسکار تابارز
 

 
تیم ملی عربستان
محمد العویس، اسامه هوساوی، علی البلیهی، محمد البریک، یاسر الشهرانی، عبدالله عطیف، سلمان فرج، تیسیر الجاسم(44- حسین المقهوی)، هتان باهبری(75- محمد کنو)، سالم الدوساری و فهد المولد(78- محمد سهلاوی).
سرمربی: خوان آنتونیو پیزی
 

 
شرح گل
اروگوئه 1 - عربستان صفر (دقیقه 23: لوئیس سوارز): ارسال توپ کارلوس سانچز از روی کرنر سمت چپ زمین پس از عبور از روی سر مهاجمان اروگوئه و مدافعان عربستانی و همچنین بالای دستان العویس، در مقابل دروازه خالی به سوارز رسید تا او با ضربه بغل پای چپ گل اول بازی را برای تیمش به ثمر رساند.
 
لحظات حساس
 دقیقه 3: پاس کاوانی با ضربه سر را سوارز بعد از مهار توپ و شوت روی پای محکم به سمت دروازه عربستان زد ولی تکل عالی البلیهی که توپ را دفع کرد، منجی دروازه تیمش شد.
دقیقه 22: شوت فهد المولد از داخل محوطه جریمه راهی به دروازه اروگوئه نداشت و به بیرون رفت.
دقیقه 25: شوت کاوانه بعد از برخورد به پای هوساوی در اختیار العویس قرار گرفت.
دقیقه 26: شوت هتان باهبری از فاصله 25 متری را موسلرا از زیر طاق دروازه به کرنر تبدیل کرد.
دقیقه 61: ارسال کاوانی از جناح چپ و ضربه سر سانچس در تیرک دوم به شکل خطرناکی از کنار دروازه عربستان به اوت رفت.
دقیقه 80: شوت پشت محوطه توریرا از پشت محوطه جریمه به پای سوارز برخورد کرد و با تغییر جهت به اوت رفت.
دقیقه 86: کاوانی با فرار عالی و سریع از میانه زمین به دنبال خلق موقعیت و گلزنی بود که ضربه او بعد از دریبل یک مدافع عربستانی را العویس مهار کرد.
 

در حاشیه
* اروگوئه با دو تغییر نسبت به بازی قبل برابر مصر، امروز به مصاف عربستان آمده و در ترکیب این تیم کارلوس سانچز و کریستین رودریگز به ترتیب جایگزین ناهیتان ناندز و جورجیان دی آراسکائتا شده‌اند.
* عربستان که در دیدار اخیرش با 5 گل به روسیه باخت، امروز چهار جابه‌جایی در ترکیب اولیه‌اش نسبت به مسابقه افتتاحیه داشته و العویس، البلیهی، باهبری و المولد به ترتیب جای عبدالله معیوف، عمر هوساوی، یحیی الشهری و محمد سهلاوی بازی می‌کنند.
* تیسیر الجاسم به دلیل مصدومیت از ناحیه ران پا در دقیقه 42 از زمین بیرون رفت و قادر به ادامه بازی نبود.