به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۱۵۴۲۷

قانونگذار ونزوئلایی در سوریه می‌جنگد

گروه بين الملل: یکی از قانونگذاران ونزوئلا از حزب سوسیالت متحد در نامه‌ای به مجمع ملی کشورش نوشت: سوریه به حمایت کامل ما علیه این دشمنان احتیاج دارد. من در سوریه می‌مانم تا با مخالفان سوری و ‌آمریکا مبارزه کنم.
قانونگذار ونزوئلایی در سوریه می‌جنگد
عادل الزغیر، یکی از قانونگذاران ونزوئلا که در این کشور به دنیا آمده اما اصالتا سوری است، دو هفته پیش برای دیدار از مادر مریضش به سوریه رفت اما تصمیم گرفته تا در این کشور بماند و با مخالفان سوری مبارزه کند. وی گفت: بدون شک من هم تفنگ برخواهم داشت. من در حال حاضر دوش به دوش نیروهای دولت سوریه می‌جنگم. این قانونگذار 49 ساله گفت: دشمن دشمن من، دوست من است و من علیه دولت آمریکا می‌جنگم. وی آمریکا را مقصر اقدامات خصمانه و همچنین سازماندهی حملات شیمیایی 21 اوت می‌داند و گفت: این جنگی است که توسط کشورهای خارجی ساخته شده است. تمام این جنگ برنامه‌ریزی شده. مخالفان سوری مسئول حملات شیمیایی هستند و قصد دارند تا دولت سوریه را متهم این اقدام نشان دهند.

الزغیر ادامه داد: با وجود مبارزات بین‌المللی علیه سوریه، به شما اطمینان می‌دهم که مردم سوریه زندگی عادی خود را دارند. اطمینان کاملی نسبت به ارتش و دولت سوریه در میان مردم وجود دارد و بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه نجات می‌یابد. آمریکا از سلاح‌های شیمیایی در ویتنام و مناطق دیگر نیز پیشتر استفاده کرده است. آن‌ها می‌دانند که چگونه جنگ در سوریه را آغاز کنند اما نمی‌دانند چگونه به آن پایان دهند. الزغیر سخنان نیکولاس مادورو را بازگو کرده و گفت: دولت آمریکا وارد جنگ دیوانه‌کننده‌ای می‌شود که جهان را می‌ترساند.
مرجع : ايسنا