به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۵:۰۴
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۱۷ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۱۵۶۶۱۷

فراکسیون امید بازنده بزرگ در استیضاح ربیعی

فراکسیون امید بازنده بزرگ در استیضاح ربیعی
گروه سیاسی: علی نظری (فعال رسانه‌ای) در یادداشتی نوشت: رای عدم اعتماد نمایندگان مردم به وزیر کار،تعاون و رفاه نخستین استیضاح مجلس دهم بود که سر انجام به ثمر نشست.
علی ربیعی در بین چهره های سیاسی که درعمرم با آنها سر و کار داشته ام تنها کسی است که حاضر بود جان بدهد ولی در مقام وزارت بماند!
هرچند این بار هم  به زمین و زمان زد که در مصدر وزارت بماند،اما قاطعیت مجلس نگداشت آب خوش از گلوی این عنصر شیفته وزارت پایین برود.

فساد حاکم در شستا و صندوق های بازنشستگی که حیات خلوت نکبت زاده های ویڑه خوار شده است،بزرگترین دلیل بی کفایتی وی برای ماندن در دولت دوازدهم بود. شستا با آن همه شرکت های معظم،امروز یکی از بزرگترین بدهکاران به سیستم بانکی کشور است. صندوق های باز نشستگی براثر سو مدیریت هزاران میلیارد تومان سرمایه بازنشتگان راتلف نموده است.

تامین اجتماعی هم با حدود 70هزار میلیارد تومان بدهی به دستگاههای دولتی،بانک ها و وزارت بهداشت عملا  به یک سازمان ورشکسته حمایتی مبدل شده است. مدیران بی کفایت،فاسد و ناکارآمد،نمادی از مجموعه زیر دست ربیعی در این وزارتخانه بودند که با  بی کفایتی بلایی بر سر این وزارتخانه آوردند که آن سرش  ناپیداست.

متاسفانه آقای روحانی اصلا اعتقادی به ترمیم کابینه ندارد و پنج سال بر تمام مفاسد  و ناکار آمدی وزارت، کار و تعاون رفاه چشم بست اما مجلس دهم سرانجام در یک اقدام حق طلبانه صندلی وزارت را از زیر پای این وزیر ناکارآمد کشید. اما در این مجلس، فراکسیون امید با دفاع بی جا از ربیعی اعتبارخویش را فدای این وزیر معزول  نا کارآمد کرد.

از111 رای حامیان ربیعی در خانه ملت حدود85تن از نمایندگان لیست امید به وی رای دادند. درحالی که انتظار می رفت، امیدی ها در بهارستان مدافع شفافیت.پاکدستی و کار آمدی باشند،اما در یک اقدام سیاسی با حمایت از ؛ربیعی» اعتماد مردم به اصلاح طلبان را به حراج گذاشتند.

امروز با افشاگری پورابراهیمی منتقد برجسته «وزیر معزول »واقعیت تلخی را مشاهده کردیم که شستا در این پنج سال پارکینگ نکبت زاده های مفتخور بوده است. بلی، ربیعی هییت مدیره های شستا را به فرزندان این آقایان سپرد تا بتواند در رای اعتماد و استیضاح به آرای پدران نکبت زاده ها تکیه نماید!

اینجانب بعنوان یک اصلاح طلب حامی جامعه مدنی از پایمال شدن حقوق ملت در جانبداری از وزیر برکنارشده توسط فراکسیون امید انتقاد دارم و این حرکت فراکسیون اصلاح طلب مجلس دهم را بر نمی تابم. جای تاسف است که اصلاح طلبان خانه ملت با عینک جناحی در این استیضاح  آرمانهای اصلاح طلبی را فدای رفاقت و زد وبند باوزیرمعزول نمودند.