کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در دیدار با فرستاده ویژه نخست‌وزیر ژاپن؛

ظریف:مردم ايران بدنبال تعامل با دنیا هستند

ايسنا , 17 شهريور 1392 ساعت 13:32

گروه سياسي:‌ وزیر امور خارجه کشورمان در ديدار با کومورو فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن تاكيد كرد:‌ مردم ما از حقوق خود کوتاه نخواهند آمد و با انتخاب جناب آقای دکتر روحانی ثابت کردند دنبال تعامل سازنده با دنیا هستند.


کومورو فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن در رأس هیأتی با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. ظریف در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت روابط دو کشور ایران و ژاپن افزود: ما ژاپن را یک شریک طبیعی برای جمهوری اسلامی ایران در جهان می دانیم و امیدواریم دو کشور بتوانند از ظرفیتهای متقابل به نحو احسن استفاده کنند. وزیر امور خارجه با اشاره به فرصتهای بسیار گسترده برای روابط دو کشور گفت: در ایران نسبت به ژاپن و نوع روابط اقتصادی همواره دید بسیار خوبی وجود داشته است.

وی بر عزم و اراده کشورمان برای تداوم و توسعه این همکاریها با ژاپن در حوزه‌های مختلف تجاری و اقتصادی تأکید کرد. ظریف در این دیدار مواضع اصولی و صریح کشورمان را تشریح نمود و با اشاره به موضوع تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه که هیچ منشأ حقوقی و قانونی ندارد گفت: ما با یک دیپلماسی فعال به سمت حل مشکل تحریم ها پیش خواهیم رفت و همواره بر حقوق مردم خود تأکید کرده‌ایم.

وی در ادامه تاکید کرد: مردم ما از حقوق خود کوتاه نخواهند آمد و با انتخاب جناب آقای دکتر روحانی ثابت کردند دنبال تعامل سازنده با دنیا هستند. کومورو فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تبریک انتصاب دکتر ظریف به سمت وزیر امور خارجه ابراز امیدواری نمود با روی کار آمدن دولت جدید در ایران شاهد رشد و توسعه همکاریهای فیمابین دو کشور باشیم و با رفع برخی موانع موجود و هموار شدن بسترهای مناسب ، شرکتهای ژاپنی بتوانند سطح مبادلات خود را با ایران افزایش دهند. طرفین در این دیدار در خصوص مسائل هسته‌یی، منطقه‌ای و بین‌المللی نیز گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.


کد مطلب: 15689

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/15689/ظریف-مردم-ايران-بدنبال-تعامل-دنیا-هستند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir