به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۵:۳۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ساعت ۲۳:۴۸
کد مطلب : ۱۵۷۰۴

نامرئي‌شدن بدن «انسان» درمقابل پشه‌ها

گروه علمي و فناوري: دامنه بسيار وسيع نوع پشه‌ها در سراسر جهان باعث مى‌شود تا هميشه عده اى از محققين و مبتكرين هوش و زكاوت خود را براى ابداع ابزارى قويتر با درصد خطاى كمتر براي حفاظت بدن انسان از پشه‌ها به كار گيرند.
نامرئي‌شدن بدن «انسان» درمقابل پشه‌ها
پشه‌ها با وجود كوچك بودن جثه شان، گاهى اوقات به بزرگترين دغدغه زندگى افراد تبديل مي‌شوند. از گزندگى‌هاي سوزناك و خارش آور تا تهديد جان افراد از جمله دردسرهايى است كه از برخى گونه‌هاي موجود ديده مي‌شود. استفاده از اسپرى‌ها، قرص‌هاي معطر و در خشن‌ترين حالت ممكن حشره‌كش‌هاي برقى، راه كارهاى مرسوم و متداولى است كه در حال حاضر در اكثر كشورها پيش گرفته مي‌شود.

در كنار اين راه‌هاي مرسوم، تكنولوژى جديد يك كيت به نام kite خودنمايى مي‌كند. اين محصول که ابتکاري از دانشمندان لابراتوار Olfactor است، در داخل خود چيزى براى دور كردن پشه‌ها ندارد، بلكه مي‌تواند با فن آورى جادويى ديگري بدن شما را در برابر پشه‌ها نامرئي كند.اين وسيله جديد همانند يك برچسب مربعى شکل كوچك است كه به لباس فرد مي‌چسبد و مي‌تواند تا 48 ساعت بدن فرد را از ديد حشرات موذي ناپديد سازد.

عملكرد آن به گونه اى است كه در نقش يك بازدارنده براى آشكار شدن دى اكسيد كربن در برابر پشه‌ها محسوب مي‌شود. دى اكسيد كربن حاصل از تنفس انسان‌ها مهمترين عامل آشكار شدن موقعيت بدن انسان براى پشه‌ها است. اين دستگاه پشه‌ها را گيج كرده و تشخيص موقعيت بدن انسان و منبع توليد كننده دى اكسيد كربن در فضاى اطراف آنها را سخت مي‌كند. اين محصول فعلا در فاز تست و بررسى‌هاي بيشتر است. اما تكنولوژى جالب آن و ناپديد كردن بدن انسان در برابر چشمان ريز بين پشه ها، به زودى آن را به محصولى دوست داشتنى براى همه افراد تبديل مي‌كند. ميانه شما با پشه‌ها چه طور است؟ چه راهکار مبارزه اي در برابر پشه‌ها پيش مي گيريد؟