به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۵۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۲۵ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۱۵۷۳۶۱

مجید آذرپی بازداشت و زندانی شد

مجید آذرپی
مجید آذرپی
گروه سياسي: مجید آذرپی فعال سیاسی اصلاح طلب، که برای پرداخت جریمه نقدی حکم خود فراخوانده شده بود برای تحمل حکم حبس شش و نیم ساله بازداشت و به اوین منتقل شد!

به نوشته سايت انتخاب، این فعال سیاسی اصلاح طلب که در خرداد ۹۴ بازداشت شده و مدت ۲ ماه را در بند دو-الف زندان اوین گذراند به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام توسط قاضی مقیسه به ۶ سال و شش ماه حبس و ۳ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد. شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر حکم وی را عینا و بدون تغییر، تایید کرد. حکم حبس وی در شرایطی اجرا شد که دو روز پیش ضمن تماس تلفنی از طرف مقام قضایی، از وی خواسته شده بود که برای پرداخت جریمه به دادسرای اوین مراجعه کند. اما پس از حضور در دادسرا، وی بازداشت و به قرنطینه زندان اوین منتقل شد.

محمود صادقی: چرا فعالان محیط‌زیستی آزاد نمی‌شوند؟

از سوي ديگر محمود صادقی، نماینده مجلس، در توییترش خبر داد که فعالان بازداشتی محیط‌زیست توسط اطلاعات سپاه به دادستانی تحویل شده‌اند. صادقی انتقاد کرده که اگر تحقیق و بازجویی از آن‌ها تمام شده، چرا به بازداشت‌شان پایان داده نمی‌شود. میرحسین خالقی، هومن جوکار، طاهر قدیریان، سام رجبی، نیلوفر بیانی، سپیده کاشانی، مراد طاهباز و عبدالرضا کوهپایه از بهمن پارسال در بازداشت بودند.