به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۰۹ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۱۵۸۶۲۰
مسوولان با هرگونه فحشا در مشهد مقابله کنند

اظهارات علم‌الهدی درباره مسافران عراقی

گروه سیاسی: امام جمعه مشهد خطاب به مسئولان امنیتی و انتظامی اظهار داشت: به مسئولان امنیتی و انتظامی شهر و استان توصیه می‌کنم با یک بیداری و هوشیاری همه امکانات امنیتی را بسیح کنید تا هر گونه فحشایی که در این شهر صورت می‌گیرد را با کمال قدرت مقابله و براندازی کنند.
اظهارات علم‌الهدی درباره مسافران عراقی
به گزارش ایلنا، سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته مشهد گفت: عید غدیر برای تجدیدخاطره و برگزاری سالگرد نیست بلکه غدیر جریانی است که در همه زمان‌ها و مکان‌ها جاری و ساری است و امروز هم جریان قابل توجه و عظیم و دکترین بالا و بلند سیاسی است. وی با بیان اینکه جریان غدیر امتداد وحی در رهبری اسلام است، اظهار داشت: با رحلت پیامبر، وحی منطقع شد ولی جریان وحی منقطع نشد. آنچه در تاریخ ۱۴۰۰ ساله امت اسلام به آن گرفتار شده و تا امروز ادامه دارد، به خاطر قطع امتداد وحی در جریان رهبری امت بوده است. اگر امتداد وحی در حریان رهبری امت ادامه داشت ملت دچار مصائب نمی‌شدند و امت اسلام دچار استبداد و استعمار نمی‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه مستکبرین به این نتیجه رسیدند امت اسلام تا دچار اختلاف و افتراق است آقایی و سلطه‌شان در امت اسلام باقی هم است، تصریح کرد: همه دشمنی‌ها و عداوت‌ها توسط جریان استکبار و اذنابش با انقلاب اسلامی به خاطر این است است که محور اتحاد اسلام است. علم‌الهدی ادامه داد: استکبار جهانی و مزدورانش در مقام مقابله با امت اسلام در سوریه و عراق شکست خوردند اما این تنها شکست توطئه استکبار و مزدوارانش در منطقه نبود بلکه نه تنها در برنامه استکباری خود شکست خورند بلکه پول‌هایی که خرج کرده بودند، به نتیجه نرسید البته کشتار بیرحمانه‌ای را در سوریه و عراق به وجود آورده و مشکلاتی را هم برای رزمندگان اسلام ایجاد کردند.


وی با بیان اینکه شکست استکبار جهانی و اذنابش در سوریه عراق آنقدر مفتضحانه بود که موجب شد تا جهان متوجه شود عامل گسترش تروریسم بر روی کره زمین امریکا است و همه آبرویش رفت و هم پول‌هایشان بر باد رفت، خاطرنشان کرد: استعمار بریتانیا ۲۰۰ سال تلاش کرد اختلاف مسلمین را تشدید کنند اما با وحدت سه ملت ایران، سوریه و عراق روبه‌رو شدند. آنچه استکبار جهانی وحشت داشت وحدت جهان اسلام بود که در این مسئله بخشی از جهان اسلام این وحدت به وجود آمد. امام جمعه مشهد با اشاره به شایعه استفاده از زنان ایران توسط زوار عراقی در مشهد ابراز داشت: مستکبرین آمدند که کاری کنند تا این سه ملت را در مقابل هم قرار دهند و در مقابل هم قرار بدهند؛ حداقل در عرصه بدبینی و سوظن. عامل این توطئه هم انگلیسی‌ها هستند چون این توطئه از روزنامه گاردین شروع شد که بگویند مردم عراق وقتی به خراسان می‌آیند زنان ایرانی را در معرض امیال شهوانی خود قرار می‌دهند.

علم‌الهدی افزود: این توطئه‌ای است که سه بعد دارد؛ بعد اول، ایجاد اختلاف میان ملت ایران و عراق است. ایرانی ناموس‌دار و غیرت‌دار است و این مسئله موجب مقابله می‌شود و این بهترین وسیله برای روبه‌رو هم قرار دادن افراد می‌شود. وی در تشریح دوم این توطئه بیان کرد: بعد دوم، زدن ضربه مهلک بر اقتصاد و توسعه اقتصادی ایران است. بیش از چهار میلیون زائر خارجی در سال به مشهد می‌آیند. امروز در پیشرفته‌ترین کشورهای منطقه این گونه نیست که به این تعداد توریست داشته باشند. بخشی عمده‌ای از این گردشگری مذهبی که به مشهد می‌آیند از عراق است. این عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: آنها با خود گفته‌اند اگر الان بیایند و اختلافی بیندازند، سوظنی میان مردم ایرانی و خراسانی نسبت به عزیزان عراقی ایجاد شده و این ارتباط قطع می‌شود. علم‌الهدی با بیان اینکه بعد سوم این توطئه از بین بردن قداست مشهد بود، یادآور شد: هدف عوامل استکباری و اذنابشان از بین بردن قداست مشهد است. دو دسته هدف‌شان از بین بردن قداست مشهد است. یک دسته، ارباب ثروت و قدرت هستند که می‌خواهند قداست از بین برود تا مشهد را مرکز عیاشی و سرمایه‌گذاری کنند ولی نمی‌دانند اگر قداست مشهد از بین برود، بازار آنها هم از می‌رود.

وی با بیان اینکه گروه دیگر که از بین بردن قداست مشهد را دنبال می‌کند، دشمن نابکار غربی و دشمن استکباری است، عنوان کرد: وجود حرم امام رضا (ع) وسیله توجه جهان شیعه است. اگر این توطئه جا افتاد، این سه خواست دشمن عملی شده است و موجب قطع وحدت میان دو ملتی است که ریشه‌یافته و آمیخته به یکدیگر است و فقط منحصر به وحدت دو دولت نیست. از طرفی هم می‌خواهند در رشد اقتصادی ما ضربه بزنند و شاید این بهانه شود تا زیارت اربعین و پیاده‌روی آن را ضربه بزنند و سوم درصدد از بین بردن قداست مشهد هستند. امام جمعه مشهد با بیان اینکه من فکر می‌کردم این توطئه در امتداد هجمه‌ها به من است، گفت: من فکر کردم جریان ضدانقلاب و جریان‌های همسو با من ضدیت دارند ولی متوجه شدیم این توطئه انگلیسی و شگرد آنها است. اول در گاردین این موضوع را مطرح کرده و بعد توسعه دادند. من به همه توصیه می‌کنم حواس‌تان به این توطئه‌ها و شگردهای نابکارانه غرب و امریکا باشد. امریکا در لبه هجمه با ایران عمل می‌کند ولی انگلیس از بیخ و بن با ما مقابله می‌کند.

مسئولان امنیتی با هرگونه فحشایی که در مشهد صورت می‌گیرد، مقابله کنند
علم‌الهدی خطاب به مسئولان امنیتی و انتظامی اظهار داشت: به مسئولان امنیتی و انتظامی شهر و استان توصیه می‌کنم با یک بیداری و هوشیاری همه امکانات امنیتی را بسیح کنید تا هر گونه فحشایی که در این شهر صورت می‌گیرد را با کمال قدرت مقابله و براندازی کنند. وی ادامه داد: وقتی این توطئه شیوع پیدا کرد که عده‌ای خارجی با امکانات ارز و دلار برای خواسته امیال نفسانی‌شان به مشهد می‌آیند، زنان خیابانی که در سایر بلاد هستند، فکر می‌کنند اینجا بازار کار دارد و به این شهر می‌آیند. مسئولان امنیتی این موضوع را رصد کنند و با قدرت جلوی آن بگیرند. خطیب نماز جمعه مشهد اضافه کرد: من که با انواع فسق و فجور و کنسرت‌ها مقابله می‌‌‌‌‌کنم، دشمن شادی جوانان نیستم بلکه این مسائل موجب عیاشی موجب و از بین رفتن قداست شهر امام رضا (ع) می‌شود. تک‌‌‌‌تک افراد موظف هستند با تمام قدرت از قداست امام رضا محافظت کنند. جوان مشهدی با هر اندیشه و فکری جان خود را فدای امام رضا (ع) می‌‌‌‌کند تا چه برسد که قداست امام رضا (ع) را به خاطر امیال نفسانی‌‌‌اش از بین ببرد. مشهد هستی خود را به امام رضا (ع) می‌‌دهد ولی شما به بهانه شادی می‌خواهید گولش بزنید.