به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۱۵۹۲۴

مواضع شمخانی درباره حوادث سال 88

گروه سیاسی ـ رسانه‌ها: مجموع مواضع دریادار علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره حوادث بعد از انتخابات از دخالت احتمالی وی در مساله حصر حکایت دارد.
مواضع شمخانی درباره حوادث سال 88
شمخانی آن زمان در برنامه دیروز، امروز، فردا با تاکید بر اینکه به عنوان نظامی نباید وارد مسائل سیاسی شوم از یک‌سو حضور نظامیان در اداره کشور را به چالش کشید و از سوی دیگر حضور معترضان به نتیجه انتخابات در خیابان‌ها را شکوه پرحضور مردم خواند. وزیر دفاع دولت خاتمی در آن برنامه در یک گفت‌وگوی چالشی وقتی که مجری کم آورد، خطاب به او گفت: آنها در گوشت گفتند که این سوال را بپرسی؟ در همین برنامه بود که در پاسخ به سوال مجری درباره خائن بودن بنی‌صدر، گفت: بنی‌صدر خائن نبود. او می‌خواست در جنگ پیروز شویم اما راهبرد و نیتش غلط بود چون می‌خواست از پیروزی در جنگ به عنوان زمینه پیروزی سیاسی در تهران استفاده کند. او اخیرا در برنامه شناسنامه، وقتی مجری برنامه سعی کرد شمخانی را وارد مسائل سیاسی روز کند و باز مسائل انتخاباتی را مطرح کند، چنین پاسخ داد: می‌دانم تو به دنبال چه هستی. من وارد این بحث‌ها نمی‌شوم. مومن باید حق‌گو، حق‌خواه و حق‌شنو باشد.

با این اوصاف اکنون این پرسش مطرح است که آیا شمخانی در قامت دبیر شورای عالی امنیت ملی در جهت عملی کردن دیدگاه‌های خود درباره انتخابات 88 خواهد بود یا همانطور که به مجری تلویزیون پاسخ نداد در این مقام نیز سکوت خواهد کرد؟
مرجع : روزنامه قانون

کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۴:۱۴
انشاالله که به زودی خبر آزادی میرحسین کروبی و بانو رهنورد رو همینجا بخونیم و یه جشن سراسری بگیریم (126412)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۵:۲۸
جسارتاً با برگزاري جشن مخالفم چون معتقدم رايكال كردن فضا و تحريك حساسيت اون طرف به نفع اصلاحات و دموكراسي خواهي نيست (126455)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۵:۵۶
يه حرفي ميزنم ميدونم خيلي منفي ميخوره ولي اصلاً مهم نيست :
عملكرد موسوي و كروبي در ماجراهاي ٨٨ ( حداقل از روز قدس به بعد ) به شدت بي برنامه و هيجاني بود و همين بيشترين خدمت را به احمدي نژاد و اقتدارگراهاي داخلي و ضدانقلاب خارجي كرد.و هزينه هاي غيرضروري و بيخودي به جريان نوپاي اصلاحات وارد كرد ( به نحوي كه همين يك ماه پيش ديديم نجفي و ميلي منفرد و زنگنه و آخوندي و ربيعي و خود آقاي روحاني ترجيح دادن از اونا برائت بگيرن ) به نظر من آدمهايي مثل بهزاد نبوي و محسن ميردامادي براي آزادي اولويت بيشتري دارن چون واقعاً در ٨٨ هيچ تاثيري نداشتن . فراموش نكنيد موسوي و كروبي تا اسفند ٨٩ ( ٢١ ماه بعد از انتخابات ) آزاد بودن (126477)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۹:۵۷
بی برنامه و هیجانی بود؟خدمت به اقتدارگراهای داخلی و ضد انقلاب خارجی؟
از بابت همین حرکت میر حسین بود که الان شما و دوستات یاد گرفتید که رای دادن هست که تغییر ایجاد میکنه نه نشستن تو خونه و تحریم کردن.همین حرکت میر حسین و مردم بود که باعث شد مردم نسبت به انتخابات و دخالتهای ...حساست نشون بدهند از 88 به بعد.همین حرکت مردم و میر حسین بود که باعث شد الان روحانی رئیس جمهور باشه وگرنه الان جلیلی رئیس جمهورت بود عزیزدل وهزار تا دلیل دیگه.اگه میلی منفرد و اخوندی و نجفی امروز ابرویی دارن از کنار میر حسین و مردم ایستادنشون بود اینم بدون که همه اینا حتی روحانی میدونه رای که داره رای به میر حسینه نه به روحانی.بهزاد خان نبوی و محسن میردامادی و ...پای رای ملت وایسادن که الان حبس هستند .ما فراموش نمیکنیم که میر حسین و کروبی تا کی ازاد بودن فقط یاد مون مونده که 21 ماه ازاد بودن و از پای ننشستن و یعدشم عین ازاده ها پای مردم وایسادن و حبسشم کشیدن.من در عجب لایک هایی هستم که نوشته ابکی شما خورده. (126565)
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۰۲:۳۷
آفتاب آمد دليل آفتاب
همين حرف هاي شما نشون ميده چقدر هيجان زده و بي برنامه ايد. از كجا فهميدي من تحريمي ام و طرفدار توي خونه نشستن؟ مگه منو ميشناسي؟ ضمناْ اگه قرار بود مردم طرفدار مدل رفتاري موسوي و سبزها باشن در انتخابات ٩٢ هم نبايد شركت مي كردن (مثل انتخابات مجلس نهم كه با تحريم و كانديدا نشدن و سپس فحاشي به خاتمي كاري كردن مجلس بيفته دست رسايي و كوچك زاده ) ثانياً به عنوان كسي كه ٨٨ به موسوي راي داده ميگم روحاني مديون موسوي نيست مديون مردم روستاها و شهرستانها ست كه گروني بعد از هدفمندي و دلار پدرشون رو دراورد و ترجيح دادن به كسي راي بدن كه بيشترين تفاوت را با احمدي نژاد داره . اين را هم خيالت راحت باشه كه راديكاليسم كودكانه موسوي و سبزها چهار سال تمام خوراك رشد و رانت براي پايداري و جليلي فراهم كرد . احساسي حرف نزن يه خورده فكر كن بعد كامنت بنويس . بلايي به سر اصلاحات اومد كه ظريف و نجفي و ربيعي بايد انقلابي بودنشون رو به كوچك زاده ثابت كنن. چرا ؟ (126717)
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۰۲:۳۶
این حرف کاملا درست وبجاست، کار سیاسی باید بر مبنای تعقل و موقعیت شناسی باشه . (126716)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۷:۱۸
مجری برنامه دیروز، پری روز،پس پری روز واقعا از دلالان فتنه هست واقعا که هیچ اختیاری از خودش نداره . البته حق هم داره آدمی که با استفاده از رانت یه پستی بگیره بیشتر از این هم ار اون توقعی نمیشه داشت (126509)
اصلاحات
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۴:۱۸
در مورد بنی صدر اقای شمخانی اشتباه می کنید. (126418)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۵:۴۷
اينايي كه منفي ميدن طرفدار بني صدرن ؟!
اصلاً بني صدرو ميشناسن؟
اصلاً تاريخ انقلاب رو خوندن ؟
يا همين طور هر كي كه اپوزيسيون بازي درمياره واسشون عزيز ميشه ؟ (126469)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۲۰:۵۲
نه فقط شما میشناسیش؟ (126582)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۲۳:۵۴
اينو مطمئنم كه شما نميشناسي اش (126662)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۲۳:۱۰
عزیزم گزینه اخر درسته (126635)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۶:۱۴
اشتباها منفي دادم .
من احمدي نژاد را ديدم و ميدانم رئيس جمهور كت و شلواري عوامفريب يعني چي . بني صدر هم يكي بوده مثل احمدي نژاد منتها با اين تفاوت كه مجلس اول شهامت و صلابت عدم كفايت به او را داشت و بعد از يك سال و خورده اي جامعه را از دست هيپنوتيزم او نجات داد ولي مجلسهاي هفتم و هشتم و نهم چنين خصلتي نداشتن كه نذارن احمدي نژاد هشت سال بتازونه (126485)
اصلاح طلب بافقی لردی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۲۲:۵۶
مقایسه دکتر بنی صدر با محمود احمدی نژاد بی انصافی در حق دکتر بنی صدر است.بنده تاریخ انقلاب را کاملا خوانده ام و ادعا می کنم که آگاهی کامل بر تاریخ دارم.و این حرف را با آگاهی می زنم (126625)
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۰۲:۴۶
آقايي كه مدعي هستي آگاهي كامل بر تاريخ انقلاب داري !!
لطفاً اسم خودت را نگذار اصلاح طلب
اگر تاريخ انقلاب را خوانده بودي بايد مي دانستي بيشترين تاثير در خلع يد از بني صدر را چپ هاي ديروز و اصلاح طلبان امروز داشته اند مثل هاشمي رفسنجاني ، موسوي خوئيني ها ، عطاالله مهاجراني ، هادي غفاري
آقاي تاريخدان ! بد نيست به مذاكرات مجلس اول يك نگاهي بيندازي (126724)
قادري
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۰۳:۱۳
دكتر بني صدر دكتر احمدي نژاد !! هر چي ميكشيم از اين دكترهاست (126729)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۲۳:۱۲
اتفاقا بنی صدر بیشتر به اصلح طلب ها میخوره تا احمدی نزاد میدونید چرا ؟چون مشخصه اصلی اصلاحات یعنی خائن بودن رو داره.احمدی نژاد خیلی گند زد اما خائن نبود (126636)
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۰۴:۲۶
با 700 مبلبارد دلار درآمد نفتي كشور را به اين وضع درآوردن يعني معجزه ! احمدي نژاد معجزه قرن بود ! ................ (126736)
ايراندخت
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۴:۲۹
به اميد رفع حصر و آزادي زندانيان سياسي (126426)
فرداد
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۴:۳۹
حیف که قدر این حضور بی نظیر را ندانستند در 25 خرداد حضور میلیونها نفر بقدری متمدنانه بود که انروز هیچ شیشه ای شکسته نشد و از هیچ دماغی خونی نیامد بعد از ان بود که یه عده ای به قصد نیت های سیاسی خود برای تخریب اصلاح طلبان شروع به اشوب گری کردند و دستشان روزی رو خواهد شد (126428)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۲۳:۱۴
رو رو برم.تمام اصلاح طلب ها اون روزا بلنگو در دست تو کف خیابونا بودن.به خدا شما ها تو توهم هستید.برگرید یه بار ارشیو بی بی سی رو ببینید (126638)
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۰۱:۳۱
آرسیو هارم دیدیم . دیدیم که حق با کی بود . (126685)
نیما
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۴:۵۲
کاش بقیه عکس رو هم میذاشتید!! (126431)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۶:۱۵
عکس دو سید عزیز ما را بهار جان سانسور فرمودن... (126486)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۴:۵۴
درود بروزیر سپاه موسوی و وزیر دفاع خاتمی و دبیر شورایعالی امنیت کشور در دولت تدبیر و امید (126432)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۵:۰۲
اميدواريم با دورانديشي و ايماني كه مغتقد است سنگ بناي وظيفه اصلي نظاميان را نهد و نير با آزادي موسوي و كروبي نقطه عطفي در آزادي زندانيان سياسي بشود و براي هميشه نامش نيكو باقي بماند (126434)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۵:۱۱
درود بر مدافع خرمشهر! این حاجی گرینوف ها مدعی شده اند درین سال ها آن ها را سر جایشان بنشان (126439)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۵:۳۸
چقدر خوشحال میشوم که هرکسی در جای خودش قرارمیگیرد. (126462)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۶:۴۱
موسوی
کروبی
رهنورد
وسایر زندانیان سیاسی دربند آزاد گردند. (126496)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۷:۳۰
آقا دریادار رو اصلاح کنید، ایشون دریابان (سرلشگر) هستند نه دریادار (سرتیپ). (126514)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۲۰:۴۳
بلاخره ایشان در سیاست دخالت میکند یا نه !؟ (126580)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۲۲:۱۲
سردار شمعخانی مدیری با تدبیر و با انصاف است که یقینا در خصوص حصر عزیزان در بند تدبیر به خرج خواهند داد (126604)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۲۳:۰۲
سزهنگا براتون عزیز شدن انگار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (126630)
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۰۱:۲۹
اکنون همه منتظر رفع حصر از میر حسین موسوی و مهدی کروبی و بانو رهنورد هستند و این خبر میتونه حل یکی از معضلات اساسی ملتی باشه که قبل و بعد از پیروزی حسن روحانی بارها این مطالبه رو فریاد زدند (126683)
کامبیز
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۰۱:۴۰
درود به شرف شمخانی عزیز و آزادی خواه حق گوی حق طلب. من همیشه دوستش داشتم. امیدوارم که اینبار هم دوست دارانش رو سر بلند کنه (126691)