به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : ۱۶۰۱۳

خواهان‌ حل‌ سریع مسئله‌ هسته‌ای‌ هستیم

گروه سیاسی: رییس جمهورکشورمان و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه عصر روز جمعه در پایان سیزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در بیشکک پایتخت قرقیزستان دیدار و درباره روابط دوجانبه و همکاری های منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.
خواهان‌ حل‌ سریع مسئله‌ هسته‌ای‌ هستیم
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با قدردانی از پیام تبریک پوتین و حضور نماینده این کشور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران تصریح کرد: کشور روسیه به عنوان همسایه بزرگ ایران همواره مورد توجه همه دولت‌ها در ایران بوده و دولت جدید نیز در صدد توسعه و گسترش این روابط در تمامی عرصه‌ها است. وی گفت: امروز فرصت مناسبی ایجاد شده است که ایران و روسیه در مورد مسایل دوجانبه و مسایل حساس منطقه‌ای و بین‌المللی با هم تبادل نظر کنند و قطعاً این تبادل نظر در حل مسایل و مشکلات موثر خواهد بود. روحانی افزود: هر چه مشورت‌ها و تبادل‌نظرها بیشتر باشد به حل مشکلات و بحران های منطقه خاورمیانه کمک بیشتری خواهد کرد. رییس جمهور تصریح کرد: ابتکار مسکو در زمینه حل بحران سوریه و نیز قدم‌هایی که دولت روسیه در این زمینه برداشته امیدی را بوجود آورد که از یک جنگ جدید جلوگیری شود. روحانی با اشاره به فعالیت‌های مسالمت آمیز هسته‌ای ایران گفت: ما خواهان حل و فصل سریع این مساله در چارچوب مقررات بین المللی هستیم. رییس جمهو با بیان این مطلب که روسیه در زمینه حل مساله هسته‌ای ایران قدم‌های مهمی را در گذشته برداشته است، افزود: امروز فرصت بهتری فراهم شده تا در این زمینه بتوان با همکاری و تبادل نظر مسایل هسته‌ای ایران را حل و فصل کرد.

رییس جمهور روسیه نیز در این دیدار ، جمهوری اسلامی ایران را برای روسیه همسایه ای بسیار خوب و مهم توصیف کرد و گفت: تهران و مسکو می توانند در زمینه های مختلف و در چارچوب همکاری های منطقه ای، دوجانبه و بین المللی از جمله سازمان همکاری شانگهای فعالیت های مشترک بیشتری انجام دهند. پوتین افزود: روسیه همکاری‌های مشترک وسیعی را با ایران دنبال می‌کند و خواستار گسترش و تعمیق روابط و همکاری‌ها هستیم.

(امین)
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۲۲:۳۹
آقای پوتین! چرا ایران نباید برای شما همسایه ای بسیار!!!خوب!!!باشد،بیش از 10 سال است دارید مال ملت مظلوم ایران را می خورید و هنوز هم یک نیروگاه اتمی ساده بوشهر را نیز تحویل نداده اید و خدا می داند کی تحویل می دهید.

پیشنهاد تحویل سلاح های شیمیایی حکومت سوریه رو هم جان کری وزیر خارجه آمریکا داد و البته خود روسها و سرگئی لاوروف هم گفته اند که این طرح روسی محض نیست و با همکاری و پیشنهاد آمریکا داده شده است !
آقای روحانی در سخن گفتن بیشتر دقت کنید و سعی ننمایید که روسیه را انسان دوست و ضدجنگ معرفی کنید که بی آبرویی و رسوایی این کشور(روسیه)زبانزد خاص و عام است. (127214)
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۲۳:۳۱
خداي من !

جناب روحاني ديروز با چيني ها امروزم با روسيه و پوتين ملاقات داشته !!!

يعني .... !

نميدونم واقعا چي بگم ! (127245)
مازیار
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۰۳:۵۵
خیلی احساسی بود.همه ی کشورهای دنیا با چین و روسیه ارتباط دارند ما هم باید ارتباط برقرار کنیم.به هر حال چین و روسیه هم دو قدرت جهان هستند مگر می شود قهر کرد.ما باید با دنیا تعامل کنیم.همه ی کشورهای دنیا. (127359)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۰۶:۴۷
تا وقتی که ایران، متحد روسیه و چین باشه، وضع این کشور درست بشو نیست. (127366)